הצעה לסדר – ניטור קבוע של איכות מי חופי הים

19 לינואר 2010   מאת:

רקע:
כיום מתבצע ניטור קבוע מטעם משרד הבריאות בחופי הרחצה בהרצליה רק בעונת הרחצה מצב איכות מי-הים בחופים אף מתפרסם באופן קבוע באתר משרד הבריאות.
אנחנו יודעים כי משרד הבריאות גם מבצע בדיקות חודשיות גם מחוץ לעונת הרחצה, אבל תוצאות בדיקות אלו לא מתפרסמות.
כמה ערי חוף בארץ החליטו לפתוח לרחצה חלק מן החופים כל השנה, ולכן מתבצע בחופים אלו ניטור קבוע כל השנה ותוצאות ניתור זה מתפרסמות באתר משרד הבריאות כל השנה.

חופי הרצליה כמובן משמשים מלבד לרחצה, לשורה ארוכה של סוגי ספורט ימי כל השנה, ביניהם ספורט גלישת גלים שמושך בלא מעט ימי חורף מאות גולשים לחופי הרצליה. אנו מידי שנה מקבלים פניות בעיקר של גולשים על בעיות בריאות שנגרמים לחלקם כנראה עקב זיהום הים. אנחנו קיבלנו תלונות על שלשולים, הקאות, בעיות במערכת העיכול, בעיות עור, בעיות בעיניים ועוד. חלק מן הגולשים טוענים שהם אף אושפזו.
היום הדרך היחידה של חובבי ספורט ימי לנחש אם הים מזוהם בימי החורף היא לבחון את עכירות מי-הים ואת הריח שעולה מן הים.

ללא ספק ניטור ופרסום איכות מי הים בחופי הרצליה הוא מידע מאוד חשוב לאותם חובבי ספורט ימי, פרסום מידע כזה יכול למנוע מרבים מאותם אנשים להכניס לאותם חופים שהתגלה בהם זיהום וכך להימנע מבעיות בריאות ותחלואה הקשורה בזיהום ים.

כיום אין שום הוראה בוררה שמחייבת את העירייה או את משרד הבריאות לנטר את המי-הים כל השנה, אבל אין ספק שמדובר כאן בחובה מוסרית ממדרגה ראשונה כלפי חובבי הספורט הימי.
יצוין כי ככל הידוע לנו עלות ניטור כזה אינה גבוה במיוחד, כמה עשרות אלפי שקלים לתקופה המדוברת.

הצעתנו:
1. מועצת העיר הרצליה רואה חשיבות גדולה בשמירה על בריאות ציבור חובבי הספורט הימי.
2. מועצת העיר הרצליה דורשת מן העירייה לדאוג לניטור איכות מי-ים בחופי הרצליה באופן קבוע כל השנה, הניטור יתבצע בפיקוח משרד הבריאות ויתפרסם באתר משרד הבריאות או באתר העירייה.
3. מועצת העיר הרצליה מבקשת מן העירייה לבחון דרכים להתריע על זיהום הים בחופים עצמם, אם באמצעות שלטים רגילים, שליטים אלקטרונים, או דגלים מיוחדים על תחנות ההצלה.
4. מועצת העיר הרצליה דורשת מן העירייה לפועל על מנת כי הניטור יחל מוקדם ככל האפשר בשבועות הקרובים.

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (2 מצביעים, בממוצע: 5.00 מתוך 5)
Loading...

תגובה אחת ל-“הצעה לסדר – ניטור קבוע של איכות מי חופי הים”

  1. מאת rosenzweig gadi:

    חייבים להבין שיש לנו רק ים אחד הפינה המזרחית באגן הים התיכון היא המזוהמת ביותר בים התיכון !חשוב וראוי לכולנו להשתדל יותר ולא להוסיף חטא על פשע !לשמור על נקיון מי החופים והים!!!

לכתוב תגובה