מפלגת הירוקים הגישה עתירה לביטול החלטה להקים מגדל מעלית בחוף אכדיה

03 לפברואר 2009   מאת:

מפלגת הירוקים הגישה השבוע עתירה מינהלית באמצעות עו"ד שירה בן-אשר נגד החלטת ועדת הערר המחוזית לאשר בניית מגדל מעלית במרכז חוף אכדיה בהרצליה זאת בחלק מאישור תוכנית טיילת החוף.

בעתירה של מפלגת הירוקים, נטען כי אישור מגדל מעלית המתנשא לגובה של 22 מטר שאמור להיבנות בחוף וגשר באורך של 24 מטר מעל שפך נחל גלילות הם בניגוד לחוק.

הירוקים טוענים כי גם הגשר וגם מגדל המעלית נמצאים בתחום רצועת ה- 100 מטרים מקו החוף המוגנים מבניה, ולכן מחייבים הליך של הכנת תוכנית מפורטת, שתכלול בין השאר הכנת תסקיר השפעה על הסביבה ושמיעת התנגדויות. עוד טוענים הירוקים כי הפרשנות של ועדת הערר למיקום קו החוף היא בניגוד לחוק החופים שקובע שקו החוף יקבע 0.75 מ' מעל קו האפס.

הדמייה מתוך תוכנית הטיילת

כזכור הירוקים הגישו בתחילת 2008 ערר בנושא, ובדצמבר 2008 דחתה ועדת הערר את כל טענות הירוקים וקבע ששני המבנים אינם נמצאים בתוך רצועת ה- 100 מטרים, זאת על סמך תמ"א 13 ולא על סמך חוק החופים.

דרור עזרא מועמד מספר 2 ברשימת הירוקים לכנסת מוסר:"היה כאן ניסיון של עיריית הרצליה לעקוף הלכי תכנון ומינהל תקין, ועדת הערר שגתה קשות כאשר אישרה את בניית המגדל הזה בחוף, מגדל המעלית הזה אינו בא לסייע לאנשים עם מוגבלויות. הצענו שורה של אלטרנטיבות הנגשה טובות וזולות יותר, שלא פוגעות בנוף, אבל העירייה העדיפה את מגדל המעלית המיותר והיקר הזה".

עוד מוסיף עזרא:" ארבע שנים לאחר כניסת חוק החופים לתוקף חופי ישראל ממשיכים להיגזל ולהרס בחסות מוסדות התכנון. ועדות התכנון מתעלמות פעם אחר פעם מן החוק, ולכן נאלצנו לפנות לבית המשפט. בכנסת הבאה מפלגת הירוקים תפעל לתיקון ושיפור חוק החופים כך שלא יהיה אפשר להמשיך לרמוס את חופי ישראל."

(עת"מ 1197/09)

לקיראת העתירה במלואה לחצו כאן…

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (1 מצביעים, בממוצע: 5.00 מתוך 5)
Loading...

תגובה אחת ל-“מפלגת הירוקים הגישה עתירה לביטול החלטה להקים מגדל מעלית בחוף אכדיה”

  1. מאת חדשות מפלגת הירוקים » ארכיון » הפליקפלק של עיריית הרצליה בנוגע למגדל המעלית בחוף אכדיה:

    […] הירוקים הגישו בינואר 2009 עתירה נגד הקמת המגדל בחוף אכדיה, זאת בטענה כי הוא נמצא בתחום רצועת ה100 מ' מקו החוף, וכי […]

לכתוב תגובה