מפלגת הירוקים ו"אדם טבע ודין" פתחו במהלך משפטי לחייב את המדינה לטפל בזיהומי תע"ש נוף-ים

13 לדצמבר 2005   מאת:

בעקבות פנייה של מפלגת הירוקים שגירה עמותת אדם טבע ודין במהלך החודש האחרון שורה של מכתבים, לשר לאיכות הסביבה, שר האוצר, מנכ"ל מינהל מקרקעי ישראל, מנכ"ל תע"ש ולנציב המים בדרישה להקצות תקציבים לטיפול בזיהומי תע"ש נוף-ים.

מכתבים אלו גוללו את סיפורו של המחדל החמור בן 10 השנים בטיפול הרשויות בזיהומים הקשים שהותירה פעילותו בת עשרות שנים של מפעל תע"ש באזור נוף-ים.
לאחרונה אף מבקר המדינה פרסם דו"ח חמור על ההתנהלות הכושלת של הרשויות בנושא.

עו"ד שירלי בבאי מתריאה במכתבה, כי המשך הימצאותם של 60 אלף טון קרקע עתירת רעלים וחומרי נפץ בקרבת אוכלוסייה מהווה סיכון סביבתי ובראותי יום יומי לתושבי האזור.

במכתבה של עו"ד בבאי נחשפה העובדה כי כבר בשנת 2001 הוציא מנכ"ל המשרד לאיכות הסביבה דאז יצחק גורן קביעה (על פי תקנות רישוי עסקים (סילוק פסולת חומרים מסוכנים ) התשנ"א 1990) לפיה, הקרקע המזהמת במתחם תע"ש נוף-ים מכילה חומרים מסוכנים ולפיכך היא פסולת רעילה וציין שאי עמידה בהוראות התקנות בהתאם לקביעה זו מהווה עבירה שהעונש עליה מאסר או קנס מרבי.

דרור עזרא רכז פורום השרון במפלגת הירוקים מוסר:
"אנו נמשיך בכל דרך לגרום לרשויות לטפל בזיהומים, אנו מאמינים שבעזרת אט"ד ואולי בעזרת המערכת המשפטית נצליח לחייב את המדינה לסלק את הזיהומים הקשים מן האזור זאת בלי קשר לעתיד התכנוני של המקום. אנו רק יכולים להביע צער על כך שעיריית הרצליה לא קיבלה את הצעתנו ולא פעלה משפטית, כפי שפעלה במקרים רבים אחרים, לחייב את המדינה לטהר את הזיהומים במקום."

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (אין דירוג עדיין)
Loading...

לכתוב תגובה