עיריית הרצליה קיבלה החלטה, חוף אפולוניה יחוסל

14 לנובמבר 2007   מאת:

ועדת לתכנון ובניה בהרצליה החליטה אתמול בערב ברוב של 8 מול 2 לאשר תוכנית לבנייה של קיר ים עשוי מסוללות סלעים על חוף אפולוניה, זאת בתקווה להגן על בסיס המצוק מגלי הים וכך להגן על המבצר הצלבני שנמצא בקצהו.
מדובר בסוללות אבנים וסלעים שיכסו את החוף לחלוטין כולל את סימן היכר הייחודי של חוף אפולוניה שרידי המבנים העתקים שנפלו אל החוף ומונחים עליו.

לפי התוכנית של המהנדס לאונרדו שטדלר על פי התוכנית תונח סוללת ברוחב 12 מטרים של אבנים גיר ועליהם יונחו אלפי סלעי גיר גדולים (בולדרים) שיכסו כמעט לחלוטין את החוף המיוחד הזה שעשרות שנים מהווה אטרקציה לצלמים ולבמאי סרטים מכל העולם. 
בדיון שהיה בוועדה המקומית הזהיר המהנדס שטדלר את חברי הועדה שלאחר בניית הסוללות, החוף לא יהיה נגיש למבקרים וימשכו להתרחש במקום מפולות, שטדלר הדגיש שמדובר בפתרון מוגבל ביותר שפותר רק חלק מן הבעיה. עוד הדגיש שטדלר בפני חברי הועדה כי מדובר בפתרון רק ל5 עד 10 שנים בלבד.

במהלך הדיון הזהירה עו"ד שירה בן-אשר מן הצוות המשפטי של מפלגת הירוקים את הועדה כי ההחלטה לתת היתר בלבד היא בניגוד לחוק ולתמ"א 13. לכן על הועדה להכין תוכנית מפרוטת שתכלול תסקיר השפעה על הסביבה, וקיום הליך של שמיעת התנגדויות. 

להלן רשמית חברי הועדה שהצביעו בעד התוכנית לחסל את חוף אפולוניה: יריב פישר, יעל גרמן, יונתן יסעור, איל אורון, צבי וייס, צבי הדר, רות רזניק ואלי כחלון.

שני חברי הועדה שהתנגדו לתוכנית הם ליאור עומסי וורדה מור

לדף רקע על הרס חופי הרצליה לחצו כאן…

צילום:דרור עזרא 
שקיעה בחוף אפולוניה, נובמבר 2007

הירוקים: התוכנית הזו תחסל לחלוטין את חוף אפולוניה. 
דרור עזרא רכז תחום ים וחופים במפלגת הירוקים אומר: "פרויקט ברוטאלי זה, הוא התערבת גסה ודורסנית באחת מפנינית הנוף היפות ביותר בחופי ישראל. כשם שהמבצר הצלבני הוא אתר היסטורי לחוף עצמו יש ערך היסטורי רב, עליו מונחים שרידי עתיקות שנפלו ממרומי המצוק שיוצרים מראה מרשים ביותר.

לצערנו עיריית הרצליה ורשות העתיקות דחו את דרישתנו לחוות דעת נוספות, זאת על אף שכמעט כל המומחים שדיברנו איתם מסתייגים מן הפרויקט הזה. אנו שוקלים הגשת ערר לוועדה המחוזית או/ו פנייה לבית המשפט."
עוד מוסף עזרא: "חבל "שמתנת" יום ההולדת שולש של חוק החופים היא חיסול חוף אפולוניה."

במפלגת הירוקים אמורים שהדרך הטובה ביותר לשמור על אפולוניה היא קידום תוכנית טיפול רב שנתית קבועה לכל חופי הרצליה. שתכלול העברת חול וחומר חופי, אל החופים שנפגעו מבנייתה המרינה ורוחבם הצטמק מאוד, בכדי למנוע את הצורך לבנות עוד שוברי גלים וסוללות הגנה כמו בתוכנית לחוף אפולוניה.     

במפלגת הירוקים פתחו אתר למאבק למען חוף אפולוניה לחצו כאן…

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (1 מצביעים, בממוצע: 5.00 מתוך 5)
Loading...

5 תגובות ל-“עיריית הרצליה קיבלה החלטה, חוף אפולוניה יחוסל”

  1. מאת חדשות מפלגת הירוקים » ארכיון » מפלגת הירוקים הגישה ערר לוועדה המחוזית נגד כוונת עיריית הרצליה לבנות קיר על חוף אפולוניה:

    […] באמצעות עו"ד אריאל יונגר ממשרד יונגר, ארביב ושות' החלטת הועדה המקומית אשר התירה את בניית קיר הים על חוף אפולוניה המוגדר שמורת […]

  2. מאת חדשות מפלגת הירוקים » ארכיון » לא כדאי להיות בגן החיות של יעל גרמן:

    […] את החוף, אנו לא מתכוונים להירתע אנו ננהל מאבק ציבורי, תכנוני ואם יהיה צורך גם משפטי נגד התוכנית של יעל גרמן להרוס את […]

  3. מאת חדשות מפלגת הירוקים » ארכיון » מפלגת הירוקים : השר גדעון עזרא החליט המשרד להגנת הסביבה יתומך בתוכנית להרס חוף אפולוניה:

    […] אומללה וחסרת אחריות של השר עזרא, השר עזרא נתן ידו להרס בלתי הפיך של חוף מהיפים בישראל, שוב השר גדעון עזרא מוביל את המשרד להגנת הסביבה […]

  4. מאת הרסו הרסו את החוף:

    .

  5. מאת הרסו הרסו את החוף:

    טיפשים!

לכתוב תגובה