ארכיון עבור אוגוסט, 2007

האם תעשיית הרכב דואגת באמת לסביבה?

יום שישי, 31 לאוגוסט 2007   מאת:

אחרי עשרות שנים של זיהום בלי שום חשבון, בתעשייה המהווה אחד הגורמים העיקריים לפליטה רעילה, מתחילה המודעות לאיכות הסביבה לחלחל לכל פינה. אבל אתם יכולים להירגע, זה קורה כמובן רק משיקולים כלכליים. מצד שני, אתם יכולים להשפיע, והרבה יותר ממה שחשבתם. רועי צוקרמן מנסה לעשות סדר בלכלוך, לקראת תערוכת הרכב של פרנקפורט

לכתבה בYNET לחצו כאן…

לא בסביבה

יום שישי, 31 לאוגוסט 2007   מאת:

השר להגנת הסביבה, גדעון עזרא תומך בחוקים ותקנות שלא עולים בקנה אחד עם הסביבה. הוא אפילו ניסה למנות כמנכ"ל איש קדימה שהואשם בהזרמת שפכים לא חוקית לנחלים. פלא שהארגונים הירוקים משתגעים ממנו?

לכתבה בNRG לחצו כאן…

פוליו בשפכים של גוש דן

יום חמישי, 30 לאוגוסט 2007   מאת:

בבדיקה של משרד הבריאות נמצא במערכת השפכים שבאתר רידינג הנגיף הנושא מאפייני זן פראי
סיבה לדאגה? בדיגום שגרתי שערך לאחרונה משרד הבריאות – נמצא נגיף הפוליו במערכת שפכי גוש דן שבאתר רידינג. בדיקה שנעשתה לאחר מכן, במעבדה המרכזית לנגיפים של שירותי בריאות הציבור בתל -השומר, מצאה כי מדובר בנגיף פוליו הנושא מאפיינים של זן פראי.

לכתבה בNRG לחצו כאן…

חברת החשמל מעכבת התקנת מסננים, שמפחיתים פליטת גזים רעילים ב-90%

יום חמישי, 30 לאוגוסט 2007   מאת:

תחנת הכוח בחדרה: התקנת הפילטרים לארובות תחכה עד 2010 
תוכנית המתאר הארצית בשנת 1996 חייבה את חברת החשמל להתקין מסננים חדישים בתחנת הכוח "אורות רבין" בחדרה עד 2005. אולם, חברת החשמל לא התקינה מסננים אלה, הנקראים סולקנים, ובקום זאת שיפרה את המסננים הקיימים.

לכתבה בהארץ לחצו כאן…

אתם מצביעים: בעד או נגד קסדה

יום רביעי, 29 לאוגוסט 2007   מאת:

החוק כבר עבר, אבל המאבק בנושא עדיין לא נגמר. יוזם חובת חבישת הקסדה בעת רכיבה על אופניים, ח"כ גלעד ארדן, התארח בפורום חי וענה לשאלות. מייד אחריו הגיע ח"כ דב חנין, המתנגד נמרצות לאותו חוק בדיוק. קראו מה היה להם לומר, והביעו דעתכם – בעד קסדה בכל רכיבה על אופניים, או נגד החוק הגורף

לכתבה בYNET לחצו כאן…

לחתימה על העצומה שלנו לחצו כאן…

פעילי סביבה נאבקים בכוונה להקים יישובים בלכיש

יום רביעי, 29 לאוגוסט 2007   מאת:

הארגונים הירוקים והח"כים דב חנין ומיכאל מלכיאור נלחמים על נוף הקדומים של מזרח חבל לכיש, בו החליטה הממשלה להקים גוש התיישבות כפרי-קהילתי למפוני ההתנתקות. "בניית היישובים החדשים מיותרת ופוגענית", מתקוממים בחברה להגנת הטבע

"הקמת היישובים בלכיש היא ניסיון רע לחקות את דוד בן גוריון, והחלטה אומללה שמדינת ישראל תשלם עליה בדורות הבאים", מסכם יו"ר מפלגת הירוקים פאר ויסנר. "הקמת יישובים חדשים מנוגדת לאינטרס הלאומי לחזק יישובים עירונים קיימים. המציאות של היום מחייבת את ישראל להתקבץ – ולא להתפרס".

לכתבה בYNET לחצו כאן…

איך חוק טיפשי נולד – קסדות אופניים

יום רביעי, 29 לאוגוסט 2007   מאת:

בישראל יש לא מעט חוקים טיפשיים רובם חוקים שחוקקו בעבר הרחוק, חוק הקסדות הוא דוגמא עכשווית איך עוברת חקיקה טיפשית שפוגעת קשות בחופש הפרט.

המרכבים הדורשים לחקיקה כזו הם פשוטים: מחוקקים יהירים ופופוליסטיים, עמותה משועממת שרוצה להצדיק את עצם קיומה ובעלי הון.
חוק הקסדות הוא במקורו יוזמה של עמותה מממנת היטב בשם "בטרם", שכביכול פועלת להצלת ילדים מסכנות שונות ומשונות. בצורתו המקורית החוק נועד לחייב חבישת קסדה רק לגבי ילדים אבל "שודרג" מעלה באופן מוזר ובלתי ברור.

