הירוקים: הרחבת מלון דן אכדיה תפגע קשות בחוף הרצליה

16 לינואר 2009   מאת:

צילום: דרור עזרא

חבר המועצה העיר הרצליה דרור עזרא, הגיש השבוע בקשה לדיון חוזר במליאת הועדה המקומית הרצליה על החלטת ועדת המשנה לאשר הרחבת ניכרת של מלון דן אכדיה.

בסוף דצמבר 2008 אישרה ועדת המשנה תוכנית שיזמה חברת מלונות דן להרחבת מלון אכדיה, והפיכתו למלון הגדול בישראל.

המלון החדש מתוכנן להשתרע על רצועה של 38 דונם על המצוק מערבית לרחוב רמות-ים, מתכנונים 3 מגדלים חדשים של 9, 18 ו-18 קומות, שיכללו 1325 חדרי מלון בהיקף בניה של כ-77 אלף מ"ר. לאחר השלמת הבניה יהפכו את מלון דן אכדיה למלון הגדול בישראל.

שנים מן המגדלים מתכננים להיבנות בשנים הקרבות בחלק הצפיני של מלון אכדיה בו נמצאים היום מגרשי הטניס, המגדל השלישי מתוכנן להיבנות בעוד עשור בחלק הדרומי של המלון.

כיום בהרצליה בכל המלונות ישנם 600 חדרי מלון, המלון החדש הוא תוספות של יותר מפי שניים חדרי מלון למה שקיים היום בהרצליה.

חבר המועצה דרור עזרא מן הירוקים התנגד לתוכנית בועדת המשנה, זאת מן הטעמים הבאים:

1. לפני בניית שוברי הגלים מול מלון דן אכדיה, היה כולו בתחום רצועת ה100 מ' האסורה לבניה, הירוקים מעוניים שהחול שנצבר מול מלון אכדיה יועבר לשיקום החופים הצפוניים והחוף יחזור למצב קרוב למצבו לפני בניית שוברי הגלים, ולכן יש להתייחס למלון כאילו הוא ממוקם ברצועת ה100.

2. המלון המתכנן הוא אחד הגדולים בישראל, מוסיף מספר עצום של חדרי מלון, זאת ללא ראיה כוללת של ענף המלונאות בעיר, ולמעשה הופכת את ענף התיירות בהרצליה לשבוי בידי מלון אכדיה.

3. השלבים ראשונים של בניית המלון, יגרמו לחסימה של הנוף מרחוב רמות ים, השלב השלישי שיסיר חלק מן המבנים דרומיים שחסמים כיום את הנוף מתכנן רק לעוד עשור ויש קושי גדול בזאת.

4. עוד חוששים הירוקים בדומה למקרה של עסקת הכשרת הישוב (החלפת קרקע ממלון למגורים) )יומרו זכויות בניה של מלון לבניה למגורים.

דרור עזרא שנבחר לאחרונה למקום השני ברשימת מפלגת הירוקים לכנסת מוסר: "עיריית הרצליה ממשיכה בהתעללות בחופי הרצליה, במקום לפעול למען שיקום החוף מן נזק שנגרם בעת בניית המרינה, העירייה ממשיכה להקריב את חוף הרצליה לגחמותיהם של ברוני נדל"ן. הירוקים מתכוונים להמשיך להיאבק בתכוניות ההרסניות שגוזלות את החוף מן הציבור"

למכתבו של דרור עזרא לחצו כאן…
להחלטת ועדת המשנה לחצו כאן…

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (2 מצביעים, בממוצע: 5.00 מתוך 5)
Loading...

לכתוב תגובה