ארכיון עבור אפריל, 2007

"פעולה גלובלית דחופה נגד שינויי האקלים"

יום שני, 30 לאפריל 2007   מאת:

זו הקריאה העולה מטיוטת הסכם שייחתם היום בין ארה"ב לאיחוד האירופי. עם זאת, נשיא ארה"ב בוש צפוי להתנגד לצעדים מחייבים יותר

לכתבה בוואלה לחצו כאן…

הירוקים מציגים: עצומה נגד טבח הדולפינים ביפן

יום שני, 30 לאפריל 2007   מאת:

בהשראת המחאה העולמית נגד טבח הדולפינים והלווייתנים ביפן, מפלגת הירוקים משיקה עצומה שהחתימות עליה יועברו לראש ממשלת יפן. "קולם של אוהבי החיות צריך להישמע", הם אומרים

יו"ר הירוקים פאר ויסנר וחברתו למפלגה אורנה בנאי, פעילה ותיקה למען זכויות בעלי-חיים, החליטו להרים את הכפפה וליצור גרסה מקומית לעצומת המחאה. "אי אפשר להתעלם מזוועת עולם נוספת שמתרחשת על-ידי האנושות וסיפור הדולפינים פשוט זועק למרחקים".

לכתבה בYNET לחצו כאן…

יזמי פרויקט געש על הים: לבטל ההחלטה להקפיא הפרויקט

יום ראשון, 29 לאפריל 2007   מאת:

בעלי חברת צוקי ארסוף פנו לשרי המשפטים והפנים וליועץ המשפטי לממשלה ובבקשה שיתערבו לביטול החלטתה של הוועדה המחוזית להקפיא את הפרויקט ומאיימים בתביעת ענק. לטענתם החלטת הוועדה המחוזית אינה חוקית

תגובת דרור עזרא רכז פורום השרון במפלגת הירוקים: "יש לזכור שרק עד לפי מספר שנים הקרקע הייתה חקלאית ונועדה לשימוש הקיבוץ, שבמהלך לא כשר הפך אותה לבוננזה נדל"נית, לכן על הרוכשים לבוא בטענות לעצמם ולקיבוץ געש ולא למדינה."

לכתבה בYNET לחצו כאן… 

כיפה אדומה הסוציאליסטית נוסעת במזדה 3 מליסינג

יום ראשון, 29 לאפריל 2007   מאת:

היו הייתה, לא מזמן, כיפה אדומה הסוציאליסטית, כיפה אדומה הייתה בטוחה שהיא סוציאליסטית אמיתית נהגה לצאת חוצץ נגד עוולות כאלו ואחרות למען עובדים כאלו ואחרים. והנה יום אחד נעלמה לה כיפה אדומה הסוציאליסטית.
ילדים האם תוכלו לפתור את התעלומה לאן נעלמה כיפה אדומה הסוציאליסטית? האם אלו היו זאבי הליסינג שטרפו את כיפה אדומה? או שמא כיפה אדומה הסוציאליסטית לא הייתה יותר מהולוגרמה שנמוגה לה מהבל פה של זאבי הליסינג?

קראתי את מאמרה של ח"כ שלי יחימוביץ' ולא התרשמתי, ניכר כי התאמצה להוציא מן האוב טיעונים סוציאליסטיים לקומבינת הליסינג הקפיטליסטית, ונכשלה בכך כישלון חרוץ. ואסור לטעות מדובר בקומבינה בזויה.

אם לפשט את העניין מדובר בהטבה בשווי כ1000 שקל לחודש לערך לקבוצות עובדים שמקבלים רכב צמוד לעומת 0 שקל שמקבלים שאר העובדים, אלו שמגיעים לעבודה ברכבם הפרטי, בתחבורה ציבורית, או באופניים.
יוצא מכך כי מהנדס היי-טק שגר 2 ק"מ ממקום העבודה שלו ומגיע כל יום באופניים למקום עבודתו נדפק לעומת עמיתו שגר בפרבר שרחוק 50 ק"מ ממקום עבודתו ומגיע ברכב הצמוד.
לא רק שמדובר כאן בהטבה שמפלה בין עובדים אלא גם מדובר בהטבה לא הגיונית, שמעודדת את אלו שמבזבזים את משאבי הציבור ודופקת את אלו שרוצים לחסוך בהם. 
          
ח"כ יחימוביץ' החליטה להעביר את העוול הזה במכבסת המילים שלה ומשום מה קרא לו "הישג", הבעיה שהישג הזה הוא לא בדיוק הישג של העובדים. אלא הישג אדיר לחברות הליסינג ולמעסיקים שהעובדים משמשים בה כחיילים ממושמעים של גורמי הון רבי עוצמה שלא רוצים להיפרד מתרנגולת מטילות ביצי הזהב האלו.
   
