ארכיון הנושא 'כללי'

נשימה אחת

יום ראשון, 07 לספטמבר 2008   מאת:

תעבירו לחברים – בואו נעשה את זה

כפיות מדברות ירוקים

שבת, 06 לספטמבר 2008   מאת:

שיהיה לנו שבת שלום וקצת צחוקים

תאמינו יש חברות ואהבה

שבת, 02 לאוגוסט 2008   מאת:

תעבירו לחברים

עזרא יהיה גם שר התיירות. ומי יגן על הסביבה?

יום שני, 12 למאי 2008   מאת:

יו"ר מפלגת "הירוקים", סגן ראש עיריית תל אביב-יפו, פאר ויסנר, זועם. "מינויו של גדעון עזרא לשר התיירות בנוסף לתפקידו כשר להגנת הסביבה משדר את המסר האמיתי של ממשלת ישראל לנושאים סביבתיים, ולא יעזרו אלף ישיבות ממשלה שיתקיימו במערות, ואלף ואחת הצהרות בנושא. כשבכל העולם הנושא הסביבתי נמצא בראש סדר היום, למדינת ישראל דרוש שר איכות סביבה במשרה מלאה".

 

 

ויסנר גם העלה תהיות באשר לניגודי אינטרסים אפשריים בהם יימצא השר כאשר יחזיק בשני התפקידים. כך למשל בכל הנוגע לתמיכת המשרד להגנת הסביבה בפרוייקטים תיירותיים הפוגעים בסביבה; או בסוגיית הגדלת שעות הפעילות בנתב"ג – ברכה לתיירות אך קללה למי מאלה הרוצים לישון בשקט באזור חולון והמושבים הסמוכים.

לכתבה המלאה לחצו כאן

 

"הסכמתו של השר עזרא לקבל את תיק התיירות מוכיחה כי השר לא היה מחוייב לתפקיד מיום היכנסו אליו, והנושא הסביבתי לא עמד בראש מעייניו. וכיצד יתמודד השר עזרא עם נושאים הנמצאים בניגוד אינטרסים בין שני התפקידים דוגמת בניית בית המלון בעמק ססגון שליד תמנע? האם שוב יצדד בבעלי ההון והממון על חשבון הטבע והסביבה?".

הודות לטרנד הירוק: שיפור בידיעת הארץ

יום חמישי, 27 למרץ 2008   מאת:

עשרת אלפים תלמידי השתתפו בחידון "ארץ מולדת" לגיאוגרפיה. לאחר שנים של תוצאות מביכות נרשם השנה שיפור הנזקף לזכות העלייה במודעות לסביבה

לכתבה המלאה לחצו כאן

ממתינים לאסון על חוף הים?

יום שלישי, 25 למרץ 2008   מאת:

ארוע הדריסה שזיעזע את המדינה, על-ידי נהג טרקטורון משתולל בחוף ימה של נתניה בשבת האחרונה, הסתיים – למרבה המזל – "רק" בפציעתו של התינוק. תינוק שהגיע עם בני משפחתו לבילוי שבת, במקום שאמור להיות שקט ושליו ונטול סיכונים. אלא שלא כך היה כמובן, וחובה עלינו להכיר במציאות לקראת עונת הרחצה – תופעת רכבי שטח לסוגיהם הנעים על חופי הים, הפכה זה מכבר למכת מדינה וסכנת נפשות עבור המתרחצים בחופים. ולא משנה אם מדובר בחופי ראשון לציון, נתניה, הרצליה, מצפון ומדרום.

צילום: באדיבות משטרת מחוז מרכז

נראה כי בעידן השפע, הליכה של כמה מטרים ברגל לחוף הים, היא דבר שיש מי שאינו מסוגל לו. ולא ממגבלות רפואיות. אין סיבה להעמיד פנים בנושא אופנת רכבי השטח. מדובר בסימפטום חברתי חמור, המבטא התקרנפות לאחר, קידוש האני וציפוי עצמי בשריון וחומה תוך דריסה – תרתי-משמע – של החוק ויתר האזרחים.

רכב שטח הוא בעצם ביטוי רצון הנוהג בו לעליונות, אם על שאר משתמשי הדרך, אם על הטבע והאדמה או לדימוי העצמי והנפשי של האחוז בהגה. ועובדה זו מתבטאת בנהיגה עצמה. אדם שמרגיש עליונות, ואשר לרשותו כלי רכב משוריין, ינהג בו בצורה פחות זהירה, ויסכן בכך את עצמו ואת שאר משתמשי הדרך.

