מפלגת הירוקים הגישה ערר לוועדה המחוזית נגד כוונת עיריית הרצליה לבנות קיר על חוף אפולוניה

07 לינואר 2008   מאת:

מפלגת הירוקים הגישה ערר לוועדה המחוזית לתכנון ובניה ת"א על החלטתה של הועדה המקומית הרצליה לאשר בניית קיר ים הבנוי מאבנים על חוף אפולוניה.
הקיר צפוי לכסות כליל קטע חוף באורך 300 מ' מתחת למבצר הצלבני אפולוניה, הקיר המתוכנן הוא דו שכבתי, זאת מתוך הנחה שקיר זה "יגן" על מצוק הכרכור וימנע מפולות.

לטענת מפלגת הירוקים, באמצעות עו"ד אריאל יונגר ממשרד יונגר, ארביב ושות' החלטת הועדה המקומית אשר התירה את בניית קיר הים על חוף אפולוניה המוגדר שמורת חוף הינה בניגוד לתמ"א 13, תוכנית מתאר לחופים. לטענת הירוקים בתמ"א 13 יש איסור גורף על בנייה בשמורת חוף כמו אפולוניה, המחייבת הכנת תוכנית מיוחדת אפילו לשם הזזת סלעים.

צילום ועיבוד:דרור עזרא
חוף אפולוניה לאחר בניית הקיר, הדמיה (מתוך מצגת)

במפלגת הירוקים טוענים כי העירייה בהחלטתה זו בחרה לעקוף הליכי תכנון חשובים ומהותיים, כמו בחינת חלופות פחות הרסניות והכנת תסקיר השפעה על הסביבה.
עוד טוענים הירוקים, כי במקום מתקיימת מערכת אקולוגית ימית עשירה ומגוונת, אשר עצם כניסת הכלים הכבדים והקמת סוללות הסלעים יגרמו נזק אקולוגי קשה וזאת בנוסף לנזק הנופי בלתי הפיך.

במפלגת הירוקים מציינים, כי מתכנן הפרויקט לאונרדו שטדלר טען בפני הועדה כי קיר הים לא ימנע מפולות ויהיה מסוכן למעבר אנשים.

מגיש הערר יואל חדידה רכז תחום שמירת הטבע במפלגה הירוקים מוסר: "מדובר בתוכנית לחיסול אחד החופים היפים ומיוחדים בישראל במסווה של "פתרון חירום" תוך רמיסת כל הליך תיכנוני תקין. לצערנו, כל רעיון לחלופה תומכת סביבה ולא הרסנית נדחתה ע"י ראש עיריית הרצליה יעל גרמן.
הירוקים, מצדדים בהכנת תוכנית כוללת ואינטגרטיבית לטיפול בכל חופי הרצליה, אשר ניזוקו קשות מבניית המרינה ושוברי הגלים מצפון למרינה."

לקראית כתב הערר המלא לחצו כאן…

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (2 מצביעים, בממוצע: 5.00 מתוך 5)
Loading...

2 תגובות ל-“מפלגת הירוקים הגישה ערר לוועדה המחוזית נגד כוונת עיריית הרצליה לבנות קיר על חוף אפולוניה”

  1. מאת חדשות מפלגת הירוקים » ארכיון » סכנה אפולוניה - כתבה בידיעות השרון:

    […] הגישה מפלגת הירוקים בשרון באמצעות עו"ד אריאל יונגר, ערר לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב, כנגד פתרון קיר […]

  2. מאת חדשות מפלגת הירוקים » ארכיון » הפסד לירוקים - בית המשפט קבע חוף אפולוניה יחוסל:

    […] בניית הקיר לפי תוכנית משנת 1961, בתחילת 2008 מפלגת הירוקים הגישה ערר על מתן ההיתר לועדת הערר המחוזית בטענה שהיה חובה על […]

לכתוב תגובה