הנדון: רגע לפני "גזירת הסרט" ב"עיר הבה"דים"

14 לנובמבר 2007   מאת:

לכבוד
מר אהוד ברק
שר הביטחון

נכבדי,
הנדון:
1. בבחירות 99', בהם נבחרת לכהן כראש ממשלת ישראל, השלטים קראו מכל מקום "אהוד ברק – גיבור ישראל". היום, 8 שנים אחרי, עולות בי התהיות האם כשר ביטחון אתה עדיין "גיבור"?

2. אדוני שר הביטחון, את בניי ונכדיי לא הייתי מעמיד בשער בסיס צבאי במרחק של 200 מטר מטווח הסיכון של מפעלי רמת חובב (סקר סיכונים של חברה בינלאומית קבע שהמרחק הבטוח הוא 8.8 ק"מ והצבא קבע להקים את שער הבסיס במרחק 9 ק"מ). אתה לעומת זאת כן. אתה יודע למה? כי אתה גיבור!
                     
3. מאיפה העוז ותעוזה שלך לתת אישור לבניית בסיס צבאי כאשר אתה ופיקודיך יודעים שלא נעשה סקר סיכוני בריאות באזור, אך למרות זאת חפצים לגזור את הסרט. אתה יודע למה? כי אתה גיבור!

4. תרחיש טילים על רמת חובב נעשה בצה"ל והסיכון ל-11 אלף הטירונים ידוע לך ולפיקודך. אבל על מעשי גבורה לך לא צריך לספר, רק רצוי לדווח, אתה יודע הכול, אתה גיבור!

5.  מפת הסרטן של ישראל שפורסמה לאחרונה על ידי משרד הבריאות כנראה לא נהפכה לחלק מהמפות והשטחים עליהם אמורה מערכת הביטחון להגן. הגיע הזמן שהצבא יתחיל להגן על הארץ מבפנים ולא רק על הגבולות, אבל אתה הכול יודע, אתה גיבור!

6. האוכלוסייה הבדואית הנמצאת בטווח של 10 ק"מ מהמפעלים ברמת חובב הם חלק מהאוכלוסייה הישראלית שמשרתת בצבא והבדואים ידועים כגששים הטובים ביותר שיש למערכת הביטחון אך מעבר לתפקידך כשר ביטחון חובה עליך לדווח ולהרתיע את האוכלוסייה הזאת בפני הסכנות העורבות להם אבל אתה הכול יודע, אתה גיבור!

7. הממונים מטעמך מדווחים לכלי התקשורת שבמידה ותהיה תקלה כלשהי, הם לא יאכלסו את עיר הבה"דים באף חייל. עלות העתקת עיר הבהד"ים מהמרכז עולה מספר מיליארדי שקלים ומערכת הביטחון ברשותך מדווחת שחסר להם עדיין מיליארד שקלים.

האם הכספים הם לא כספי ציבור? עיר הבהד"ים היא לא עיר סרטים או עיר אוהלים, אך היא יכולה להיות בסוף עיר רפאים. אבל אתה הכל, יודע אתה גיבור!

8. אני ותושבי מדינת ישראל מוסרים את בניינו ובנותינו לצבא על מנת לשמר את הגבולות הבטוחים של מדינת ישראל. אך אנו לא מוכנים לשלוח אותם מראש להתאבדות בנוסח "הצלילות בקישון", בסיס הטירונות בזיקים אשר לא היה ממוגן, או לעיר הבה"דים העתידית ברמת חובב.

9. על הצבא שאתה עומד בראשו כשר הביטחון מוטלת אחריות כבדה להכניס את השיקולים הסביבתיים לראש סדר העדיפויות גם בתקופת מלחמה וגם בתקופת שלום.

10. אני בטוח ומשוכנע שכל אזרחי מדינת ישראל רואים לנגד עיניהם את החשיבות העליונה בפיתוח הנגב, אך העברת עיר הבה"דים לאזור זה מהווה סיכון עתידי ל- 11 אלף הטירונים שישהו בבסיס ולכן אבקשך לשנות את רע הגזרה על מנת שבפה מלא נוכל לקרוא לך גיבור !

בברכה,

פאר ויסנר
יו"ר מפלגת הירוקים

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (אין דירוג עדיין)
Loading...

לכתוב תגובה