תוכנית הירוקים לקידום תחבורת אופניים – מהפכת האופניים בישראל

בזכות עבודה קשה של הירוקים התרחשה מהפכת האופניים בת"א והיום היא חלק בלתי נפרד מן הנוף בתל-אביב. מתחילת הדרך הבנו כי אופניים הם אחד הכלים הטובים ביותר לקדם את אחת המטרות המרכזיות של הירוקים הפחתת הזיהום מכלי רכב, ושיפור איכות החיים.

קמפיין אופניים ת"א 1998

קמפיין אופניים ת"א 1998

אמרו לנו שאנחנו לא מבנים, אמרו שאנחנו הזויים שאנחנו חושבים שאנשים ינטשו את המכונית הפרטית לטובת אופניים, או שאנשים בכלל ייסעו באופניים. והנה אנחנו רואים שאחרי 15 שנים התחזיות שלנו התגשמו מעל ומעבר.

אבל יש עוד הרבה מה לעשות, גם ברמה הלאומית וגם ברמה המקומית:
1. קבלת החלטת ממשלה כי כל שיפוץ כביש או סלילת כביש חדש יכלול סלילת שביל אופניים בצידו.
2. קידום ואישור תקנות מחייבות לסלילת שבילי אופניים עירוניים – כלומר הפרדה ברורה בין המדרכה לשביל האופניים, העדפת שבילי אופניים על חנייה בצידי רחובות מרכזיים, שדרוג צמתים תוך התייחסות לבטיחות רוכבי אופניים.
3. קידום ואישור תקנות בניה מחייבות לבניית מקלחות בבנייני משרדים חדשים וכאלו שעוברים שיפוץ.
4. קידום הטבת מס לעובדים שמגיעים לעבודה בלי מכונית פרטית.
5. מתן תקציבי עידוד לרשויות מקומיות לקידום תחבורת אופניים
6. קידום נסיעה עם אופניים בתוך מערכת התחבורה הציבורית
7. מתן תקציבים נאותים להסברה בנושא בטיחות רכיבה על אופניים


  1. תגובות
  2. 1 מאת: שימי

    פניה לאנשי מפלגת הירוקים .לגביי כל הרוכבים הצעירים בגילאי 11-16 שרוכבים על האופניים החשמליות בכבישים ועושים בלאגנים ברחובות -העיר. זה מסוכן וזה חוסר אחריות מה שקורה היום נהרג קשיש חסר ישע מנער על אופניים מה תעשו בנידון תחוקק עוד חוקים קחו אחריות ותתעוררו.כל מה שקשור לזה תפעילו חוקים חדשים שיביאו לנוער קצת קושי כמו להוציא תאוריה אן רישיון לילד עד גיל 17 תפעילו את הדמיון שלכם.וזה לא רק זה מאות אנשים בשנה נפגעים בצורה זו אחרת מפגיעה על מדרכה במהירות של 40 קמש .

לכתיבת תגובה:

(פרטי הדוא"ל ישארו חסויים במערכת)
תגובה:



עיצוב: גלית לוי תכנות: האתר שלי פועל על וורדפרס בעברית