צמח נדיר נוסף התגלה בבאסה של הרצליה

25 ליולי 2007   מאת:

על אף שהבאסה סובלת מהזנחה ומהשלכת פסולת בניה נגלו בה בשנים האחרונות שורה של נצחים נדרים ביותר. בשבוע שעבר נערכה לראשונה השתלמות לחובבי בוטניקה "בבאסה" בהרצליה בה נחשף על גילוי צמח נדיר שנעלם מישראל לפני קום המדינה.
 
מארגן ההשתלמות, פרופ' אבי שמידע מהאוניברסיטה העברית בירושלים, קרא בהשתלמות לעיריית הרצליה ולציבור הרחב לפעול לשמירת השטח הטבעי במקום, המייצג את הבריכות העונתיות במישור החוף – תופעה שנעלמה כמעט לחלוטין מנופי הארץ.

צילום: עמית מנדלסון
חובבי הבוטנניקה מסיירים בבסאה

בבאסה התגלו בשנים האחרונות מספר מיני צומח נדירים בישראל, דבר המלמד על חשיבותה האקולוגית הגבוהה.
במהלך הסיור בלטה פריחה סגולה מרשימה וריחנית של הצמח הנדיר נענת הכדורים, ונראו באתר צמחים נדירים נוספים, וביניהם לשישית מקומטת וערבז משובל, וצמחים נוספים ההולכים ונעלמים ממישור החוף.
 
לדברי פרופ' שמידע, "בבאסה" של הרצליה התגלה צמח נדיר ביותר – חומעת החוף – שנאסף בארץ לאחרונה בשנת 1940, ועבודות הפיתוח עלולות להכחיד מהארץ צמח זה.
באזור השרון גדלים מספר מיני צמחים משפחת החומעות, בניהם המין הנדיר חומעת האווירון שמקום הגידול היחיד שלה בעולם הוא אזור החוף בין ארסוף לפולג.
 
יש לציין כי לפני חודשים ספורים בעקבות פעילות משותפת של פעיל הסביבתי עמית מנדלסון ומפלגת הירוקים, החליטה הוועדה המחוזית ת"א על הכנת תוכנית אב לאתרי טבע במחוז, ובהחלטת הוועדה צוין בין היתר מתחם הבאסה כאזור בו ניתן לשמר ערכי טבע.
במפלגת הירוקים מציינים שלפי מומחים, השטח המינימאלי לשמירת הטבע בבאסה הוא לפחות 150 דונם, וזה מול הכוונה של העירייה לשמור 45 דונם בלבד.

דרור עזרא רכז פורום השרון במפלגת הירוקים אומר : "הגילויים האלו מוכחים "שהבאסה" היא אחד מאתר הטבע החשובים בשרון, זו תהיה בכייה לדורות אם עיריית הרצליה תחליט להחליף את הטבע הנדיר שקיים כאן בדשא ודקלים."

צילום: עמית מנדלסון
נענעת הכדורים צמח נדיר נוסף שנמצא בבאסה

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (2 מצביעים, בממוצע: 5.00 מתוך 5)
Loading...

תגובה אחת ל-“צמח נדיר נוסף התגלה בבאסה של הרצליה”

  1. מאת חדשות מפלגת הירוקים » ארכיון » הירוקים: לשם פיתוח פארק בר קיימא בהרצליה חייבים להגדיל את שטח בריכת החורף ל150 דונם:

    […] מסלולי נדידת עופות מים, צמחים נדירים כמו חומעת החוף )מין נדיר שנחשב נכחד ונמצא מחדש בבאסה(, ועוד כפי שמופיע בסקר טבע […]

לכתוב תגובה