ארכיון עבור ינואר, 2007

עשרה דברות לכישלון חרוץ במסע הסברה אקולוגי

יום רביעי, 31 לינואר 2007   מאת:

כאשר מסעי-שכנוע אקולוגיים מצליחים, הם זוכים לניתוח ומחקר מדוקדק, ורבים טוענים לאבהות עליהם, ואילו הכשלונות נותרים יתומים. מטרת מאמר זה לנתח את הכשלונות בלי לרפות ידיים

השאלה שמציג מאמר זה היא "מדוע, ומתי, נכשלים שוחרי איכות הסביבה במאבקים סביבתיים?" לפני שאענה, יש להגדיר מה טיבו של כישלון כזה. התשובה פשוטה למדי: כישלון מתרחש כאשר קבוצה עורכת מסע הסברה כדי ליזום מדיניות מסוימת, ואינה מצליחה לשכנע את מקבלי ההחלטות הרלוונטיים, או כאשר קבוצה עורכת מסע הסברה נגד מדיניות מסוימת ואינה מצליחה למנוע את יישומה.
למאמר של פרופ' אבנר דה-שליט באתר הגל הירוק לחצו כאן… 

ועדת הכספים דורשת פיצוי למעמד הביניים

יום רביעי, 31 לינואר 2007   מאת:

10 מ-19 חברי ועדת הכספים לא יאשרו את הרפורמה בליסינג. 'ידיעות אחרונות' מפרסם הבוקר כי חברי הוועדה המתנגדים לרפורמה, דורשים פיצוי לבעלי מכוניות מקבוצה ‭,2‬ הנחשבת לקבוצה הכוללת את מעמד הביניים ועובדי ההיי-טק. וגם, רשימת המתנגדים, כולל הסיבות להתנגדות

לכתבה בYNET לחצו כאן…

דו"ח: הרשויות המקומיות מצפצפות על הוראות המיחזור

יום רביעי, 31 לינואר 2007   מאת:

מן הדו"ח של עמותת אדם טבע ודין עולה כי רק 60% מהרשויות מוסרות דיווח למשרד להגנת הסביבה על היקף המיחזור כמתחייב בחוק. בת"א עומד שיעור המיחזור על 7% ובירושלים על 4% בלבד

לכתבה בYNET לחצו כאן…

מרוויחות ומזהמות

יום רביעי, 31 לינואר 2007   מאת:
מדוע החברות הישראליות המשפיעות ביותר על איכות הסביבה לא מספרות לנו את כל האמת?

לכתבה בוואלה לחצו כאן…

רשות המים שוקלת להכריז על השנה כשנת בצורת

יום רביעי, 31 לינואר 2007   מאת:

למרות כמויות הגשם הנכבדות שיורדות באזור המרכז, נציב המים מזהיר מפני בצורת בשל מיעוט הגשמים בצפון. החקלאים בצפון מתנהגים כמו בחודשי הקיץ: הם החלו להשקות את השדות שלהם כבר בחודש ינואר

לכתבת וידאו ששודרה בערוץ 2 לחצו כאן…

חברות הליסינג מגייסות מתנגדים לשינוי שווי השימוש ברכב

יום שלישי, 30 לינואר 2007   מאת:

החקיקה הנוגעת לשינוי שווי השימוש ברכב תגיע לוועדת הכספים בשבוע הבא, וחברות הליסינג החלו לגייס תומכים; הערכות: הח"כים יקטינו את מימדי השינוי בקבוצות המחיר הנמוכות

לכתבה בYNET לחצו כאן… 

זיהום אוויר ממכוניות גורם נזק בריאותי לילדים

יום שלישי, 30 לינואר 2007   מאת:

מחקר אמריקני מגלה כי גזי הפליטה שנוצרים מפעולת מנועי המכוניות, גורמים לפגיעה ישירה ובלתי הפיכה בריאות של ילדים, ובהתפתחות מערכת הנשימה

לכתבה בYNET לחצו כאן… 

הירוקים נגד הרחבת הבנייה בשדות ים

יום שלישי, 30 לינואר 2007   מאת:

