הירוקים: עיריית הרצליה החליטה לחסל את חוף אפולוניה

12 לאוקטובר 2007   מאת:

ועדת המשנה לתכנון ובניה בהרצליה החליטה בשבוע שעבר לאשר תוכנית לבנייה של קיר ים עשוי מסוללות סלעים על חוף אפולוניה, זאת בתקווה להגן על בסיס המצוק מגלי הים וכך להגן על המבצר הצלבני שנמצא בקצהו.

צילום:דרור עזרא
ילדים משחקים בחוף אפולוניה

מדובר בסוללות אבנים וסלעים שיכסו את החוף לחלוטין כולל את סימן היכר הייחודי של חוף אפולוניה שרידי המבנים העתקים שנפלו אל החוף ומונחים עליו.

לפי התוכנית של המהנדס לאונרדו שטדלר תיסלל דרך אל החוף בתוך הוואדי המזוהם שהשאיר מפעל תע"ש נוף-ים. על פי התוכנית תונח סוללת אבנים גיר ברוחב של 13 מטרים ועליהם יונחו אלפי סלעי גיר גדולים שיכסו כמעט לחלוטין את החוף המיוחד הזה שעשרות שנים מהווה אטרקציה לצלמים ולבמאי סרטים מכל העולם. 

בדיון שהיה בוועדה המקומית הזהיר המהנדס שטדלר את חברי הועדה שלאחר בניית הסוללות, החוף לא יהיה נגיש למבקרים וימשכו להתרחש במקום מפולות, שטדלר הדגיש שמדובר בפתרון מוגבל ביותר שפותר רק חלק מן הבעיה.

נציג מפלגת הירוקים דרור עזרא שגם השתתף בדיון הביע עמדה ששוללת את התוכנית בטענה שמדובר בחיסול פנינת נוף מיוחדת בעלת חשיבות לאומית, וכי ראש העיר דחתה לפני שנה את דרישת הירוקים להזמין חוות דעת שנייה(second opinion) ממומחה אחר על התוכנית. עוד טען עזרא כי הכשרת דרך גישה לחוף בוואדי תע"ש המזוהם תגרום להרס ניכר למצוק ולזיהום הים מהחומרים הרעלים הרבים שנמצאים בוואדי.

בסיכומו של דבר נציג הירוקים דרש להעביר את החלטה לפורום הרחב של הועדה המקומית, לקיים ביקור במקום, ולהכין תסקיר השפעה על הסביבה שיכלול אלטרנטיבות נוספות.
לנייר העמדה המלא של הירוקים לחצו כאן…

גם בעיריית הרצליה יש השוללים את התוכנית מנהל היחידה לאיכות הסביבה של עיריית הרצליה אורי רוזין, הביע בדיון עמדה נגד התוכנית הזו.

כאמור הועדה לא קיבלה את הטענות המסתייגות מן התוכנית והחליטה לאשר את התוכנית כמו שהיא.

לרקע על הרס חופי הרצליה לחצו כאן…

הירוקים אמורים שהדרך הטובה ביותר לשמור על אפולוניה היא קידום תוכנית טיפול רב שנתית קבועה לכל חופי הרצליה. שתכלול העברת חול וחומר חופי, אל החופים שנפגעו מבנייתה המרינה ורוחבם הצטמק מאוד, בכדי למנוע את הצורך לבנות עוד שוברי גלים וסוללות הגנה כמו בתוכנית לחוף אפולוניה.     

הירוקים: התוכנית הזו תחסל לחלוטין את חוף אפולוניה. 

דרור עזרא רכז פורום השרון מפלגת הירוקים אומר: "פרויקט ברוטאלי זה, הוא התערבת גסה ודורסנית באחת מפנינית הנוף היפות ביותר בחופי ישראל. כשם שהמבצר הצלבני הוא אתר היסטורי לחוף עצמו יש ערך היסטורי רב, עליו מונחים שרידי עתיקות שנפלו ממרומי המצוק שיוצרים מראה מרשים ביותר.

לצערנו עיריית הרצליה ורשות העתיקות דחו את דרישתנו לחוות דעת נוספות, זאת על אף שכמעט כל המומחים שדיברנו איתם מסתייגים מן הפרויקט הזה.

יתרה מזאת הרעיון להשתמש בוואדי תע"ש שהינו אחד הנקודות המזוהמת בישראל כדרך גישה הוא רעיון פשוט טיפשי ומסוכן.

לחסל את חוף אפולוניה בשביל להציל את המבצר זה כמו להוריד את הראש בשביל להציל את הלב."

להצטרפות למאבק למען חוף אפולוניה לחצו כאן…

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (4 מצביעים, בממוצע: 4.75 מתוך 5)
Loading...

