ארכיון הנושא 'בחירות 2009'

סקר שקר תרדוף

יום רביעי, 04 לפברואר 2009   מאת:

"יום הכיפורים של הסוקרים" נכתב יום לאחר כשהתפרסמו תוצאות הפריימריס על ראשות קדימה. רגע אחרי שהתברר שהסוקר המדויק מכולם היה דווקא האיש, לכאורה בעל האינטרסים, שאול מופז, שיותר מכולם חזה בדיוק רב את התוצאות. האחרים, תחת אצטלת המקצוענות טעו בעשרות אחוזים.
אחר כך באו ההסברים, התירוצים, הנימוקים, שורה ארוכה שנגמרה, איך לא, בטענה המסורתית שהעם בישראל לא אמין, שאי אפשר לסמוך על תשובות הנשאלים. ואיך קרה שדווקא הסוקרים מטעם מופז חילצו תשובות אמינות?

כבר לפני עשרות שנים קבע המדע שבחירת נקודת התצפית משפיעה על תוצאותיו הסופיות של המחקר. רק שהמדע חיפש, ומצא דרכים לנטרל – או לפחות להקטין ככל שניתן – את ההטיה כתוצאה מכך. זה לא נעים כשזה קורה, אבל המסקנה שתוצאות המחקר אינן מאששות את התיזה, היא מסקנה לגיטימית לגמרי בעולם האקדמי.

האם זה כך בענף הסקרים?
האם זה מקרי שההבדלים בין הסוקרים השונים הם כל כך גדולים? עד כדי פער של עשרה מנדטים, למשל, בין תוצאות סקר אחד למשנהו, למשל, ביחס לליכוד ולקדימה? ואיך ניתן להסביר את העובדה שבכלי תקשורת מסוים, באופן שיטתי, לאורך כל השבועות האחרונים, הליכוד תמיד מוביל בפער גדול משמעותי בהשוואה לכלי תקשורת אחר? שבכלי תקשורת אחר מפלגת העבודה זוכה למספר מנדטים גדול יותר מזה הניתן לה במקומות אחרים? האם יכול להיות שסדר היום הפוליטי משפיע על תוצאות הסקרים המתפרסמים?

התשובה לשאלה האחרונה היא, היא ככל הנראה, כן. גם אם מדובר בסקרים שלכאורה היו אמורים לשקף את תמונת המצב ולא לכפות אותה.
אדם ברוך, כותב ענק ועורך נפלא שהתמזל מזלי לעבוד תחתיו במשך שנים, היה אומר לי, לפני שאת מתחילה את התחקיר, ועוד קודם שאת ממפה את העובדות, תמפי את האינטרסים. זה לא תמיד חייב להשפיע על הממצאים, אבל זה עוזר להתמצא בשטח.

עניין זה רלוונטי במיוחד נוכח השפעת הסקרים על החלטת הבוחר. אנחנו אוהבים בהקשר הזה להביא כדוגמא את סיפורה של מפלגת הגמלאים. איך ערב הבחירות הקודמות, במרבית הסקרים, היא גירדה, בקושי רב, את אחוז החסימה. איך יום למחרת היא הייתה הפתעה ענקית עם שבעה מנדטים.
רק שזו איננה הדוגמא היחידה שבה אג'נדה ניצחה את הסקר והפסידה בתוצאות האמת. די להיזכר בפער העצום שהיה בין תוצאות הסקרים ערב הבחירות ב-1996, שחזו ניצחון מוחץ לשמעון פרס, מול התוצאות שהעלו, גם אם בהפרש קטן, את בנימין נתניהו לשלטון.

אותו פרס, אגב, שהיה מלך הסקרים באופן מסורתי, והמפסיד הסדרתי בתוצאות האמת.
במילים אחרות: סקרים אכן יכולים ללמד על מגמה, הם לא מבטיחים תשובת אמת לתמונת התוצאות.
והמשמעות? מי שיקבע בסופו של דבר את התוצאות, יהיו המצביעים. אלו צריכים לדבוק בעמדתם, באמונתם.
מי שמאמין בנו, ומאמין בחשיבות ובנחיצות של מפלגת הירוקים בכנסת, אסור לו לחשוש ברגע האמת שמא הקול שלו ילך לאיבוד. ההיפך הוא הנכון: הקול הזה הולך לאיבוד, גם ערכית, גם מוסרית, ברגע שהבחירה היא פונקציה של סקרים. בטח ובטח כשהניסיון מלמד כמה מוטים הם יכולים להיות.

