הצעה לסדר – הקמת צוות להכנת תוכנית להפסקת זיהום הים

31 למרץ 2009   מאת:

רקע:
בשנים האחרונות בכל חורף ולעיטים גם בקיץ , הגיעו על הח"מ עשרות פניות של תושבים וחובבי ספורט ימי בנוגע למפגעי ריח קשים, ולחשש לזיהום בביוב באזור חוף הנכים בו זורם מוצא הניקוז של נחל גלילות.
בנוסף הגיעו אלינו מספר תלונות בדבר הזרמה פיראטית של ביוב לחוף השרון.

בסיור שערכנו לפני מספר שנים התגלה כי שתי תחנות השאיבה הנמצאות בחוף השרון ובחוף זבולון הינן מיושנות מאוד, ואינן מתאימות לעיר מודרנית. אנו יודעים כי לאורך החופי הרצליה יש מספר לא מועט של נקודות בהם קיימים בורות ספיגה שגם מהם יש חשש לזיהום הים.

בנוסף, בישיבת המועצה בינואר האחרון הודה מנכ"ל העירייה כי תחנת השאיבה ברחוב המסילה כבר חצי שנה אינה פועלת כראוי ומזהמת מיידי פעם את מערכת הניקוז ולכן גורמת לזיהום הים בביוב.

בסוף ספטמבר 2008 פג תוקף של ההיתר שניתן לעיריית הרצליה הזרים קולחין מטוהרי ברמה נמוכה אל הים, ולכן מתאריך זה מחויבת העירייה להזרים לים רק קולחין מטוהרים ברמה שלישונית.
בשבועות האחרונים מתפרסמים כתבות על זיהום ים בביוב בחופי הרצליה בעיקר בחוף הנכים, זאת ככנראה תוצאה מזליגת ביוב למערכת הניקוז.

לאחרונה נשלחו התראות לבכירי העירייה מן המשרד להגנת הסביבה זאת בעקבות בדיקות דגימות מן התאריכים  29/1/09 , 13/03/09 ו22/03/09 בהם התגלה כמות חריגה של חיידקי קולי מעבר לתקן במוצא נחל גלילות. השבוע אף זומנו ראש העירייה, מנכ"ל העירייה ומנהל מחלקת הביוב לשימוע במשרד להגנת הסביבה.

הצעתנו:
מועצת העיר מחליטה על הקמת צוות של חמישה חברי מועצה שיבחן הכשלים, תוכניות הפיתוח, והקצאת המשאבים המתכננת ע"י העירייה.
מטרת הצוות היא להמליץ להנהלת העירייה ולמועצת העיר על תוכנית רב שנתית לשדרוג מערכת הביוב והתיעול  בהרצליה. מטרתה תוכנית זו תהיה למנוע כליל זיהום הים, הפרדה בין מערכת הניקוז ממערכת הביוב, ודרכים להקטין כמות ושפר את איכות הנגר העילי המגיע אל הים.
לצוות יתאפשר לשכור יועץ חיצוני, הצוות יעביר את המלצותיו תוך שלושה חודשים.

לתמליל הדיון לחצו כאן… (עמוד 26)

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (2 מצביעים, בממוצע: 3.00 מתוך 5)
Loading...

לכתוב תגובה