קראתי את ניירות העמדה של העמותה ושמתי לב לשני דברים מהותיים.
הדבר הראשון ששמתי לב אליו הוא שאין את הנתון הקריטי כמה ילדים בישראל נפגעים פגיעות ראש כתוצאה מתאנות אופניים. לכאורה היה מתבקש שנתון זה יהיה בכותרת ניירות העמדה של העמותה, אבל לא, בשבעים העומדים עמוסי הטקסט, הטבלאות והגרפים לא מצאתי אפילו בדל נתון כזה.
אותי הנתון הזה מאוד מעניין, מעניין גם לדעת כמה ילדים נפגעים בראש מפעולות אחרת כמה משחק בגני שעשועים, או טיפוס על עצים, והאם יש באמת הבדל מהותי לרעת אחת מן הפעולות האלו. מי יודע אולי נגלה שבכלל צריך לחייב ילדים לחבוש קסדה שהם מטפסים על עץ?

חוסר הנתון הזה היה צריך להדליק נורה אדומה אצל כל אדם סביר, וזה מוביל לדבר המעניין השני ששמתי לב אליו בנייר של "בטרם". בראש נייר העמדה במקום בולט מופעיה רשימת הועד המנהל של העמותה שמות כמו דני דנקנר(יו"ר בנק הפועלים), ארז ויגודמן(נשיא ומנכ"ל עלית), שלמה נחמה(יו"ר בנק פועלים לשעבר) שמות אלו ככה סתם אולי לא אומרים הרבה לרוב האזרחים אבל שמות אלו אומרים המון למחוקקי ישראל.

בעלי הון ועמותה המחמד המשועממת שלהם אולי לא מספיקה לחקיקת חוק כזה צריך להוסיף לקלחת מחוקקים והנה הם.
האחד מחוקק יהיר ופופוליסט כמו גלעד ארדן, שכנראה חושק בכל מאודו להיות "הדודה הפולנייה" של מדינת ישראל, או אם אתן רוצות רס"ר המשמעת שלה.
השני מחוקק כמו מתן וילנאי שנפל מן האופניים והחליט שרק הקסדה הצילה אותו והשלישית מחוקקת כמו רונית תירוש שאחיה אושפז פצוע בי"ח "משום שרכב על אופניים בתוך כתלי העיר תל אביב והוא בגיר" ולטענתה הקסדה הצילה אותו.

החוק הזה הוא כמובן אווילי, חוקק בחקיקת בזק תמוהה ביותר, ללא שום ביסוס סטטיסטי שהוא אכן נחוץ בארץ. יתרה מזאת המחקרים והסטטיסטיקות בעולם מראים את ההפך, הנתונים מראים כי מאסות של רוכבי אופניים הם הנתון המשמעותי ביותר לבטיחות רוכבי אופניים. איפה שיש יותר רוכבים, כמו בגרמניה והולנד, הנהגים מודעים להם ולכן הם יותר זהירים וכך יש פחות נפגעים. לעומת זאת איפה שיש מעט רוכבים, כמו בארה"ב ואוסטרליה, נהגים פחות זהירים ויש יותר רוכבים נפגעים.

והנה כי-כן החליטו מחוקקי ישראל הנכבדים לקטל את תרבות האופניים, לשים כלי תחבורה פשוט, חופשי ובלתי מזהם תחת רגולציה ובכך להמאיס אותו על הציבור. וכמו שקרה באוסטרליה כנראה כך יהיה בישראל במקום שירדו מכוניות מן הכבישים יתווספו מכוניות שזה אומר עוד זיהום אוויר ועוד תאונות קשות.

אפשר לתהות מה הבדל בין אדם שרץ במהירות 10 קמ"ש ולבין אחר שרוכב על אופניים באותה מהירות למה אחד חייב קסדה והשני לא? או למה מחליקה על הקרח פטורה מקסדה לעומת מחליקה על רולרבלידס שמחויבת לקסדה?

המחוקק צריך לצאת מן התחתונים של האזרח, ולסמוך עליו שידע איך לשמור על בריאותו.   
במדינה דמוקרטית חוקי "האח הגדול" כמו חוק הקסדות הם מדרון חלקלק שיכול ולהסתיים בצורה חמורה וקשה לחירויות פרט בסיסיות, זה צריך להדאיג כל אדם בין אם הוא רוכב על אופניים ובין אם לא.

לחתימה על העצומה שלנו נגד החוק לחצו כאן..

התיישבות לא ירוקה בתחומי הקו הירוק

יום רביעי, 29 לאוגוסט 2007   מאת:

ועדה בראשות רה"מ אישררה הרחבה והקמה של יישובים באזור לכיש למפוני גוש קטיף , למרות התנגדות ארגונים ירוקים ומומחי סביבה

לכתבה בוואלה לחצו כאן…

"ציבור שלם מסומן כמטרה ניידת"

יום רביעי, 29 לאוגוסט 2007   מאת:

ח"כ דב חנין תוקף את התנהלות המדינה בנושא עידוד השימוש באופניים, ויוזם הצעת חוק שתשנה לדעתו את המצב. וגם על חוק חובת חבישת הקסדה יש לו מה לומר

לכתבה בYNET לחצו כאן…