הפליקפלק של עיריית הרצליה בנוגע למגדל המעלית בחוף אכדיה

06 למאי 2010   מאת:

השבוע הגיע שלב הסיכומים בעתירה הירוקים נגד מגדל המעלית בחוף אכדיה, הירוקים הופתעו לגלות כי בסיכומים שהעירייה הגישה לבית המשפט חזרה בה מעמדתה מלפני כמה חודשים כי המגדל הינו הפיך ואינו "מעשה עשוי", ואילו השבוע טוענת העירייה כי המגדל הינו "מעשה עשוי" ולכן יש לדחות את העתירה.

להלן ציטוטים מתגובת העירייה לבקשת הירוקים לצו מניעה(ספטמבר 2009):

גם הטענה כאילו בניית המעלית (והגישרון ) הינן בלתי הפיכות (סעיף 57 לבקשה ) נטען בעלמא- ללא כל הסבר או תימוכין-גם לא התצהיר שהוגש מטעמם.
מכל מקום- אין בטענה זו כל ממש.
יתר על כן-העלאת הטענה כאילו "ניצלו" המשיבות "את מעמדן" והן פועלות על-מנת לשנות את המצב בשטח על-מנת שיבוצעו פעולות בלתי הפיכות "כדי ליצור מצג" בבית המשפט שמדובר במעשה עשוי שאינו הפיך, אינו אלא ניסיון הראוי לגנאי, להכפיש את שמן הטוב של המשיבות, ללא כל בסיס או הצדקה!

להלן ציטוט מסיכומי העירייה (מאי 2010):

כפי שיפורט להלן- דעת המשיבות הינה כי יש לדחות את העתירה מכל וכל וכי אין כל הצדקה להתערב בהחלטת וועדת הערר. מבלי לגרוע-במסגרת שיקוליו של בית המשפט יש לשים משקל מהותי לעבודה שלמעשה ענייננו במעשה עשוי, וכי הסעד המבוקש-אם וככל שיינתן הוא למעשה תיאורטי, נוכח העבודה שהבניה השנויה במחלוקת- ומכל מקום- עיקרה- כבר יהיה גמור בעת מתן פסק הדין.

הדמייה מתוך תוכנית הטיילת

כזכור הירוקים הגישו בינואר 2009 עתירה נגד הקמת המגדל בחוף אכדיה, זאת בטענה כי הוא נמצא בתחום רצועת ה100 מ' מקו החוף, וכי יש לבחון חלופות אחרות להנגשת החוף לנכים שלא כוללת פצע כזה בנוף. בחודש אוגוסט 2009 כאשר גילו הירוקים כי העירייה החלה בהכנות לבניית הטיילת פנו לבית המשפט בבקשה לתת צו מניעה, בתגובה לבקשה הכחישה העירייה את טענת הירוקים כי מדובר במעשה בלתי הפיך, ובית המשפט דחה את בקשת הירוקים.

דרור עזרא יו"ר סיעת הירוקים בהרצליה:"אנו רואים בחומרה רבה את העובדה שהעירייה רימתה את בית המשפט על מנת למנוע מתן צו מניעה. ולכן אנו שוקלים לפנות לבית המשפט בבקשה להאשים את העירייה בביזיון בית המשפט בשל כך."

עוד מוסיף עזרא:" בניית המגדל הזה הינה מחטף תכנוני בזוי, וטענות העירייה כאילו אנו פוגעים בציבור הנכים היא זריית חול בעייני הציבור, כל שאנו רצינו הוא שיבחנו חלופות להנגשת החוף, גם באמצעות מעלית, אבל ללא בניית מגדל מגלומני שפוצע את הנוף".

מצגת בה מתארות חלופות למגדל המעלית

לקריאת קטע מתגובת העירייה לבקשה לצו מניעה לחצו כאן…
לקטע מסיכומי העירייה לעתירה לחצו כאן…

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (1 מצביעים, בממוצע: 5.00 מתוך 5)
Loading...

לכתוב תגובה