פינת השלולית

17 למרץ 2010   מאת:

בחורף הן מתמלאות מי גשמים והופכות לאגמים קטנים. בקיץ הן מתייבשות. אלה בריכות החורף ובהן עולם שלם של צמחים ובעלי חיים מן הנדירים בארץ. רובן יובשו ונהרסו והמעטות שנותרו נתונות בסכנת הכחדה. יוזמה חדשה תפיח בהן חיים חדשים

עבור תושבי הרצליה, בריכת החורף של ילדותם נקראת "באסה" (ביצה בערבית). היא נמצאת כיום בכניסה לעיר, דחוקה בין קניון "שבעת הכוכבים" לכביש נתיבי איילון. רק חלק מהבריכה שרד, אך הוא אמור להשתלב במעמד של אתר שמור, בפארק שהקימה העירייה. הקמתו התאפשרה לאחר מאבק ארוך בבעלי קרקעות, שרצו לקדם תוכניות בנייה במקום. החברה להגנת הטבע ואנשי מפלגת הירוקים בהרצליה אף הצליחו לשכנע את העירייה להגדיל את שטח הבריכה המיועד לשימור, ולוותר על הרחבה של גן שעשועים.

"בילדותי הבאסה היתה אתר טבע במרחק נגיעה מהבית, תחליף לים בימי החורף הקצרים", מספר יואל חדידה, תושב העיר וחבר מפלגת הירוקים. "אחרי הליכה בשביל בין הפרדסים הגעת לאגם קטן, מלא עופות מים. בטיול לילה היית שומע קרקור של מיליון קרפדות. במהלך השנים לקחתי לשם את כל מי שיכולתי, חברים ושכנים. כיום אני לוקח את בתי וילדים נוספים, לצפות בפריחת הבוציץ (צמח מים אופייני לבריכות, צ"ר) ולראות ראשנים, לאושרם הרב והנאתם הגדולה".

 לכתבה בהארץ לחצו כאן…

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (אין דירוג עדיין)
Loading...

לכתוב תגובה