סקר "גלובס" וגיאוקרטוגרפיה: הירוקים על סף אחוז החסימה

יום שלישי, 03 לפברואר 2009   מאת:

הירוקים עוד לא הצליחו לעבור את אחוז החסימה אבל הרגע הזה מתקרב. אם תמשך המגמה, לא מן הנמנע שאת הכנסת הזו יזכו לראות מבפנים.

לכתבה בגלובס לחצו כאן…

הירוקים:"אהוד ברק מתייחס לחיילי צה"ל כשפני ניסיון "

יום שלישי, 03 לפברואר 2009   מאת:

חברי מפלגת הירוקים קיימו היום, ‏יום שלישי‏ ‏03‏ ‏פברואר‏ ‏2009 בצהריים הפגנה מול בית מפלגת העבודה. המפגינים נשאו שלטים: " בעבודה "עובדים על הסביבה" , "ברק אל תפקיר את חיילי צה"ל הם לא שפני ניסיון", "ברק את הסרטן של חיילי צה"ל אי אפשר לטייח" , "ברק מחלת הסרטן היא לא מכה בפח".

הירוקים מפגנים מול בית מפלגת העבודה

יושב ראש מפלגת הירוקים פאר ויסנר אומר כי שר הביטחון אהוד ברק מפקיר את חיילי צה"ל בבסיסים ואחראי לסיכון מיותר של בריאותם של חיילי צה"ל. במקום לחתום על אמנות על השר ברק להורות על סגירת בסיס הנחל בתל ערד ולהעביר את החיילים המשרתים בו לבסיס אחר , לפני שנקים את ועדת שמגר 2. חיילי צה"ל הם לא שפני ניסיון או חיות מעבדה שעורכים עליהם ניסויים.
לפני חצי שנה אהוד ברק שר הביטחון אישר את הקמת עיר הבה"דים סמוך לרמת חובב – החלטה שאנחנו עוד נצטער עליה, וכעת מתמהמה שר הביטחון בקבלת ההחלטה היחידה המתבקשת סגירת בסיס הנח"ל בתל ערד. חיילי צה"ל שצללו בקישון שילמו מחיר כבד על מחדלים של מערכת הביטחון וחיים בתחושה שמערכת הביטחון הפקירה אותם ומערכת הבטחון בישראל חוזרת שוב על אותן טעויות".

גימלאים עם צעירים, קדימה עם ירוקים: העודפים

יום שלישי, 03 לפברואר 2009   מאת:

הליכוד עם ליברמן, העבודה עם מרצ, ש"ס עם יהדות התורה והבית היהודי עם האיחוד הלאומי – כך יחולקו עודפי הקולות בדרך לכנסת ה-18

לכתבה בYNET לחצו כאן…

הירוקים קיימו חוג בית ברכבת

יום שני, 02 לפברואר 2009   מאת:

יושב ראש מפלגת הירוקים, פאר ויסנר אמר היום במהלך חוג בית של מפלגת הירוקים ברכבת כי המפלגה תתמוך ותקדם את הפעלת הרכבת בשבת. הפעלתה של הרכבת בשבת תסייע לשכבות החלשות שאין ברשותן כלי רכב לנוע בחופשיות. בנוסף, הרכבת תאפשר לאזרחי מדינת ישראל לטייל ולהשאיר את הרכב ליד הבית.
"נסיעה ברכבת תפחית את כמות תאונות הדרכים ואת זיהום האוויר בישראל. רכבת ישראל היא כלי חושב שהירוקים יפעלו לקדמו ולפתחו בכנסת הבאה", אמר ויסנר, "אם בשנות ה 60 יכלה לפעול רכבת העמק, אין סיבה שבשנת 2009 קו זה לא יפעל", הוסיף. המשך »

דד-ליין חדש: אריאלה רינגל-הופמן בדרך לכנסת

יום ראשון, 01 לפברואר 2009   מאת:

כשרינגל-הופמן נכנסה לעורך שלה ובישרה לו שהחליטה לנטוש את העיתונות לטובת הפוליטיקה התגובה שלו הייתה: "'סליחה? את בטוחה?". היום, אף שסיכויי "הירוקים" לעבור את אחוז החסימה קלושים המתמודדת, שדווקא נוסעת בכביש 6 וחוטאת במזון לא אורגני, עדיין מסרבת להצטער על המעבר. למה? "כי מגיעים לנו אנשים טובים בפוליטיקה"

