הישג לירוקים: הועדה לשמירת הסביבה החופית לא מאשרת שוברי גלים בחופי הרצליה

28 לאוגוסט 2008   מאת:

השבוע התפרסמה החלטה של הועדה לשמירת הסביבה החופית בה ביקרות חפירה על עיריית הרצליה על כך שבמשך שלוש שנים העירייה לא קידמה תוכנית לטיפול בחופי הרצליה:
" הועדה מביעה מורת רוחה מהעובדה שבתום 3 שנים ממועד הדיון הקודם בעקרונות לטיפול במצוק, בו הנחתה הוועדה על הכנת תכנית, כל שנעשה הוא הגשת חוות דעת שאינה מחדשת בדבר ביחס למידע שהוצג בעבר."

עיריית הרצליה הגישה בקשה לועדה לקבלת אישור עקרוני לבנות שוברי גלים בחופים הצפוניים מreef balls (כדורי בטון ענקיים), הועדה דחתה את בקשת העירייה והחליטה כי על העירייה להגיש תוכנית כוללת אשר תכלול סיקרה ארבע חלופות…

דרור עזרא רכז פורום השרון במפלגת הירוקים מוסר:"הטיפול הנכון ביותר לחופי הרצליה הוא העברת חול בין החופים שעשרים בחול לאלו שאין בהם חול, מדובר פשוט בחיקוי של פעולת הטבע. עיריית הרצליה פשוט אדישה למצבו של חוף הרצליה, כבר לפני שלוש שנים העירייה הייתה צריכה להעביר כמות של לפחות 40 אלף קוב חול בשנה לחופים הצפוניים זאת לפי המלצות יועצי העירייה. אבל במקום להשקיע בשיקום החוף העירייה בחרה להשקיע 10 מיליון שקלים בבניית מעלית יקרה ומיותרת בחוף אכדיה."

להסבר מורחב על תוכנית העירייה לחצו כאן…

למכתבו של דרור עזרא אל יו"ר הועדה לחצו כאן…

להלן החלטת הועדה במלואה
=========================
שיקום חוף הרצליה
המשך לדיון עקרוני בשיקום חופי הרצליה מיום 27.7.05. עיריית הרצליה מבקשת לאשר את ממצאי הדוחות שהוצגו בפני הולחוף ואת הפתרונות הטכנולוגיים שהומלצו בעבר על מנת לאפשר את המשך התכנון המפורט.
עירית הרצליה הביאה את ממצאיו של החוקר לי הריס, אשר ביצע מחקר בנושא שוברי הגלים עבור העירייה. ממצאיו מאוששים את העקרונות שהוצגו בשנת 2005 לתוכנית הפעולה, באמצעות מערכת המבוססת על הזרמת חול ובניית שוברי גלים משוקעים מסוג Reef Balls, כולל הגנה של אפולוניה.
מר אורי רוזין, מנהל היחידה לאיכות הסביבה בעיריית הרצליה הסביר כי כיום קיים מאגר חול של 270 אלף קוב חול ים שניתן להשתמש בו. העירייה לא מעוניינת לפזר את החול בחופים ללא הגנה עליו באמצעות שוברי גלים.
מר דרור עזרא, נציג מפלגת הירוקים טען כי יש לנסות שיטת הזנת החול ולבדוק על ידי ניטור אם אכן יש צורך אמיתי בשוברי גלים.
חברי הועדה ציינו כי קיימים כ-30 אלף קוב חול ים הנחפרים כל שנה במרינה ושניתן לעשות בו שימוש ולפזרו לאורך החופים. עוד ציינו כי הריף בולס באזור אפולוניה מתוכננים באמצע מעגן קדום. כמו כן נשאלה שאלה אם אין אפשרות שהחורים בריף בולס ייסתמו על ידי התיישבות בע"ח וצמחיה ובכך יאבד יתרונם.
לגבי האפשרות לסתימת הריף בולס, בוצעו מחקרים של התפתחות החי והצומח עליהם ותנועת הגלים אחורה היא אנרגטית ומונעת סתימת החורים.
הועדה מביעה מורת רוחה מהעובדה שבתום 3 שנים ממועד הדיון הקודם בעקרונות לטיפול במצוק, בו הנחתה הוועדה על הכנת תכנית, כל שנעשה הוא הגשת חוות דעת שאינה מחדשת בדבר ביחס למידע שהוצג בעבר.
הולחוף סבורה כי ללא תוכנית אשר תבחן חלופות, אין בידה את הכלים לבחון את הפתרון הראוי לחופי הרצליה. משכך מבקשת הולחוף כי עירית הרצליה תגיש לה בהקדם תכנית להגנה על המצוק, שתכלול את הנושאים הבאים:
1. התכנית תכלול את כל קו החוף של הרצליה.
2. התכנית תציג מספר חלופות כולל היתרונות והחסרונות של כל אחת:
* הזנת חול בלבד.
* הזנת חול ושוברי גלים מסוג ריף בולס.
* שוברי גלים עיליים קשיחים.
* שוברי גלים מטובעים קשיחים.
החלופות יאפשרו שלביות ביניהן. המשרד להגנת הסביבה יקבע את הבדיקות שיש לבצע.

עד להגשת התכנית סבורה הוועדה כי יש לפזר את החול הנכרה היום מהמרינה לאורך החופים הצפוניים ולערוך ניטור המלווה בתצלומי אוויר על מנת לצבור מידע להמשך התכנון. על התכנית שתוכן להתחשב בלקחים שיתקבלו מהזנת החול.
ההחלטה התקבלה פה אחד.

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (2 מצביעים, בממוצע: 3.00 מתוך 5)
Loading...

תגובה אחת ל-“הישג לירוקים: הועדה לשמירת הסביבה החופית לא מאשרת שוברי גלים בחופי הרצליה”

  1. מאת אילת:

    האם הזנת חול מבוצעת בארץ ?

לכתוב תגובה