7 תגובות ל-“הירוקים: עיריית הרצליה החליטה לחסל את חוף אפולוניה”

  1. מאת אריאל קניאל, ד"ר לחישובי זרימה.:

    היתה דוברה טבועה על שרטון בחוף סידנא עלי.
    הדוברה עצרה חול ים רב מסביב לדוברה ולאורך החןף עד אפולוניה.
    הדוברה החלודה סולקה לפני שנתיים או שלוש, אולי מסיבות בטיחותיות.
    מאז שהדוברה סולקה, רצועת החול שהגנה על החוף נהייתה צרה מדי למתרחצים והפסיקה להגן על המצוק מהגלים.
    הנחת מספר סלעים או טטרפודים מבטון במקום הדוברה תחזיר את הגנת חול למצוק ותחזיר את המתרחצים למקום, בזול.
    יהיה צורך בשלט המטיל את מלא האחריות על המתרחצים והקופצים – הניסוח המקובל, שהיה במקום הוא: "הרחצה אסורה".

  2. מאת יגאל:

    אין ספק שחלק מרכזי ממלחמת הירוקים נכון צודק וחשוב . אבל לצערי יותר ויותר מסתבר שהירוקים כבר מזמן שופכים את החלב עם הדלי יש לנו תחושה שאם הדבר היה בידי הירוקים והירוקים בלבד אף אבן לא היה נבנת במדינה שום כביש לא היה נסלל , לשיאם הגיעו הירוקים בניסיון של המדינה לבנות חוות בודדים בנגב לאורך כביש 40 מה שמוכר כציר היין בטענות על זהום אפשרי של מיי תהום עשו הירוקים הכל על מנת להכשיל גם פרויקט זה של ישוב הנגב . אז אם ישוב הנגב נתקל בסרוב לפיתוח מה נותר לבנות ולפתח ? הטבע חשוב לכולנו אבל הבנה הדדית בצורך אמיתי לפתוח , ולא התנגדות אוטומטית לכל דבר ( כביש 6 ) יעשו רבים לתומכי ירוקים וחשיבות הנושא

  3. מאת גליה שחף:

    לפני 10 שנים, עבדתי בהרצליה כמורה לחקלאות, בבית ספר ברנר. הקמתי שם בעזרת ילדי בית הספר, שמורת טבע קטנה על שטח של 3.5 דונם. בשטח : עצי ארץ ישראל שנשארו עד היום, ופרחי בר שכבר אינם. בנזמנו ספרנו 296 מינים שונים של צמחים בשטח. הצעתי ליעל גרמן לתחזק את השטח כפרי לנסר , לטובת כל תושבי הרצליה, אולם היא לא מצאה תקציב לכך. נודע לי כי נכון להיום סיפחה עירית הרצליה את השטח לגן בן שפר והוקמה בו בריכה שהיתה ונחפרה בתכניתי המקורית. נראה לי כי יעל גרמן ועירית הרצליה, אכן זקוקים בדחיפות להצעת פתרונות נוספים בענין חוף אפולוניה , כדי לשמר כמה שיותר טוב את הקיים.

  4. מאת חדשות מפלגת הירוקים » ארכיון » מפלגת הירוקים הגישה ערר לוועדה המחוזית נגד כוונת עיריית הרצליה לבנות קיר על חוף אפולוניה:

    […] בתוכנית לחיסול אחד החופים היפים ומיוחדים בישראל במסווה של "פתרון חירום" תוך רמיסת כל הליך תיכנוני תקין. לצערנו, כל רעיון לחלופה […]

  5. מאת חדשות מפלגת הירוקים » ארכיון » לא כדאי להיות בגן החיות של יעל גרמן:

    […] מעיזים לנהל מאבק ציבורי לשמור על חוף אפולוניה נגד התוכנית שלה לקבור את החוף תחת אלפי טונות של בולדרים. המאבק הזה הוא לא מאבק אישי שלי אלא מאבק של ציבור גדול […]

  6. מאת חדשות מפלגת הירוקים » ארכיון » מפלגת הירוקים : השר גדעון עזרא החליט המשרד להגנת הסביבה יתומך בתוכנית להרס חוף אפולוניה:

    […] והודיע על החלטתו כי המשרד להגנת הסביבה יתומך בתוכנית להרס חוף אפולוניה ע"י בניית קיר בולדרים, שנועד להגן על המבצר הצלבני. החלטת השר היא בניגוד לעמדה […]

  7. מאת חדשות מפלגת הירוקים » ארכיון » פרשן דלשמטא – מעריב, נמרודי, אפולוניה ונדל"ן על החוף:

    […] כבר כמה חודשים אנו מנסים לקדם כתבת מגזין בתקשורת לגבי חוף אפולוניה, עד עכשיו עם הצלחה מקומית בעיקר. ביום שלישי שעבר התקשר […]

לכתוב תגובה