ארכיון עבור אפריל, 2006

סערה ברשות השידור: העובדים נגד האנטנה

יום ראשון, 30 לאפריל 2006   מאת:

פרסום ראשון: ראש שירותי ההנדסה, אפרים פורת, יוצא ביוזמה להציב את משדר הרדיו על גג הבניין. עובדים ב"קול ישראל": "נעקור אותה רגע אחרי שתוצב". רשות השידור: "לא מדובר בהצבה קבועה"
לכתבה בNRG לחצו כאן…

בכירים לשעבר באיגוד ערים דן לביוב עומדים למשפט

יום ראשון, 30 לאפריל 2006   מאת:

המשפט נערך בעקבות תקלה בצינור שגרמה להזרמת שפכים מסיבית לים ב-2003. כעת מתכתשים עורכי הדין בשאלה, האם ניתן היה למנוע זאת
לכתבה בוואלה לחצו כאן…
לסיקור הנושא באתר הירוקים לחצו כאן…

ישראל עם הלווייתנים

יום ראשון, 30 לאפריל 2006   מאת:

ישראל החליטה להצטרף לקואליציית המדינות, בראשות ארצות-הברית ואוסטרליה, המתנגדות להרחבת ציד הלווייתנים
לכתבה בNRG לחצו כאן…

בלחץ מפלגת הירוקים בוטלה תחרות רכבי שטח של חברת יונדאי

שבת, 29 לאפריל 2006   מאת:

מפלגת הירוקים בשיתוף פעילי איכות סביבה מאשדוד הצליחו לגרום לביטולה של תחרות יונדאי אקסטרים שהייתה מתכננת בשבת הקרובה בחולות אשדוד
יונדאי אקסטרים היא תחרות בה משתתפים כלי רכב לא סטנדרטים, שנבנו במיוחד לנסיעה בתנאי שטח קשים, שאפילו רכבי שטח רגלים לא עוברים בהם. למעשה הנסיעה בכלי רכב אלו היא באזורי טבע פראיים שטרם נפגעו מרכבי שטח.

זאת הפעם השנייה שמפלגת הירוקים מצליחה לגרום לביטול של תחרות רכבי שטח של חברת יונדאי, זאת לאחר שבשנת 2004 אנשי המפלגת הצליחו לבטל תחרות דומה של החברה בבריכת החורף של הרצליה.


ג'יפ חורש את החולות

בתחילת השבוע שנודע למפלגת הירוקים על התחרות המתכננת, פנו לעזרת "הפורום הציבורי לאיכות הסביבה באשדוד" ולבועז רענן. בפעולה מהירה ונחושה אנשי הסביבה מאשדוד הצליחו לשכנע את המשטרה לא לתת אישור לתחרות. והתחרות בוטלה כפי שמתפרסם היום באתר חברת יונדאי:

התחרות הזו של חברת יונדאי היא שלישת בסדרת תחרויות השנה, גם בשני התחרויות הקדמות מפלגת הירוקים פעלה בנושא ואף הגישה תלונה למבקר המדינה לפני כחודש נגד המשטרה והשר לביטחון פנים שנתנו חסות לאירוע השני בסדרה.

דרור עזרא מראשי מפלגת הירוקים מוסר:"אנו רואים חשיבות רבה בביטול התחרות זו, ומברכים את עמיתנו מאשדוד על עזרתם. אנו רואים בחומרה רבה את העובדה שחברת יונדאי מארגנת תחרות למפלצות מוטוריות כאלו באזורי טבע שונים בארץ. אנו מאוד מקווים שחברת יונדאי למדה את הלקח ותפסיק להתייחס לטבע כאל מגרש המשחקים הפרטי שלה."

חופים ללא תשלום? כנראה לא השנה

שבת, 29 לאפריל 2006   מאת:

למרות שבג"ץ קבע כי עד סוף חודש מרץ על משרד הפנים לגבש קריטריונים לגביית דמי כניסה לחופים, דיווח המשרד בתשובותיו לבג"ץ על "קשיים שהתגלו", דיונים ופגישות וצורך ב"כינוס התייעצויות". עונת הרחצה החלה, והחלטות טרם התקבלו. מי משלם את המחיר? כולנו
הדס שכנאי, מזכ"ל מפלגת הירוקים, מסרה כי "דחיית ההכרעה של משרד הפנים בנושא היא כנראה המתנה הראשונה שמענקים במפלגת קדימה לראשי הרשויות שתמכו בה. חופי הים הם נכס של הציבור, והרשויות מחזיקות בהם כפיקדון למען הציבור. יש פסול מהותי בגביית דמי כניסה מאדם על הנכס שלו. אנו מאוד מקווים שהתנהלת פסולה זו תסתיים בקרוב, אם לא בשינוי תפיסה בקרב מקבלי ההחלטות אז ע"י החלטת בית משפט".
לכתבה בYNET לחצו כאן…

הסתייגות להקמת תחנת הכוח סולבר

יום שישי, 28 לאפריל 2006   מאת:

הפורום בעד הקמת תחנות כוח ממונעות בגז טבעי באזור התעשייה הכבדה שמצפון לכביש 41 . דובר סולבר משיב מלחמה לפורום: אם סולבר לא יהיה הגז הטבעי לא יחליף את המזוט באשדוד
לכתבה באשדוד ניוז לחצו כאן…

העץ העתיק ברחוב שז"ר נמצא בסכנה

יום שישי, 28 לאפריל 2006   מאת:

רחוב שז"ר אמור להתחבר לכביש 531, מה שיצריך עבודות תשתית במקום. העירייה: אם יהיה צורך, יועתק העץ למקום חדש בעיר
לכתבה באתר לוקל לחצו כאן…

בחוף הים יש תחושה של סוף: סוף הנחל, העיר, הטיול

יום שישי, 28 לאפריל 2006   מאת:

כאשר נוסעים לאורך רצועת החוף, בדרך למקום שבו נשפך נחל פולג אל הים, עוברים על פני מנופי ענק דוממים ושלדי בניינים מבטון שצומחים מתוך החול, וליד שלטים צבעוניים המכריזים על פרויקטים חדשים שיקומו כאן בקרוב, במערב נתניה: "דמרי על הים", "דנקנר על הים".
לכתבה בהארץ לחצו כאן…

החוף הפתוח האחרון בכנרת בסכנה

יום חמישי, 27 לאפריל 2006   מאת:

החוף יהפוך בקרוב למתחם מלונות תיירותי. יותר מ-15,000 חתימות נאספו ע"י מטה מאבק כדי לעצור את המכרז רגע לפני סגירתו
לכתבת וידאו בוואלה לחצו כאן…
לחתימה על העצומה שלנו לחצו כאן…

יאפים בארמון וג'יפ משוריין

יום חמישי, 27 לאפריל 2006   מאת:

אחרי שהגביהו מספיק את הבית וגידרו בחומה, מכינים את הרכב לגרוע מכל: מגע ישיר עם מכונית משכונה סוציו-אקונומית אחרת
למאמרו של רענן שקד בYNET לחצו כאן…