הירוקים בהרצליה הגישו עתירה נגד גריעת שטחי פארק בתוכנית גליל-ים

10 לנובמבר 2008   מאת:

הירוקים בהרצליה הגישו עתירה לבג"ץ באמצעות עו"ד רונן צ'יניאו ועו"ד משה לוי נגד תוכנית גליל-ים

בעתירה שהגישו הירוקים ו20 תושבים הגרים בסמוך לשטח התוכנית נטען כי התוכנית שאושרה הפחיתה כ180 דונם מפארק העירוני שהיה מיועד להיות במקום, הירוקים מבקשים להוציא צו-ביניים נגד מתן תוקף לתוכנית המחוזית למחוז ת"א (תמ"מ 5 ) ולאסור לקדם תוכניות בניה במתחם גליל-ים.

בעתירה כותבים עו"ד צ'יניאו ולוי " כפי שיוצג בעתירה זו, התנהגותם העקלקלה של המשיבים שמה פלסתר את הוראות החוק ותוכניות מתאר ארצית ומחוזית, עליהן שקדו שנים רבות, לשם קידום התוכנית שהינה תוכנית מקומית, תוך נקיטת הכלל "כל האמצעים מקדשים את המטרה". לפיכך, מטרתה של עתירה זו להחזיר למעלה מ- 180 דונם שטחי מדינה חקלאיים שנגזלו מהציבור; שטחים שהיו מיועדים לפי תמ"א 35 ו- תמ"מ 5 לפארק ציבורי המהווה חלק חשוב מה"רצועה הירוקה" שתוכננה בתמ"מ 5 לרווחת הציבור והדורות הבאים, הכל כמפורט בסעיף 4.6 של ההוראות הכלליות לתמ"מ 5 ובתשריט ייעודי הקרקע.

התוכנית מהווה ניסיון נוסף מני רבים למקסם רווח יזמי, תוך חריגה מסמכות וחוסר סבירות קיצוני ובכלל כך, התעלמות מהוראות תמ"א 35 והטמעה של התוכנית הסותרת והנוגדת את הוראות תמ"מ 5, שלילת זכות הטיעון והצדק הטבעי מהעותרים בהתאם להוראות סעיף 106 (ב) לחוק וחשש כבד לניגוד עניינים, כפי שיפורט בהרחבה בעתירה זו וכתוצאה מכך, פגיעה אנושה בציבור ובאיכות חייו."

דרור עזרא יו"ר הירוקים בהרצליה מוסר: "גזל שטח פארק בהיקף כזה לטובת בניה הוא לא נכון, בעיר הרצליה יש מחסור חמור בשטחים פתוחים לא רק שלא צריך לגרוע שטחי פארק אלא חייבים להוסיף עוד מאוד דונמים של שטחים פתוחים. כאשר בונים בנייה צפופה חייבים לספק לתושבים שטחים פתוחים בהיקפים גדולים זאת על מנת לשמור על איכות חיים נאותים."

בג"ץ 9485/08

לקריאת העתירה במלואה לחצו כאן…

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (אין דירוג עדיין)
Loading...

לכתוב תגובה