לכתבה בNRG לחצו כאן…

סקר עדכני בחדשות ערוץ 2: הירוקים עבורים את אחוז החסימה

יום שישי, 30 לינואר 2009   מאת:

12 יום לפני הבחירות, וזאת מפת המנדטים הנוכחית: הליכוד נשאר בראש עם 29 מנדטים, ירידה של מנדט אחד לעומת סקר שנערך בשבוע שעבר. קדימה מאבדת גובה ל-23 מנדטים, העבודה יורדת ל-13 מנדטים, ליברמן ממשיך להתחזק עם 16 מנדטים. וגם הפתעה: "הירוקים" עוברים את אחוז החסימה

לכתבה המלאה לחצו כאן…

בחירה ירוקה: לשפר את התחבורה הציבורית

יום רביעי, 28 לינואר 2009   מאת:

בדקנו איך יטפלו המפלגות הירוקות בנושא התחבורה הציבורית. במרצ יעודדו שימוש באופניים, הירוקים יפעלו למתן הטבות מס לעובדים שלא ישתמשו ברכב ובתנועה הירוקה מימד לא מאמינים בסלילת כבישים. מדור יומי חדש לקראת הבחירות-על מצע ירוק

לכתבה בNRG לחצו כאן…

קדימה והירוקים חתמו על הסכם עודפים

יום שלישי, 27 לינואר 2009   מאת:

מפלגת קדימה ומפלגת הירוקים חתמו היום (יום ג' 27.1.2009) על הסכם עודפים לקראת הבחירות לכנסת ה-18. על הסכם העודפים חתמו יושב ראש מפלגת הירוקים פאר ויסנר ויושב ראש סיעת קדימה בכנסת, יואל חסון.

img_3768_

יו"ר סיעת קדימה, ח"כ יואל חסון: "שיתוף הפעולה עם הירוקים מתאים ונכון לתפיסת עולמה של קדימה. בעקבות הקרב הצמוד שיש במערכת הבחירות הנוכחית כל מנדט בין המפלגות יכול להיות בעל משמעות רבה ולכן היה חשוב לנו לחתום על הסכם עם מפלגה שקרובה אלינו בעמדותיה ויכולה לשתף איתנו פעולה בעתיד בממשלתה של ציפי בני".

יו"ר מפלגת הירוקים פאר ויסנר: "הסכם העודפים עם קדימה הוא הוכחה שקדימה מאמינה שמקומה של מפלגת הירוקים הוא בכנסת. הנושא הסביבתי נמצא בכל העולם בראש סדר היום ואסור שנושאי הביטחון יסיתו את הנושאים הסביבתיים חברתיים הצידה. מפלגת הירוקים נמצאת בכל העולם בפרלמנט והגיע הזמן שגם בישראל מפלגת הירוקים תהיה בכנסת".

אדם טבע ודין, חופש הביטוי, והכת הסהרורית

יום שני, 26 לינואר 2009   מאת:

האנשים באגודת אדם טבע ודין הם ללא ספק העלית של "לחומי" הסביבה בישראל, באדם טבע ודין יש כמה וכמה אנשים שאני מאוד מעריך, ואפילו הם ייצגו אותי בלא מעט מקרים. כל זה לא מונע מהם לצאת לפעמים ביציאות מביכות, כמו זו של אתמול.

אתמול קיבלנו מכתב מאחד מעורכי הדין של אדם טבע ודין שמורה לנו לא להזכיר את אדם טבע ודין באף פרסום באתר אינטרנט של הירוקים.
אני נמצא הרבה שנים בעשייה הציבורית, אני לא זוכר שאי-פעם קיבלתי דרישה מגוחכת כזו, והעצוב מכל שדרישה זו באה מארגון שאני משתף איתו פעולה באופן הדוק, וכמעט יומיומי.

אני תוהה מה המשמעות של האיסור הזה שאדם טבע ודין רוצים לכפות על מפלגת הירוקים?
האם אנשי אדם טבע ודין שכחו מה המשמעות של חופש הביטוי?
האם באחת שכחו אנשי אדם טבע ודין את העבודה הקשה שהשקענו אני וחבריי בשיתוף פעולה איתם למען הסביבה?
האם באמת יש באדם טבע ודין אנשים שחושבים שאפשר לשכתב את ההיסטוריה?
האם חושבים אנשי אדם טבע ודין שאפשר לקדם דברים ולשנות תפיסת עולם ללא פוליטיקה?
והכי חמור האם חושבים אנשי אדם טבע ודין שעיסוק בפוליטיקה הוא טמאה, ואין להיות מקושר אליו?

