הירוקים בהרצליה הגישו עתירה נגד כוונת עיריית הרצליה להרוס את חוף אפולוניה

02 לנובמבר 2008   מאת:

מפלגת הירוקים הגישה באמצאות עו"ד אריאל יונגר עתירה מינהלת נגד החלטת ועדת הערר המחוזית לאשר היתר בנייה קיר/סוללת סלעים גדולה על חוף אפולוניה.

צילום ועיבוד:דרור עזרא
חוף אפולוניה לאחר בניית הקיר, הדמיה (מתוך מצגת)

רקע:
עיריית הרצליה מתכננת להקים על החוף בצמוד למצוק אפולוניה קיר באורך 300 מ' ברוחב 13 מ' ובגובה 4 מ'. הקיר יהיה מורכב מסלעים במשקל 3 טון ויכסה לחלוטין את החוף.
לפי העירייה מטרת הקיר היא להגן על בהון המצוק וכך למנוע מפולות, גם בין מומחים ומהנדסים קיימים חילוקי דעות קשים לגבי נחיצות הקיר, שורה של מומחים התנגדו לקיר ושיגרו לעירייה חוות דעת כתובות בנושא. ביניהם דר' יעקב ניר (גיאולוג ימי), דר' רמי בן-דוד(גיאולוג), אורי רוזין(מנהל היחידה לאיכות סביבה בהרצליה) ופרופ' לי הריס(מומחה אמריקני להנדסת חופים).

בסוף שנת 2007 היתרה הועדה המקומית הרצליה את בניית הקיר לפי תוכנית משנת 1961, בתחילת 2008 מפלגת הירוקים הגישה ערר על מתן ההיתר לועדת הערר המחוזית בטענה שהיה חובה על העירייה לנקוט בהליך תכנוני מלא, קרי הכנת תוכנית, תסקיר השפעה על הסביבה ושמיעת התנגדויות זאת בשל העובדה שחוף אפולוניה מוגדר כשמורת חוף.
בתחילת חודש ספטמבר דחתה ועדת הערר את ערר מפלגת הירוקים על החלטה זו הגישה השבוע מפלגת הירוקים עתירה.

בעתירה טוען עו"ד יונגר, כי חוף אפולוניה מוגדר כשמורת חוף ולכן היה חובה על עיריית הרצליה להכין תוכנית מפורטת שתכלול תסקיר השפעה על הסביבה, והליך התנגדויות. עוד טען עו"ד יונגר כי ההיתר שניתן ע"י העירייה ניתן שלא כדין על סמך תוכנית ישנה שאינה התאומה לתמ"א 13.

דרור עזרא יו"ר הירוקים בהרצליה מוסר:" עיריית הרצליה מתכננת לחסל את חוף אפולוניה שהינו הנכס הנופי היקר ביותר בעיר, עיריית הרצליה מתנהלת בדורסנות כמו שמתכוונים לדרוס את החוף נדרס ההליך התקין ונדרסו דעותיהם של תושבים רבים ומומחים רבים שמתנגדים לתוכנית.

עוד מוסיף עזרא:"עיריית הרצליה הפגינה אטימות רבה, לא היה שום ניסיון לבודק אפילו חלופות שישמרו את החוף, למורת שישנן מספר חלופות בניהם זו שאנו הצענו להוסיף לחוף חולקים וחומר כורכרי גס ובכך להרחיק את גלי הים מן המצוק."

לקריאת העתירה במלואה לחצו כאן…
לקריאת חוות דעת מקצועית של דר' יעקב ניר לחצו כאן…

עת"מ 2762/08

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (3 מצביעים, בממוצע: 5.00 מתוך 5)
Loading...

3 תגובות ל-“הירוקים בהרצליה הגישו עתירה נגד כוונת עיריית הרצליה להרוס את חוף אפולוניה”

  1. מאת אימון עסקי:

    עוד חוף שייעלם…

  2. מאת מתן:

    שום חוף לא יעלם אסור להיות אדישים.
    החופים גם ככה נעלמים בגלל כל הבנייה על מישור החוף.
    בין אם אתם תושבים של מישור החוף או לא.
    אל תהיו אדישים!

  3. מאת ענבל:

    מה זו הדורסנות הזו?!!
    הירוקים הם לא האויבים!

לכתוב תגובה