הירוקים: הפארק בהרצליה לחילוניים בלבד

10 לאפריל 2008   מאת:

השבוע החלו עבודות נטיעות ושתילת דשא בפארק החדש בהרצליה, זאת למרות שהשנה היא שנת שמיטה.

דרור עזרא רכז פורום השרון במפלגת הירוקים, פנה השבוע לרב הראשי של הרצליה יחיאל יעקובוביץ זאת על מנת שיתערב וימנע פגיעה בציבור הדתי.

עזרא כתב במכתבו, "מפלגת הירוקים כמובן הייתה בעד הקמת פארק, ואנו רואים חשיבות גדולה שיהיה בהרצליה פארק לטובת כל תושבי העיר. זאת הסיבה שאני רואה טעם לפגם ואולי אף כעוולה במעשה שביצע העירייה שיגרום אולי לרבים מן הציבור הדתי להדיר את רגליו מן הפארק.
אסור שהפארק יהיה לחילוניים בלבד
אנו הינו שותפים לקידום הפארק בשנים האחרונות, וביזמתנו הוחלט שמסגרת הפארק תישמר פיסת מן הטבע שהיה במקום. חשוב להדגיש שהטבע לא נשמר כראוי כפי שדרוש."

דרור עזרא מוסיף:"גזל הפארק מתושבי הרצליה הדתיים מעיד על אטימות, הסיפור הוא אפילו לא עניין דתי, אלא עניין ערכי בסיסי של התחשבות באחרים. לא היה קורה שום אסון אם פתיחת שלב א' של הפארק היה נדחה בכמה חודשים שגם התושבים הדתיים יהיו יכולים ליהנות ממנו."

להלן מכתבו של דרור עזרא:
==============================

07/04/08

לכבוד:
הרב יחיאל יעקובוביץ
הרב הראשי של הרצליה

לכבוד:
מר יחיאל ושדי
יו"ר המועצה הדתית הרצליה
שלום רב,
 

הנדון: נטיעות עצים ושתילת דשא בפארק הבאסה

בסוף השבוע האחרון הופתעתי מאוד לגלות שבמהלך השבוע האחרון התבצעו נטיעות עצים ושתילת דשא, בנוסף התבשרנו בעיתוני סוף השבוע כי שלב א של הפארק יפתח ביולי הקרוב.
 
למרות הבנתי המעטה בענייני הלכה, אני יודע שלא נהוג לנטע עצים ולשתול דשא במהלך שנת שמיטה.
כדי להיות בטוח אף התייעצתי בנושא עם אנשים הבקיאים בנושא, והם אישורו לי זאת.
 
מפלגת הירוקים כמובן הייתה בעד הקמת פארק, ואנו רואים חשיבות גדולה שיהיה בהרצליה פארק לטובת כל תושבי העיר. זאת הסיבה שאני רואה טעם לפגם ואולי אף כעוולה במעשה שביצע העירייה שיגרום אולי לרבים מן הציבור הדתי להדיר את רגליו מן הפארק.
 
אסור שהפארק יהיה לחילוניים בלבד
אנו הינו שותפים לקידום הפארק בשנים האחרונות, וביזמתנו הוחלט שמסגרת הפארק תישמר פיסת מן הטבע שהיה במקום. חשוב להדגיש שהטבע לא נשמר כראוי כפי שדרוש.
 
לטעמי שמיטה היא לא רק רעיון דתי אלא מסר ערכי של קיימות והשתלבות של האדם בטבע.
אני מבין שכדי להפיק תוצרת חקלאית לחלק מן השדות נמצא פתרון הלכתי, אבל לא ברור מה הטעם בהפרה לכאורה של שנת השמיטה לשם הקמת פארק?
 
עשרות שנים לא היה להרצליה פארק, ואין שום סביה שלא נמתין כמה חודשים עד סיום שנת השמיטה זאת על-מנת שהציבור הדתי יהיה גם שותף להנאה מן הפארק.
אני כחילוני תושב הרצליה, מוכן לכך שפתיחת הפארק תדחה בכמה חודשים, לטובת הציבור הדתי. אינני רואה בכך כפייה דתית ולהערכתי רבים מתושבי הרצליה שותפים לדעה זו.
 
המסרים הירוקים שאנו מנסים לקדם הינם מסרים אוניברסאליים, אנו יודעים שיש רבים מקרב הציבור הדתי שנושא שמירת טבע קרוב ללבם, ובעיינו יהיה זה עוול אם לציבור הדתי תהיה בעיה עם הפארק והם יחרימו אותו בשל כך.
 
נזכיר שהקרקע הינה בבעלות העירייה ובעצם בבעלותם של כל תשובי הרצליה כולל אלו הדתיים.
 
קשה לשער למה החליטה ראש העירייה יעל גרמן לקיים את פתיחת הפארק תוך הפרה לכאורה של הלכת השמיטה, הרי ראש העירייה גרמן נהוגת להצהיר שלמרות שהיא ממרצ היא נותנת "יחס של כבוד" לציבור הדתי בהרצליה ושומרת על הסטאטוס-קוו.
בכל אופן הפרת ענייני השמיטה לשם קידום המתחם הציבורי המרכזי של העיר הרצליה נראה לנו כלא תקין וכפגיעה מיותרת בציבור הדתי.
 
מטרתנו כירוקים לקדם את המודעות לשמירת טבע ולקיימות, בין אם זה בקרב מצביעינו ובין אם זה בקרב שאר הציבור. משום כך אנו לא רואים שום הצדקה בנטיעות אלו ולדעתו יהיה נכון להפסיקם.
 
לאור כל האמור לעיל יהיה זה נכון וראוי אם תפעלו את השפעתכם ותגרמו לכך שעבודות השתילה והנטיעה יהיו באופן כזה שהציבור הדתי לא יפגע ופתיחת הפארק תדחה עד לאחר סיום שנת השמיטה.
 
בברכה,
דרור עזרא
רכז תחום ים וחופים ורכז פורום השרון

למכתבו של דרור עזרא לחצו כאן…

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (4 מצביעים, בממוצע: 3.00 מתוך 5)
Loading...

לכתוב תגובה