מגאולת הארץ לקומבינות נדל"ן

12 למאי 2009   מאת:

מכל ימי השנה דווקא ביום הרצל החליטה ממשלת ישראל לזרוק לפח הזבל של היסטוריה את אחד מעקרונות היסוד של הציוניות, גאולות הארץ.
אין סמלי יותר מזה לצביעות הפוליטית בישראל, מצד אחד חגיגה מלאכותית ומזויפת לציונות והרצל ומצד שני אחת ההחלטות האנטי ציוניות הגרועות בתולדות המדינה, הפרטת הקרקעות.

2000 שנה השתוקק, והתפלל העם היהודי לגאול חזרה את הארץ, עם הקמת התנועה הציונות החל תהליך מפרך וסיזיפי בו נאספו פרוטה לפרוטה מכל קהילות העם היהודי וכך למעשה נקנתה הארץ בחזרה לעם היהודי. וכאן יש לתהות האם מישהו בממשלת ישראל שכח איך נקנתה הארץ ולא חושב שאפשר יהיה לעשות לנו בדיוק אותו דבר?

ראש הממשלה בנימין נתניהו מנסה למוכר לנו היום כי הרפורמה בנושא הקרקעות הינה למען הקלת עול הבירוקרטיה על האזרח הקטן. אל תאמינו לזה, מדובר באימוץ מודל "הציונות" החדש מבית מדרשם של שרון, אולמרט ונתניהו, קומבינות הנדל"ן.

אין כאן שום רצון לשפר את המערכת, אין כאן שום רצון להביא לשיטת ניהול קרקעות חדשה, טובה ומשופרת יש כאן רצון ציני של מקבלי החלטות להעשיר את חבריהם ברוני הנדל"ן שמסתתרים מאחורי בעלי דירות קטנים.

תפיסת העולם הקרקעית של בישראל היא תפיסה נכונה וטובה, בבסיסה העיקרון כי הקרקע היא של כולם ושל אף אחד.
כלומר, המדינה היא הבעלים של הקרקע והמדינה נותנת זכויות שימוש למטרות שונות ולזמן מוגבל בין אם פרטיות או ציבוריות, מה שנקרא חכירה.
אם חושבים על זה קצת יותר לעומק אין נכון מזה, הקרקע כבר קיימת מיליוני שנים, האנושות רק כמה אלפי שנים, הקרקע היא מתנת הטבע, האדם לא יצר אותה הוא רק משתמש בה.

אין ספק שאחד האתגרים של כל שלטון לאורך כל ההיסטוריה היה להסדיר ולשלוט במשאב הקרקע. לטעמי, שיטת החכרת הקרקעות היא הכי טובה שיש – מחד נותנת לאנשים להשתמש בקרקע לשימושים שונים מוגבלים בזמן (בדרך כלל לשנות דור) החל במגורים וכלה בחקלאות אבל מאידך הבעלות על הקרקע נשארת בידי המדינה הן סמלית והן מעשית.
החוכרים מתפקדים למעשה כבעלי הקרקע כל עוד הם עושים בה את השימוש המותר, אבל המדינה שומרת לעצמה את הזכות בעתיד לעשות בה שימוש אחר לפי צורכי המדינה, זאת כמובן תוך שמירה על זכויותיהן של החוכרים בהתאם לשימוש.

הרס טוטלי לנופי הארץ
לפעמים אין מנוס "מלשחוט פרות קדושות" אבל במקרה הזה, כמו שקורה לא פעם בישראל, מחליפים רעיון טוב שמיושם בצורה בעייתית ברעיון רע שיוצר עיוותים חברתיים וסביבתיים בלתי הפיכים.
אין לי שבחים לומר על מינהל מקרקעי ישראל להיפך, אני חושב שהמדינות הקרקעית שלו היא שגויה, הרכב האנושי שלו בעייתי ביותר, המינהל נשלט ע"י מאכרים ויש בו גילוי שחתיות לא מעטים שבדרך כלל מסתיים בנזק בלתי הפיך לנוף ולסביבה. אבל מכאן להרס טוטלי של הבסיס הרעיוני של המינהל הדרך ארוכה.

חובבי הכדורגל שבנינו ידועים היטב כי המשחק שמשחקים באנגליה שונה מן המשחק שמשחקים בישראל, זאת לא בגלל שהשיטה שונה, חוקי הכדורגל הם אותם חוקים באנגליה וכאן, ההבדל הוא בכישרון של המאמנים והשחקנים. גם אם יצוץ במוחו של מישהו רעיון לשנות את חוקי הכדורגל בארץ שיהיה מותר לגעת בכדור ביד זה לא יהפוך את הכדורגל בארץ לאטרקטיבי.

זה בדיוק מה שקורה כאן, מינהל מקרקעי ישראל הוא אחד מגופי השלטון הכי חושבים בישראל, במקום לשפר אותו, למשוך אליו כוח אדם איכותי ולהקים מנגנון אפקטיבי למניעת שחיתות, הורסים אותו.
יש לנו כבר ניסיון מר עם רפורמות טיפשיות והחלטות גרועות שהתקבלו בעבר בנושא קרקע, למשל בנושא הקרקעות החקלאיות. שגרמו לכך כי תוך כמה שנים רבים מן החקלאים זנחו את החקלאות והפכו לסוחרי נדל"ן חסרי ערכים וחסרי גבולות.

התוצאות של הרפורמה הזו של נתניהו יהיו רק שליליות, רבים מאיתנו יהפכו "למאמינים" של דת הנדל"ן, הפערים החברתיים יגדלו, המדינה תאבד את השליטה המעשית על הקרקע, השחיתות תגבר בכך שיהיו הרבה יותר אנשים שירצו לקדם קומבינות נדל"ן ואולי הכי עצוב שתוך כמה שנים נופי הארץ שעוד נשארו ימחקו ויהפכו למיזמי נדל"ן.

לפני יותר מחודש עזב אולמרט את בית ראש הממשלה, לצערי כנראה בבואתו של אולמרט לא עזבה את בית ראש הממשלה ואולי היא זו שמזמזמת מגורנו של נתניהו נעימה כל-כך ערבה לאוזניהם של ברוני הנדל"ן חבריו הטובים של אולמרט וכנראה גם של נתניהו.

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (3 מצביעים, בממוצע: 5.00 מתוך 5)
Loading...

3 תגובות ל-“מגאולת הארץ לקומבינות נדל"ן”

  1. מאת שחר:

    איך אין לכם בושה להפוך ולקחת אתה הקרעקעות האלה ליידים שלכם! להרוס משהו יקר שאלוקים נתן בכוחות עצמו, להרוס בעלי חיים שיש להם רגשות ושי להם אהבה בלב ורצון לחיות ולשרוד ולהרוס את הבתים שלהם עם דחפורים מסריחים שרק אתם נבלות המצאת, אתם פשוט בושה לאנושות הזאת זה מה שיש לי לומר עליכם, יכול להיות שגם יום יבוא ויהרסו לכם את הבית הגדול וה"יפה" שלכם עם דחפור, אם אף אחד לא יקום ויעשה את זה, אני במוד ידיי אעשה את זה, רק שתלמדו מה זה להרוס יצירת בריאה דבר כל כך יפה בדבר כל כך שטחי כמוכם -כסף

  2. מאת לוח:

    פוסט איכותי מאד …. אוהבת כתיבה מרתקת

  3. מאת איילת חצור:

    בהחלט איכותי מאוד!!!

לכתוב תגובה