מפלגת הירוקים הגישה ערר לוועדה המחוזית נגד כוונת עיריית הרצליה להקים מגדל של 22 מ' בטיילת

31 לדצמבר 2007   מאת:

דרור עזרא, רכז תחום ים וחופים במפלגת הירוקים, הגיש היום ערר לוועדה המחוזית לתכנון ובניה על החלטתה של הוועדה המקומית הרצליה לאשר בנייה של מבנים שונים בטיילת, המתוכננת להיבנות לאורך חוף הים בעיר.
במסגרת הבנייה הצפויה, מתכננת עיריית הרצליה להקים מבנה בגובה של 22 מטר, אשר ישמש כמגדל מעלית, לצורך שינוע מהמצוק אל חוף הים. בנוסף, מתכננת העירייה להקים גשר מעל שפך נחל גלילות.

הדמייה מתוך תוכנית הטיילת

לטענת הירוקים, באמצעות עו"ד רמי לנדא ממשרד עו"ד איתן לירז ושות', החלטת הוועדה המקומית, המתירה הקמה של מבנים בתחום של 100 מ"ר מקו המים, האסורים בבנייה, נעשתה בניגוד לשימושים המותרים בתמ"א 13 (תוכנית המתאר של החופים), בהתבסס על תוכנית עתיקה ובלתי רלוונטית שהתקבלה בשנת 1961, ומבלי לשקול את השינויים החריפים שבוצעו בחוף הים של הרצליה כתוצאה מהקמתה של המרינה.
זאת, תוך זירוז מלאכותי של האישור והבנייה, שמקורם ברצונה של ראש העירייה יעל גרמן, לקדם את תוכנית הקמת הטיילת, במנותק מיתר מרכיבי הפיתוח של איזור חוף הים. לטענת הירוקים, משמעותה של ביצוע התוכנית היא סיכול המתווה לשיקום חוף הרצליה.

דרור עזרא רכז תחום ים וחופים במפלגת הירוקים מוסר: "אין לנו בעיה עם הרצון להקים טיילת בחופי הרצליה, הבעיה היא עם הטיילת שאושרה ע"י הועדה מקומית שכוללת כמה מבנים קבע מיותרים ומונומנט גרנדיוזי בדמות מגדל מעלית על החוף בגובה של בניין בן 7 קומת. לצערנו תוכנית הטיילת קודמה ע"י העירייה באופן מזורז ובצורה בלתי תקינה תוך סתירה מתמ"א 13 ומחוק שמירת הסביבה החופית, אנו מקווים שועדת הערר תתקן את הכשלים הרבים שגילנו בהתנהלות עיריית הרצליה."

לכתב הערר המלא לחצו כאן…

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (1 מצביעים, בממוצע: 5.00 מתוך 5)
Loading...

2 תגובות ל-“מפלגת הירוקים הגישה ערר לוועדה המחוזית נגד כוונת עיריית הרצליה להקים מגדל של 22 מ' בטיילת”

  1. מאת חדשות מפלגת הירוקים » ארכיון » עיכבת ולכן תשלם:

    […] דורשת להטיל קנס על חבר המועצה החדש דרור עזרא. הסיבה: ערר שהגיש לוועדה המחוזית מעכב את תחילתו של פרויקט בנייה בחוף הים. […]

  2. מאת חדשות מפלגת הירוקים » ארכיון » מפלגת הירוקים הגישה עתירה לביטול החלטה להקים מגדל מעלית בחוף אכדיה:

    […] הירוקים הגישו בתחילת 2008 ערר בנושא, ובדצמבר 2008 דחתה ועדת הערר את כל טענות הירוקים וקבע […]

לכתוב תגובה