בג"ץ דחה את העתירה של מפלגת הירוקים נגד סלילת קטע כביש 531

14 לפברואר 2008   מאת:

בג"ץ דחה השבוע את העתירה שהיגשה מפלגת הירוקים באמצעות עו"ד אריאל יונגר, נגד סלילת הקטע המערבי של כביש 531, בין כביש 4 לכביש החוף, מפלגת הירוקים טענה בעתירה כי יש לבטל קטע הכביש בתוואי 531 ולהשאיר בו רק את מסילת הרכבת, ואת הכביש לסלול בתוואי 541 מצפון לרעננה. וזאת על מנת למנוע נזק סביבתי לערים הרצליה ורעננה.

מפלגת הירוקים טענה שכביש 531 הינו מיותר ולא רק שלא יביא לא הקלת העומס התנועה אלא אף יחמיר אותו, זאת תוך נגיסה משמעותית בשטחים פתוחים, וגרימת מפגעי זיהום אוויר קשים.

בית המשפט העליון דחה את העתירה בנימוק שאינו נהוג להתערב בעניינים תכנוניים, גם את הטענה של מפלגת הירוקים כי היו פגמים בהליך דחיית התנגדות בועדה לתשתיות לאומיות נדחתה בנימוק כי אין בחוק חובה לספק את כל המידע. יצוין כי בעתירה מפלגת הירוקים התבקש מסמך תחזיות תנועה שהינו קריטי ועל בסיסו נדחתה התנגדות בות"ל.

דרור עזרא רכז פורום השרון במפלגת הירוקים מוסר: "קטע כביש 531 הוא מיותר, יקר ורק יחמיר את בעיות התחבורה של גוש-דן. קברניטי התשתיות של ישראל שבויים בקונספציה של השקעה מסיבית בכבישים שהוכחו ככישלון לעומת תת השקעה במערכות תחבורה ציבורית שבכל העולם הוכחו כיעילות ונכונות.הועדה לתשתיות לאומיות מזיקה למערכת התכנון הישראלית, מדובר בוועדה להכשרת "שרצים" תכנוניים, שאין לה ערכת ערר והחלטותיה מתגלות פעם אחר פעם "כקדושות". על הכנסת לפועל להפסקת העוולות שוועדה זו גורמת ולשנות את החוק."
(בג"ץ 1166/07)

לקריאת פסק הדין לחצו כאן…

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (1 מצביעים, בממוצע: 5.00 מתוך 5)
Loading...

לכתוב תגובה