נתוני תאונות הדרכים לגבי תאונות בארה"ב מראים זאת בברור. עד כדי כך חמור העניין, שארגון הבריאות העולמי הוציא אזהרה המשווה את הסיכון מרכבי שטח לסיכון מסיגריות.

במדינת ישראל קיים כבר 10 שנים חוק בנושא, האוסר נסיעה על חופי הארץ. הקנס בגין נסיעה על חוף הים ברכב הוא בסך 500 שקל, ובחוף מוכרז 1,000 שקל. רק שכמו חוקים רבים אחרים, אין מי שאוכף אותו. לא הרשויות המקומיות, לא משרד הפנים, לא המשרד להגנת הסביבה, ולא משטרת ישראל. כמו בהרבה ממקרים, גם כאן מדובר בין היתר במריבה על סמכויות. וכשאין אכיפה, יש מי שלוקח את החוק לידיים.

לנו האזרחים אין הרבה מה לעשות. על-פי החוק, הדו"ח אמור להינתן למי שנהג ברכב על החוף, שאינו תמיד בעל הרכב עצמו. כך שגם אם נדווח לרשויות את מספרו של הרכב, קשה יהיה לאתר את מי שנהג בו. רבים גם יוותרו על האפשרות להתעמת עם נהג רכב משתולל, כי יש סיכוי לא רע שעימות כזה יגלוש לאלימות.על כן, ערב פתיחת עונת הרחצה בחופי הים, כשמזג האוויר כבר משדר כי הקיץ כאן, חובה על כל רשות מקומית להציב בחופי הים פקחים, כוח מרתיע שיעצור מפירי חוק, רגע אחד לפני שיקרה אסון.

הכותב הוא סגן ראש עיריית תל אביב ויושב ראש מפלגת הירוקים

לכתבה  המלאה   לחצו כאן

משבר המים: הציבור מוכן לחסוך

יום ראשון, 23 למרץ 2008   מאת:

היום יום המים. רוב רובו של הציבור מודע למשבר המים ומוכן לחסוך בצריכה בכדי להקטין את הפגיעה בטבע

לכתבה המלאה לחצו כאן

סוף לאלטע זאעכן?

יום שלישי, 11 למרץ 2008   מאת:

חברת  מפלגת  הירוקים, השחקנית ופעילה למען זכויות בעלי חיים, אורנה בנאי, מברכת על הצעת החוק. "תופעת האלטע זאכען ברחובות חייבת להיפסק מיד לאלתר. סוס הוא אינו טנדר ואינו רכב משא אחר. כמו שאף אחד מבעלי עגלות הסוסים לא היה רוצה להיות סבל ולסחוב על גבו ציוד במשקל שהיה ממוטט אותו.

"על התופעה הזאת לחלוף מן העולם. שום תירוץ של בעלי הסוסים כי מדובר בפרנסתם, בעיסוק שמונע מהם להדרדר לסמים לא משכנע ולא ישכנע לאפשר להם להתעלל בחיות."

לכתבה  המלאה לחצו כאן

גרילה באיילון

יום חמישי, 06 למרץ 2008   מאת:

אלמונים שרפו הלילה שלט חוצות של חברת נור סאטר בנתיבי איילון. משה נור: "אלימות בחסות מפלגת הירוקים". יו"ר הירוקים: זאת האשמה פאטית וחסרת אחריות

לכתבה המלאה לחצו כאן

פאר ויסנר דורש מ’נורסטאר’ להסיר את תביעתה נגד אברי גלעד: "ניסיון פסול ומפחיד להרתיע עיתונאי"

יום חמישי, 06 למרץ 2008   מאת:
יו"ר מפלגת הירוקים: "הגשת תביעה אישית נגד איש תקשורת רק מאחר שהעז להביע דעה לגיטימית – פגיעה מסוכנת בדמוקרטיה ובחופש הביטוי"; עו"ד גדיאל בלושטיין, פרקליט נורסטאר: "אמירותיו של גלעד לא עונות על ההגדרה של הבעת דעה לגיטימית"  

לכתבה המלאה לחצו כאן