משום מה ח"כ יחימוביץ' שמנסה למונע עוול כביכול לעובדים, מתעלמת מעוול גדול שנגרם לרוב העובדים. כן, כן 90% מן העובדים במשק שאין להם רכב צמוד, למה להם לא מגיע 1000 שקל בחודש מן המדינה?

מה לעשות שמלכתחילה הטבת שווי השימוש הייתה עיוות, ואולי אף עיוות חמור, שלא רק נתן הטבה לא מוצדקת לקבוצה קטנה אלא הפך מנוע לפגיעה סביבתית, כלכלית וחברתית בישראל.
אלו שנדפקו שלא קיבלו את הטבה הזאת, נדפקים שוב בגלל שהאוטובוס שהם נוסעים בו בבוקר תקוע הרבה יותר בפקקים, הם נדפקים שוב שהמדינה מוציאה מיליארדים להקמת כבישים להשביע את תאבונם של משתמשי הרכב הפרטי, הם נדפקים שוב כאשר הם מפסדים שטחים פתחים לטובת ישובי פרברים זולל שטח שנבנים לטובת אלו שלא משלמים על הוצאת דלק ולבסוף כולנו נדפקים מהגברת זיהום האוויר. 

כדי שיהיה צדק בסיפור הזה יש שני דרכים לפעול, או שכולם יהיו בקומבינה ולכולם יהיה רכב צמוד בסבסוד המדינה. או לבטל את הקומבינה ולתת הטבות לאל שמגעים לעבוד בדרך שהכי פחות מבזבזת את משאבי הציבור.

לסיום מסר לחברי ועדת הכספים, די עם דמגוגיה הזולה והמתיפייפת, ואנא תנו יד למדיניות הגיונית. 

*הכותב פעיל סביבתי וחבר בהנהגת מפלגת הירוקים   

הדלק "הירוק" – לא הכי בריא

יום ראשון, 29 לאפריל 2007   מאת:

ממחקר חדש עולה, כי איכות האוויר כתוצאה משימוש בדלק המיוצר מגידולים חקלאיים – "אתנול" דווקא קטנה עם הזמן

לכתבה בוואלה לחצו כאן…

גורמי תכנון: חשש מעימות עם דרוזים גרם לצמצום תוכנית להרחבת פארק הכרמל

יום שישי, 27 לאפריל 2007   מאת:

בחודש שעבר אישר משרד הפנים העברת אלפי דונמים מפארק הכרמל לטובת עיר הכרמל, שתושביה דרשו שהבתים שבנו בתוך הפארק יקבלו מעמד חוקי. אנשי רשות הטבע והגנים שהסכימו להסדר זה, אמרו שמדובר באמצעי ליצירת דו-קיום עם התושבים הדרוזים והיו אמורים לקדם תוכנית אחרת, לסיפוח שטח משמעותי לפארק.

לכתבה בהארץ לחצו כאן…

בנייה בצל הרכבת

יום שישי, 27 לאפריל 2007   מאת:

פיתוח מערך הרכבות תורם לבנייה מואצת באזורים כפריים, מה שמקטין את היקף השטחים הפתוחים

לכתבה בהארץ לחצו כאן…

החגיגה נגמרת

יום שישי, 27 לאפריל 2007   מאת:

בממשלה מתוכנן צמצום של זכות הפיצויים בגין פגיעה בערך מקרקעין ונכסים – שגררה תביעות במיליארדי שקלים. מאחורי המהלך מסתתר מחקר שטוען כי זכות הפיצוי בישראל רחבה בהרבה מהנהוג במרבית מדינות העולם

לכתבה בהארץ לחצו כאן…

לאן נעלמו 10 מיליארד דבורים?

יום שישי, 27 לאפריל 2007   מאת:

חקלאים רבים בארה"ב אובדי עצות. כיצד יבטיחו את האבקת מטעיהם כאשר מיליארדי הדבורים שעושות זאת בדרך כלל פשוט נעלמו מהשטח. כעת עמלים עשרות מדענים על פתרון התעלומה

לכתבה בהארץ לחצו כאן…

החברה להגנת הטבע: הסדר מים חדש יסכן את שמורת עין-גדי

יום שישי, 27 לאפריל 2007   מאת:

רשות הטבע והגנים וקיבוץ עין-גדי קרובים להשגת הסכם על חלוקת המים בשמורת עין-גדי, שיאפשר למפעל המים המינרליים שבו שותף הקיבוץ להגדיל משמעותית את כמות המים שהוא שואב מהמעיינות בשמורה.

לידיעה בהארץ לחצו כאן…