השופטת טעתה ב-37 שנים והתוצאה הריסת חוף אפולוניה

17 לאוקטובר 2009   מאת:

מפלגת הירוקים ערערה באמצעות עו"ד אריאל יונגר לבית המשפט העליון כנגד פסק-הדין של בית המשפט המחוזי. אשר דחה את העתירה נגד פרויקט סוללת סלעים אשר יגרום להרס בלתי הפיך של חוף אפולוניה.

בערעור טוענים הירוקים כי בפסק-דינה של סגנית נשיאת בית המשפט המחוזי השופטת מיכל רובינשטיין נפלה טעות עובדתית קשה כאשר פסקה כי התוכנית ממנה ניתן היתר הבניה לפרויקט הינה תוכנית חדשה משנת 1998 ואילו בפועל מדובר בתוכנית ארכאית שאושרה בשנת 1961.
עוד טוענים הירוקים כי בפסק-הדין נפלה טעות גם בהגדרה של סוללת הסלעים, אלמלא טעות זו הפרויקט היה נדרש אישור המועצה הארצית, לבניה מבנים בתחום רצועת החוף ועל קו המים, בהכרח חובת הכנת תסקיר השפעה על הסביבה לפי חוק החופים ותמ"א 13 (תוכנית ארצית לחופים).

בנוסף לערעור הגישו הירוקים בקשה לצו מניעה להפסקת התחלת עבודות הבניה במקום, בית המשפט נתן למדינה ולעירייה להגיב לבקשה תוך 7 ימים.
צילום:דרור עזרא
שקיעה בחוף אפולוניה, נובמבר 2007

עו"ד אריאל יונגר מוסר:"מקרה זה הינו דוגמא מובהקת לתפקידו החשוב של בית המשפט העליון כערכת ערעור, אנו סבורים כי הטעות של בית המשפט המחוזי הייתה בתום לב. בכל אופן אנו מאמנים כי בית המשפט העליון לא ייתן ידו להרס החוף היפה הזה בשל טעות אנוש."

דרור עזרא רכז תחום ים וחופים במפלגת הירוקים אומר:"עיריית הרצליה בחרה בשיטה מאוד מפוקפקת להגן על המצוק, סוללת סלעים זו תביא להרס מוחלט ובלתי הפיך של אחד החופים היפים בישראל. זאת כאשר יש בעולם שיטות טיפול מתקדמות במצוקי חוף אשר לא מחייבות חיסול החוף. התנהלות עיריית הרצליה בנושא היא פשוט שערורייתית, העירייה אטמה אוזניה ולא הכינה תסקיר השפעה על הסביבה, שהייתה מחייבת לו, הבודק ומשווה בין חלופות שונות, ובנוסף העירייה התעלמה משורה של חוות-דעת מומחים כולל פרופסור מחו"ל, אשר שללו לחלוטין את בניית הסוללה מנימוקים הנדסיים וסביבתיים ואף טענו שלא תמנע מפולות."

רקע:
עיריית הרצליה מתכננת להקים על החוף בצמוד למצוק אפולוניה סוללת סלעים באורך 300 מ' ברוחב 13 מ' ובגובה 4 מ'. הקיר יהיה מורכב מסלעים במשקל 3 טון ויכסה לחלוטין את החוף.
לפי העירייה מטרת הקיר היא להגן על "בהון" המצוק וכך למנוע מפולות, גם בין מומחים ומהנדסים קיימים חילוקי דעות קשים לגבי נחיצות הקיר, שורה של מומחים התנגדו לקיר ושיגרו לעירייה חוות דעת כתובות בנושא. ביניהם דר' יעקב ניר (גיאולוג ימי), דר' רמי בן-דוד(גיאולוג), אורי רוזין (מנהל היחידה לאיכות סביבה בהרצליה) ופרופ' לי הריס(מומחה אמריקני להנדסת חופים).
בסוף שנת 2007 היתרה הועדה המקומית הרצליה את בניית הקיר לפי תוכנית משנת 1961, בתחילת 2008 מפלגת הירוקים הגישה ערר על מתן ההיתר לועדת הערר המחוזית בטענה שהיה חובה על העירייה לנקוט בהליך תכנוני מלא, קרי הכנת תוכנית, תסקיר השפעה על הסביבה, בדיקה מקיפה של החלופות ושמיעת התנגדויות הציבור זאת בשל העובדה שחוף אפולוניה מוגדר בתוכנית מתאר ארצית לחופים כשמורת חוף.
לפני כשנה דחתה ועדת הערר את ערר מפלגת הירוקים על החלטה זו הגישה מפלגת הירוקים עתירה שנדחתה לפני חודש.

לקיראת הערעור במלאו לחצו כאן…

עע"ם 8233/09

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (1 מצביעים, בממוצע: 5.00 מתוך 5)
Loading...

תגובה אחת ל-“השופטת טעתה ב-37 שנים והתוצאה הריסת חוף אפולוניה”

  1. מאת חדשות מפלגת הירוקים » ארכיון » הסבר להתנגדותנו מפלגת הירוקים להרס חוף אפולוניה:

    […] אליו את אשר תוכנית כזו תאושר. כאמור, השופטת רובינשטיין בפסק-דין רשלני פסקה נגדנו ואף חייבה אותנו לשלם לעירייה ולמדינה 20000 שקל. אנחנו […]

לכתוב תגובה