חברת BMW ערכה אירוע הדגמה לרכבי שטח באתר המיועד לשמורת טבע

09 לינואר 2006   מאת:

בסוף השבוע האחרון נודע למפלגת הירוקים על אירוע הדגמה רכבי שטח של חברת BMW שהתקיים באזור טבע, שנמצא על מצוקי הכורכר בין הישוב ארסוף לבין הרצליה.
בעיקבות התעלמות נהגי כלי הרכב מפניתנו אליהם לא לנסוע בשטח שלחה השבוע מפלגת הירוקים מכתב חריף למנכ"ל ייבואנית BMW מר צביקה זימרמן.

להלן המכתב שנשלח ע"י מפלגת הירוקים כלשונו:

לכבוד:
מר צביקה זימרמן
מנכ"ל קבוצת קמור (יבואני BMW)

שלום רב,

הנדון: קיום אירוע הדגמה רכבי שטח של BMW באתר המיועד לשמורת טבע

בסוף השבוע האחרון נודע למפלגת הירוקים על אירוע של רכבי שטח שהתקיים באזור טבע, שנמצא על מצוקי הכורכר בין הישוב ארסוף לבין הרצליה.

אנו רואים בחמורה רבה את העובדה שאזור טבע חשוב שכזה, משמש כ"מגרש המשחקים" הפרטי של חברת BMW!

לא יתכן שחברה כמו BMW תעשה דין לעצמה ותחליט כי שטח ציבורי הוא מגרש ההדגמה לרכביה שהיא מוכרת. הרס טבע אסור שיהיה אמצעי שיווקי של אף חברה!
חמור מכך, אתר בו התבצעו נסיעות ההדגמה מיועד להיות שמורת טבע, בכניסה אל האזור אף מוצב שלט בולט של רשות הטבע הגנים, שאוסר כניסה ברכב לאזור.
לידיעתכם מדובר באחד מאתרי הטבע היפים באזור החוף של השרון, במקום קיימים צמחים מוגנים רבים, בעלי חיים ותבניות נוף נדירות.

בנוסף, יש בידינו צילומים של רכבי BMW נוסעים במקום בניגוד לחוק "איסור נסיעה באזור החוף" בתוך תחום 100 המטרים על שפת מצוק הכורכר.

מפלגת הירוקים מצרה על-כך שחברת רכב כמו BMW במקום לחנך את ציבור הנהגים לא לפגוע בטבע, מצטרפת לוונדליזם שעושים נהגי השטח בטבע!

אנו דורשים מחברתך את הדברים הבאים:

  • שלא יעשה שימוש פרסומי או יחצני בצילומים שנערכו במקום, בין אם נעשו ע"י אנשיכם או אורחכם.
  • שהחברה תפרסם התנצלות לתושבי השרון על הפגיעה בטבע שנגרמה ותתחייב שמקרה דומה לא ישנה.
  • שהחברה תגביר את מאמצי ההסבר בקרב לקוחותיה, בנושא מניעת נזק לטבע מנסיעת רכבי שטח.
  • שהחברה תסייע לרשות הטבע הגנים לחסום ולמנוע כניסת רכבי שטח לאזור המדובר.

בברכה,
דרור עזרא
רכז פורום השרון, מפלגת הירוקים
===============

צילום: דרור עזרא
רכב שטח שהשתתף באירוע על קצה המצוק, באזור אסור לנסיעה

בתגובה למכתב זה נשלחה תשובה אלינו ממשרדו של רן רהב דובר יבואנית BMW להלן:
אל: דרור עזרא
רכז פורום השרון, מפלגת הירוקים

מאת: רן רהב

הנידון: קיום אירוע הדגמה רכבי שטח של BMW

חברת קמור רכב, יבואנית רכבי BMW בישראל, נוהגת להזמין את לקוחותיה לנסיעות מבחן על דגמים חדשים ברחבי הארץ. הפעם הזמינה קמור רכב את לקוחותיה לאזור השרון – ג'ילת בקיבוץ יקום, משם יצאה בג'יפים לסיורי שטח.

