הירוקים הפסדו בערר – חוף אפולוניה יחוסל

04 לספטמבר 2008   מאת:

מפלגת הירוקים הפסידה בערר שהגישה נגד כוונת עיריית הרצליה לבנות קיר סלעים באורך 300 מ' שיכסה לחלוטין את חוף אפולוניה
צילום ועיבוד:דרור עזרא
חוף אפולוניה לאחר בניית הקיר, הדמיה (מתוך מצגת)

רקע:
העירייה מתכננת להקים על החוף בצמוד למצוק אפולוניה קיר באורך 300 מ' ברוחב 13 מ' ובגובה 4 מ'. הקיר יהיה מורכב מסלעים במשקל 3 טון ויכסה לחלוטין את החוף.
לפי העירייה מטרת הקיר היא להגן על בהון המצוק וכך למנוע מפולות, גם בין מומחים ומהנדסים קיימים חילוקי דעות קשים לגבי נחיצות הקיר, שורה של מומחים התנגדו לקיר ושיגרו לעירייה חוות דעת כתובות בנושא. ביניהם דר' יעקב ניר (גיאולוג ימי), דר' רמי בן-דוד(גיאולוג), אורי רוזין(מנהל היחידה לאיכות סביבה בהרצליה) ופרופ' לי הריס(מומחה אמריקני להנדסת חופים).

בסוף שנת 2007 היתרה הועדה המקומית הרצליה את בניית הקיר לפי תוכנית משנת 1961, בתחילת 2008 מפלגת הירוקים הגישה ערר על מתן ההיתר לועדת הערר המחוזית בטענה שהיה חובה על העירייה לנקוט בהליך תכנוני מלא, קרי הכנת תוכנית, תסקיר השפעה על הסביבה ושמיעת התנגדויות זאת בשל העובדה שחוף אפולוניה מוגדר כשמורת חוף.

השובע החליטה ועדת הערר לדחות את ערר מפלגת הירוקים.
ועדת הערר קיבלה את טענת הירוקים שיש צורך בתוכנית מפורטת לבניית הקיר וזאת לפי תוכנית מתאר ארצית לחופים, תמ"א 13, שאושרה 1983, עם זאת ועדת הערר קיבלה את עמדת העירייה כי תוכנית מתאר להרצליה 253א שאושרה ב1961 היא היא התוכנית המפורטת המתאימה ולכן היתר הבניה הוא חוקי.

דרור עזרא רכז תחום ים וחופים במפלגת הירוקים מוסר:" זו החלטה אומללה של ועדת הערר, מדובר בקיר שיחסל את חוף אפולוניה באופן בלתי הפיך. אלפי אנשים חתמו על העצומה למען שמירת חוף אפולוניה, לא ייתכן שהחוף יחוסל בלי שיהיה לאותם אלפי אנשים הזדמנות לומר את דברם לוועדה.
חוף אפולוניה הוא אחד החופים היפים המיוחדים בישראל זו פשוט איוולת להורס פנינת נוף כזו. יש אלטרנטיבות לא הרסניות שלא נבחנו כלל, בכוונתו להמשיך להילחם למען חוף אפולוניה ואנו מתכוונים לעתור לבית המשפט."

עוד מוסיף עזרא,"החלטת ועדת הערר מהווה תקדים מסוכן, למעשה מרוקנת מתוכן את חוק החופים בכך שהיא מעניקה סמוכת לעירייה לעשות ככל העולה על רוחה בחוף וזאת לפי תוכניות מיושנות ולא עדכניות, בלי שהועדה לשמירת הסביבה החופית תבחן את התוכניות.".

להחלטת הועדת הערר המחוזית לחצו כאן…

למצגת שהצגנו בועדת הערר לחצו כאן…

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (1 מצביעים, בממוצע: 5.00 מתוך 5)
Loading...

5 תגובות ל-“הירוקים הפסדו בערר – חוף אפולוניה יחוסל”

  1. מאת אבירם פוליטי:

    במקום לחפש פתרונות מכוערים ובלתי הפיכים, ולחפש המטבע מתחת לפנס, יש עוד המון אפשרויות. לדוגמא- לשקם את הנמל הצלבני ההרוס שמתחת לעיר אפולוניה, ולהפוך את כל האזור לפנינה תיירותית ולמרכז ימי פעיל, שימשוך צוללנים מכל רחבי העולם. ברגע שישפצו את הנמל, וייבנה שובר גלים, גלי הים ייעצרו במרחק מהמצוק וייפסק הכרסום של בסיס המצוק. לגבי ההתמוטטויות ושיקום החומות, ניתן למצוא פתרונות הנדסיים שלא יכערו את המקום.

  2. מאת אליעזר כהן:

    קורא ועוקב אחר פעילותכם – יישר כוח , נקווה שבסוףף המאבק ישא פרי

  3. מאת חדשות מפלגת הירוקים » ארכיון » מצב איכות הסביבה בהרצליה בכי רע - תגובה לכתבה בדה מרקר:

    […] 1. חוף הים – ציון 0 חוף הים פשוט לא מטופל, מצבו של חוף הרצליה הוא מחפיר, בניית המרינה גרמה לשיבוש קשה של המערכת הטבעית של תנועת החול בחוף, וכל מי שהיה בחופי הרצליה ראה זאת. בניית המרינה הסתיימה לפני כ15 שנה, עד היום העירייה לא הביא תוכנית רצינית לטיפול בחופי הרצליה וגם את הרעיון שהעירייה מקדמת היא עושה זאת בצורה כושלת, אפשר להתרשם מהחלטה של הועדה לשמירת הסביבה החופית מלפני חודש בנושא. יש גם את נושא חיסול חוף אפולוניה. […]

  4. מאת חדשות מפלגת הירוקים » ארכיון » הירוקים בהרצליה הגישו עתירה נגד כוונת עיריית הרצליה להרוס את חוף אפולוניה:

    […] הגישה באמצאות עו"ד אריאל יונגר עתירה מינהלת נגד החלטת ועדת הערר המחוזית לאשר היתר בנייה קיר/סוללת סלעים גדולה על חוף […]

  5. מאת חדשות מפלגת הירוקים » ארכיון » הפסד לירוקים - בית המשפט קבע חוף אפולוניה יחוסל:

    […] מוגדר בתוכנית מתאר ארצית לחופים כשמורת חוף. לפני כשנה דחתה ועדת הערר את ערר מפלגת הירוקים על החלטה זו הגישה מפלגת הירוקים […]

לכתוב תגובה