מכרז לא תקין של עיריית הרצליה להפעלת מסעדה בחוף אכדיה ("דבוש")

06 לפברואר 2008   מאת:

בעקבות פרסום מכרז להפעלת מסעדה בחוף אכדיה פנו השבוע הירוקים בהרצליה למשרד הפנים, זאת על מנת להורות לעיריית הרצליה לבטל את המכרז.

הירוקים בהרצליה טוענים כי תמ"א 13(תוכנית מתאר לחופים) לא מאפשרת הפעלת מסעדה על החוף, ולכן אסור לעירייה לאפשר הפעלת מסעדה על החוף, לא כל-שכן להוציא מרכז להפעלתה.
הירוקים מציינים כי לפני כמה חודשים פנו בנושא זה לשר הפנים, על מכרז זהה, במקרה הקודם העירייה ביטלה את המכרז.

צילום:דרור עזרא
חוף אכדיה

להלן מכתבו של דרור עזרא רכז תחום ים וחופים במפלגת הירוקים:
==================================================

03/02/08

לכבוד:
עו"ד יהודה זמירת
היועץ המשפטי של משרד הפנים
 
שלום רב,
 

הנדון: מכרז לא תקין של עיריית הרצליה להפעלת מסעדה בחוף
סימוכין: מכתבנו לשר הפנים מיום 29/07/07

בהמשך למכתבנו אשר בסימוכין, בימים אלו פרסמה עיריית הרצליה מכרז להפעלת מסעדה בחוף הרצליה במקום שהייתה מסעדת "חוף דאבוש", רצ"ב.
 
המכרז שאליו התייחסנו במכתבנו אשר בסימוכין, בוטל שבועות אחדים לאחר שמכתבנו נשלח לשר, לצערנו בעיריית הרצליה לא התייחסו לטענותינו ופרסומו בשבועות האחרונים מכרז חדש זהה.
 
כפי שציון במכתבנו אשר בסימוכין, שימוש למסעדה באזור המוגדר כחוף רחצה אינו שימוש מותר לפי תמ"א 13, ולכן העירייה פעלה באופן בלתי תקין כאשר הוציא מכרז להפעלת מסעדה במקום.
 
כל הידוע לנו אין במקום תוכנית רלוונטית שאושרה במועצה הארצית אשר מאפשרת הקמתה של מסעדה. וגם אם הייתה במקום מסעדה שהוקמה לפני אישור תמ"א 13 הרי היא הייתה בשימוש חורג שפג לפני שנה כאשר פונתה מסעדה זו מן החוף.
 
נציין, שאין זו הפעם הראשונה שעיריית הרצליה פועלת באופן בלתי תקין, בעבר העירייה אישרה הפעלת מסעדה בחוף הנכים, זאת ללא אישור הולחו"ף או/ו המועצה הארצית. לצערנו הרב, הועדה המחוזית ת"א נכשלה בתפקידה ואישרה שימוש למסעדה זאת על אף שאין זה בסמכותה.
 
מדובר בהתנהלות חמורה והפגנת זלזל בחוקי התכנון והבניה, שזוכה להעלמת עין מן הועדה המחוזית, ולכן דרושה כאן התערבותך.
 
אבקשך, לבחון את הדברים שלעיל ואם ימצא שיש בהם ממש יש לפועל לאלתר לביטול המכרז זאת לפני שיוכרז זוכה שייתכן ויגרום לעירייה נזק כספי כבד.
 
בברכה,
דרור עזרא
רכז תחום ים וחופים ורכז פורום השרון

למכתבו הקודם של דרור עזרא באותו עניין לחצו כאן…

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (1 מצביעים, בממוצע: 5.00 מתוך 5)
Loading...

לכתוב תגובה