תוכנית הירוקים לקידום תחבורה דו גלגלית

מפלגת הירוקים רואה בכלים דו גלגלים כנדבך חשוב להורדת הגודש בדרכים וקידום מדיניות תחבורתית אשר מתאימה למדינת ישראל. במחקרים כבר נמצא כי קידום כלים דו-גלגליים תורם משמעותית להורדת הגודש בדרכים, אשר גורם לנזק כלכלי, לזיהום אוויר ולבזבוז זמן של מאות אלפי נהגים.

כלים דו גלגליים הינם כלים קלים אשר אינם דורשים אנרגיה רבה, והמרחק נסיעה שלהם לליטר דלק הינו גבוה ביחס למכוניות, בשל הניידות של הכלים הללו הם אינם נתקעים בפקקים וכך גם שעות המנוע שלהם נמוך מאשר מכוניות, לכן במאזן הכולל אנו סבורים שקידום תחבורה דו גלגלים תתרום להפחתת זיהום האוויר מתחבורה.

היום ישנו עיוות גדול ביטוח רכב, כלים קלים שכמעט ולא מסכנים את שאר משתמשי הדרך משלמים תעריפי ביטוח מופקעים, ואילו כלים כבדים כמו ג'יפים שמסכנים מאוד את שאר משתמשי הדרך משלמים תעריפי ביטוח מגוחכים

להלן עקרונות תוכנית הירוקים לקידום תחבורה דו גלגלית

  1. קידום הנחות במס, על יבוא כלים דו גלגליים חשמליים והיברידים
  2. קידום תקנים מחייבים לבטיחות כלים דו גלגליים, הן בנוגע למעקות בטיחות והן לצבעית מעברי חצייה.
  3. קידום הוספת חניות מיוחדות לכלים דו גלגליים, ומתן אפשרות לנסיעה בנת"צים
  4. קידום רפורמה מקיפה בביטוח דו גלגלי, שכוללת ביטול ביטוח חובה הקיים, והצגת ביטוח חובה חדש שיכלול כיסוי ביטוחי אך ורק לתאונות עצמיות ותאונות עם הולכי רגל ודו גלגלי. לגבי תאונות עם כלי רכב כמו מכונות ואוטובוסים, הכיסוי הביטוחי ייפול על חברות הביטוח של כלים אלו ולא על הביטוח של הדו גלגלי. כך יהיה אפשר להפחית משמעותית את תערפי הביטוח וליצור צדק, שכלים אשר מסכנים יותר את משתמשי הדרך וכלים אשר מסכנים הכי פחות(כמו כלים דו גלגלים) ישלמו הכי מעט ביטוח.


  1. תגובות
  2. 1 מאת: חגית אוריין

    קידום הרכיבה על כלי רכב דו גלגליים מבורך, אבל כל עוד הוא מתבצע על המדרכות, עקב אי אכיפה באופן מוחלט, מחסור בתשתיות ובמיתון תנועה, הוא מהווה אסון להולכי הרגל – הנסועה הכי ירוקה וכלכלית שיש.
    חשוב שתכללו בתוכניתכם סעיפי הפרדה מהולכי הרגל הכוללים נקודות אלו.

  3. 2 מאת: מפלגת הירוקים

    היוזמה הזו כוללת הסדרה של מקומות חניה לכלים דו גלגלים. בגלל שזה לדעתנו הפתרון האמיתי לנושא

לכתיבת תגובה:

(פרטי הדוא"ל ישארו חסויים במערכת)
תגובה:



עיצוב: גלית לוי תכנות: האתר שלי פועל על וורדפרס בעברית