מפלגת הירוקים יוצאת נגד הפקדת תוכנית תע"ש רמת השרון

26 לדצמבר 2005   מאת:

במכתב חריף ליו"ר הועדת המחוזית תל-אביב גב' גילה אורון דורשת מפלגת הירוקים להקפיא את הליכי ההפקדה של התוכנית עד לפינוי המפעל, ומתן אפשרות גישה חופשית לשטח לציבור.
במפלגת הירוקים מציינים שבתוך מפעל תע"ש קיימים שטחי טבע נדירים שחובה לשמור עליהם.

להלן מכתבו של דרור עזרא רכז פורום השרון במפלגת הירוקים..

לכבוד:
גב' גילה אורון
יו"ר הועדה המחוזית תל-אביב

הנדון: הפקדת תוכנית תע"ש רמת השרון

בימים האחרונים נודע לנו על הפקדתה של תוכנית תע"ש רמת השרון. אנו כמובן, מצדדים בהעברת מפעלי תע"ש והרחקתם ממרכזי האוכלוסין הצפופים, עם זאת הפקדת תוכנית זו בשלב הנוכחי של העברת המפעל היא בבחינת לעג לרש!

אין שום דרך ראויה ואמיתית שהציבור יכול לבחון את התוכנית ולהגיב אליה! לדעתנו אין לאשר את הפקדת התוכנית משיקולים ציבוריים, תכנוניים ואולי אף משפטיים כמפורט להלן:
1. אזור התוכנית הוא עתודת השטחים הפתחים הגדולה שנשארה באזור השרון והתכנון עליה יהיה השפעה על עתיד האזור בעשרות השנים הבאות.

2. לציבור הרחב אין גישה לשטחי תע"ש ואין לו שום יכולת לדעת איזה ערכי טבע מסתתרים מאחרי הגדרות.

3. מפלגת הירוקים ערכה במרס 2005 סיור קצר ביותר (כשעתיים) ולהפתעתנו הרבה גילינו בשטח ערכי טבע רבים, נדירים ומגוונים! אין לנו ספק, שאם השטח יהיה נגיש לציבור, יתגלו ערכי טבע נוספים אותם לא יכולנו לראות בזמן קצר זה.

4. יש לזכור שקרקעות תע"ש הם אדמות מדינה, ערכי הטבע במקום הם רכוש הציבור, ולכן יש לתת לציבור אפשרות מלאה להיות מעורב בהליך תכנון זה שתכלול גישה חופשית למתחם כולו.

5. תוכנית תע"ש רמת-השרון היא תוכנית שנודעה לשימוש הציבור על כן, חשוב ביותר שתהליך אישור התוכנית יהיה פתוח לציבור ושקוף. כל תהליך אחר שיביא לאישור תוכנית זו במחשכים יהיה תהליך פסול ציבורית ופסול מוסרית.

גם במישור המעשי התנגדות לתוכנית זו תהיה כמעט בלתי אפשרית. סיכוייהן של התנגדויות שיגישו אזרחים משיקולים של שמירת טבע ונוף להתקבל קטנים ביותר. מפני שהתנגדות אלו תיהנה על-סמך השערות ולא בחינה פיסית של המקום. הרי אפילו התצ"א האמיתית של שטחי תע"ש אינה נגישה לציבור.

הפקדת התוכנית לפני שמפעל תע"ש פונה מן האזור מריח כמו ניסיון לבצע מחטף תכנוני מבלי לתת לציבור יכולת השפעה על אופן השימוש ברכוש הציבור.

אנו דורשים שיוקפאו כל ההליכים הקשרים לאישור תוכנית זו עד אשר יתאפשר לציבור לבחון בחינה נאותה וחופשית את השטח עצמו ואת התוכנית.
ישראל היא מדינה דמוקרטית שלציבור יש זכות מלאה להשפיע על עתידו ובמקרה זה זכות בסיסית של השפעה על תוכנית פיתוח נשללה מן הציבור באופן בוטה. כל פקיד ציבור שנותן לזאת יד מועל בתפקידו ובשליחות.

בברכה,
דרור עזרא
רכז פורום השרון, מפלגת הירוקים

לתמונות שצולמו בתוך מפעל תע"ש רמת השרון לחצו כאן…

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (3 מצביעים, בממוצע: 5.00 מתוך 5)
Loading...

לכתוב תגובה