הגישו ערר נגד החלטת הוועדה לשמירת הסביבה החופית לאפשר הרחבה של 48 יחידות דיור בקיבוץ הנמצאות בטווח 100 המטרים מהחוף

לכתבה בYNET לחצו כאן…

בית המשפט: למרות הפגמים בתביעה נגד איקאה יש בה עניין ציבורי

יום שלישי, 30 לינואר 2007   מאת:

בית המשפט ידון בתביעת סוחרים מראשון לציון בעניין חוקיות המכרז של מינהל מקרקעי ישראל על הקרקע במתחם מעוין שורק, שבו זכו איקאה וגזית גלוב – כך קבעה ביום ראשון שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, נורית אחיטוב. השופטת החליטה עוד כי את הפן התכנוני היא תותיר בידי ועדת הערר המחוזית.
לכתבה בהארץ לחצו כאן…

מפלגת הירוקים הגישה ערר נגד הרחבת קיבוץ שדות ים

יום שני, 29 לינואר 2007   מאת:

השבוע הגישה מפלגת הירוקים ערר נגד החלטתה של הועדה לשמירת הסביבה החופית לאשר את הרחבת קיבוץ שדות ים גם בתוך טווח מאה המטרים מקו החוף.

בסוף שנת 2006 קיבלה הועדה לשמירת הסביבה החופית החלטה לאשר את הרחבת הקיבוץ שדות ים, החלטה כללה בין השאר אפשרות הגדלה ל-48 יחידות דיור של תושבי הקיבוץ בתחום 100 המטרים מקו החוף. קיבוץ שדות ים הוא אחד המקומות היחידים בישראל שבתי מגוריו נבנו בסמיכות רבה לקו החוף.
48 יחידות הדיור של הקיבוץ שנמצאות בתחום ה-100 מטרים הינן יחידות דיור קטנות; במסגרת תוכנית הרחבת הקיבוץ ניתן אישור להגדלת יחידות דיור אלו להיקף בנייה של כ-200 מ"ר.

מפלגת הירוקים, הגישה השבוע ערר על החלטה זו באמצעות עו"ד אריאל יונגר ממשרד יונגר ארביב ושות', הטענה המרכזית בערר שתוספת בניה זו היא בניגוד לחוק שמירת הסביבה החופית ומהווה פגיעה בסביבה החופית על כן, אין להתיר כל תוספות בניה ל-48 יחידות הדיור שנמצאות בתחום ה-100 מטר.

תמצית הטענות בערר:

  • אנשי הקיבוץ טענו כי שימוש המגורים אושר להם בתוכנית משנת 1985. לטענת הירוקים שימוש זה נוגד את תמ"א 13 שאוסר בניה בתחום ה-100 מטרים ולכן התוכנית משנת 1985 אינה תקפה.
  • לפי תמ"א 13 דירות מגורים  בתחום ה-100 מטרים שהיו קיימות לפני אישורה יהפכו "לשימוש חורג מותר" בשל כך אין להרחיב שימוש זה.
  • לפי חוק שמירת הסביבה החופית על מוסדת התכנון לפעול למען הפחתת הפגיעה בחופים. לטענת הירוקים, הגדלת שטחי הבניה בתחום ה-100 מטרים, היא החמרה בפגיעה בחוף ועל כן, מנוגדת לחוק ולרוח החוק.

בערר מציעים הירוקים לוועדה לאפשר לתושבים שגרים בתחום ה-100 מטר להעתיק את מקום מגוריהם להרחבה המתוכננת של הקיבוץ באזור הדרום מזרחי ואת המבנים להפוך לאזור נופש ותיירות.

פאר ויסנר יו"ר מפלגת הירוקים מוסר: "קיבוץ שדות-ים יושב בצמוד לעיר העתיקה של קיסרה, זו אחת מפיסות החוף היפות בישראל. כשהוקם הקיבוץ נעשתה טעות וחלק מבתי הקיבוץ נבנו על החוף בסמוך לקו המים. לצערנו, הועדה לא פעלה למען החזרת החוף לשימוש הציבור. בשל הייחודיות הרבה של החוף לדעתנו הוא צריך להיות אטרקציה לכלל הציבור ולא רק לדיירי הקיבוץ."

לקריאת הערר במלאו לחצו כאן…