סכנה אפולוניה – כתבה בידיעות השרון

09 למאי 2008   מאת:

מצוק אפולוניה מהווה סכנה בטיחותית, ובסרט האימה של המומחים הוא עלול לקרוס לתוך המים. עיריית הרצליה בתמיכת השר לאיכות הסביבה, גדעון עזרא, הכינה תוכנית להצלה, שבמסגרתה יוקם קיר אבנים שיגן על בסיס המצוק. הגיאולוג יעקב ניר: "אני לא מבין למה גרמן מתעקשת על בניית הקיר, עדיין נהיה חשופים"

הראשונים שהתנגדו לפתרון שהחליטה עיריית הרצליה לאמץ, היו הירוקים. בחודש ינואר האחרון הגישה מפלגת הירוקים בשרון באמצעות עו"ד אריאל יונגר, ערר לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב, כנגד פתרון קיר הסלעים. בערר נטען, כי עיריית הרצליה קיבלה החלטה מבלי לערוך קודם לכן תסקיר השפעה על הסביבה ומבלי שכלל בחנה חלופות אפשריות ממומחים נוספים, לפתרון שהציע שטנדלר. עוד נטען בערר שהוגש, כי על פי תמ"א 13 לחוף הים, האזור המדובר מוגדר כ"שמורת חוף" ועל כן כל בנייה בו, לרבות הזזת סלעים, היא אסורה על פי חוק.
בנוסף לכך טענו הירוקים בערר, כי פתרון קיר הסלעים יביא לחסימה מוחלטת של המעבר בחוף, כאשר גם היום המעבר בחוף הוא חלקי ולא בטיחותי, ובעקבות הקיר, גם מעט החוף שנשאר ייעלם.
השבוע, צירפו הירוקים לערר את חוות דעתו של ד"ר רם בן דוד, גיאולוג הנדסי, מומחה לייצוב מצוקי חוף, שציין במכתב ששיגר לראש העירייה יעל גרמן ב– 1.11.07 כי "הטיפול במצוק החופי חייב להיות כוללני ואין הבטחה ליציבות המצוק, אם מטפלים רק באחד ממרכיבי ההרס הפוטנציאליים".

לכתבה המלאה בידיעות השרון לחצו כאן…

עוד המאבק למען חוף אפלוניה לחצו כאן…

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (אין דירוג עדיין)
Loading...

לכתוב תגובה