לצערי אנשי אדם טבע ודין לא חשבו הרבה לפני שהם שלחו את המכתב הזה, המכתב הזה משמועתו גט כריתות שלהם מן הפוליטיקה. אם מפלגה פוליטית ששיתפה הרבה שנים פעולה עם אדם טבע ודין לא יכולה להזכיר את אדם טבע ודין, למה שהמפלגה הזאת תשתף פעולה בעתיד עם אדם טבע ודין? או למה שמפלגה אחרת תשתף פעולה איתם בעתיד?

רק לסבר את האוזן, כבר ארבע שנים שבאתר שלנו יש לינקים לאתרי הארוגונים הירוקים כמעט בכל דף באתר, באתר שלנו יש עשרות כתבות שמסקרות את הפעילות שלנו שעשינו במשתף ובמקביל לאדם טבע ודין.
אני מסרב לקבל את הסיפא של המכתב המיותר הזה, שאומר שבשל העובדה שאני מזוהה פוליטית אני טמא או מזוהם באיזה שהיא דרך. לדעתי מי שחושב שאפשר להביא לשינוי אמיתי ללא פוליטיקה הוא עצמו לוקה בחשיבה מזוהמת ושגויה.

הכת הסהרורית
אני לא תמים ברור לי לחלוטין מהיכן יצא המכתב הזה, הוא המשך לפסיכוזה שאחזה בארגוני הסביבה בחודשים האחרונים.
הפסיכוזה הזו היא תוצאה של הקמתה של כת סהרורית שמובלים ערן בנימיני ופרופ' אלון טל, הכת הזו כמו ספות טורנאדו מרחוק ניראת מרשימה אבל שמתקרבים אליה רואים שמדובר במערבולת שחורה שמביאה רק הרס.
כמו כל כת גם בכת הזו מנהגי הכת משחקים במאמיניהם השוטים כאילו היו פלסטלינה, יום אחד ממלכים מנהיגי הכת גורו חדש, ואנשי הכת גדולים כקטנים אומרים אמן ונוהים אחר הגורו החדש. יום אחר מנהיגי הכת מסמנים איוב ומאומני הכת השוטים מיד פתוחים במסע השמצה שיקרי, מכעור ונקלה. מנהיגי הכת לא בוחלים ועושים מעשים חמורים ביותר פוגעים באנשים טובים, מסכסכים בין חברים ועוד שורה של מעשים פשוט מחרדים גם ברמה של פוליטיקאים ותיקים.
הכת הזו ואנשי הכת הזו לא באמת מעניינים אותי, ואני כותב את הדברים האלו לא על-מנת להתריס מולם אלא להזהיר את האנשים בארוגנים הירוקים מפי ההשלכות הצפויות. השם הטוב שהארגונים האלו יצרו נמצא בסכנה וזאת בשל גחמות אישיות של אותם שני אנשים.

אני יודע שאנשים בארגונים הירוקים אחוזי פחד מן הכת הזו, אנשים לא רוצים להיות קשורים בשום דרך לאויבי הכת שמא מאמיני הכת יתנפלו גם עליהם בחמת זעם.
לצערי הרב, אני רואה את סופת הטורנאדו הזו חולפת על פני כל הארוגונים הירוקים וזרעת הרס שייקח שנים רבות לתקן. לצערי החיידק הפוליטי שאחז בחלק מאנשי הסביבה הוא חיידק טורף.
לאנשים האלו אין מושג ירוק מהי היא פוליטיקה, במקום לשתף פעולה עם פוליטיקאים שקרובים לדעתם הם משמיצים אותם ובעצם משמיצים את עצמם, ולא רק את עצמם אלא את כל חבריהם שקושרים לנושא.
מי שחושב שהציבור שנחשף לרעל וארס שאנשי הכת הזו מנסים לזרוע יתפוגג לאחר הבחירות טועה, ארומת הרעל וארס תישאר ותחתים את כל אלו הקשורים לנושא גם אנשים טובים ותמים בארגונים הירוקים.

מפלגת הירוקים לא מתקפלת ולא מפחדת, לא מבעלי ההון, לא מברוני הנדל"ן וגם לא מגורמים מסוימים בארגוני הסביבה.

למכתב שקיבלנו בהשמטת שם עו"ד ששלח אותו כאן.