לצורך זה, נשכרה חברה מנוסה בסיורי ונהיגת שטח שבחרה את המסלול. לכל רכב התלווה מדריך שטח מנוסה. המסלול נבחר בקפידה ומהווה אתר ביקורים לרבים מתושבי המדינה. אין כל שלט או סימון האוסר על כניסה ונסיעה ואתר.

יתרה מזאת, פקח רשות שמורות הטבע שהגיע למקום, בדק את מסלול הנסיעה של הרכבים, אימת את העובדה כי הרכבים נוסעים אך ורק בשבילים הקיימים ואישר להמשיך באירוע.

נושא איכות הסביבה ושמירה על הנוף הם נר לרגלינו ומכאן שאנו דוחים את הטענות בדבר עבירה. אנו מודעים לכך כי אנו עומדים בפתחו של ערב בחירות, אך אין בכוונתנו להיות "שק אגרוף" של מפלגת הירוקים.

בברכה,
רן רהב
דובר קמור רכב tb696
==========

בתגובה להודעה של רן רהב מוסר פעיל מפלגת הירוקים יואל חדידה שהיה בשטח ופנה אל הנהגים: "יש במקום שלט ברור שהאסור כניסה ברכב לאזור, אמרתי זאת לנהגים והם בחרו להתעלם מדבריי. בנוסף אני יודע שפקח רשות הטבע והגנים הזהיר את הנהגים לא להיכנס לתחום "100 המטר" ולא לנסוע על שפת המצוק וגם מן הפקח הם התעלמו והמשיכו בשלהם. חברה כמו BMW לא יכולה להרשות לעצמה להתנהג כך."

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (3 מצביעים, בממוצע: 5.00 מתוך 5)
Loading...

3 תגובות ל-“חברת BMW ערכה אירוע הדגמה לרכבי שטח באתר המיועד לשמורת טבע”

  1. מאת anat:

    זלזול משווע!!!!! אבל למה כבר אפשר לצפות מהחברה הזו, והאנשים האלו?

  2. מאת עמית מהשרון:

    צריך להוסיף לכתבה תמונה של השלט האוסר כניסה לשטח, וכדאי לדעתי להרחיב את היריעה, בעוד שמוצג כאן מקרה ספציפי, קיימת בעיה בעוד מספר שטחים המיועדים לשימור במרכז הארץ אך טרם הוכרזו כשמורות טבע/גנים לאומיים, ואפשרויות האכיפה בהם מוגבלות – למשל גבעות הכורכר בנס ציונה (גן לאומי המופיע בתמ"א 8, הכרזה מתעכבת בשל בעלויות הקרקע הפרטיות), הדיונה הגדולה באשדוד (שמורת נוף. למיטב ידיעתי מוצעת כחלק משמורת חולות אשדוד, אך בשל התנגדות עיריית אשדוד, קלוש הסיכוי להפיכת השטח לשמורת טבע בעתיד הנראה לעין), וגם בפארק האירוסים בנתניה ראיתי מחוץ לעונת הפריחה טרקטורונים בשבילי השטח.

    כדאי גם להבהיר, שבשטחים רבים לאורך החוף נעשה מאמץ לסגירת אזור המצוק בפני רכבי שטח בשל הנזקים הנגרמים לאזור. למשל בגן הלאומי חוף השרון, בשמורת חוף גדור (בין מכמורת וחדרה) ובאזור צוקי ים מצפון לנתניה, ומן הראוי שגוף מסחרי גדול כמו BMW יבינו שמדובר באזור רגיש שאינו מתאים לקיום אירועי ספורט מוטורי התורמים את חלקם לשחיקת המצוק.

  3. מאת עיינה קימרון:

    יש אפשרות תקיפה בדרך חיובית בשת"פ של שני הצדדים. רעיון לדוגמה: BMW יכריז שהוא חברה ירוקה, וידביק בחלון קידמי של הרכבים שהוא מוכר סטיקרים ירוקים "אני שומר על הטבע".
    ביחד עם הקבלה על הצ'ק, יחלק חוברת שבילי ישראל לג'יפים.
    זה יעלה את המודעות של הנהגים.

    אפשר גם לעשות עיסקה משולבת עם רט"ג להנחות בכניסה לשמורות טבע תמורת תלוש מהחוברת.

    זה אפשרי על כל חברה ליבוא רכבי שטח.