המבקר הגיע לעיריית ראשל"צ: בוחן את הליכי אישור מתחם איקאה
יום שלישי, 06 למרץ 2007 מאת: אתר הארץצוות ממשרד המבקר בוחן חשדות לפיהם אישורי הבנייה במתחם התקבלו בהליכים לא תקינים
צוות ממשרד המבקר בוחן חשדות לפיהם אישורי הבנייה במתחם התקבלו בהליכים לא תקינים
בישראל כמו בישראל, הרעיון הרבה פעמים מצוין – אך הביצוע כושל. במקרה הרע זה נגמר בבזבוז כספי ציבור, במקרה הרע עוד יותר – זה עלול לעלות בחיי אדם. כך הוא המצב גם לגבי הרעיון להטיל אגרת גודש על הנוסעים בנתיבי איילון.
הכוונה לצמצם את כמות המכוניות על הכביש המהיר ולהפחית את העומס – מבורכת; לא כך המחשבה לעשות זאת באמצעות אגרת גודש דווקא על הכביש הזה תחילה.
במשרד התחבורה רגילים לחשוב כיצד מזיזים את הפקקים ממחלף חדש אחד לצומת ישן אחר. זה בדיוק מה שיקרה אם תוטל אגרת גודש על הנוסעים בנתיבי איילון. שם אמנם תזרום התנועה בלי עומסים, בלי פקקים, ועשירי הארץ ייהנו מכביש רחב מסלולים בו יוכלו לשייט עם מכוניתם המפוארת.
אולם בצירים המקבילים בתוך תל-אביב – דרך נמיר, דרך חיפה, דרך פתח-תקוה, הירקון, לוי אשכול ואבן גבירול – יזדחלו להם יתר הנהגים במכוניותיהם.
בנוסף לפקקים הרבים שייווצרו, "תיהנה" העיר תל-אביב מזיהום אוויר כבד יותר, עקב גידול המכוניות אשר יעברו ברחובותיה. וכידוע, כבר היום גובה הזיהום בגוש דן את חייהם של 1,100 בני-אדם מדי שנה, ועוד עשרות-אלפים סובלים ממנו יום-יום, שעה-שעה . ה"עיר הלבנה" תהפוך ברגע לשחורה.
אם באמת רוצים במשרד התחבורה להפחית את העומס בכניסות לתל-אביב, יש לפעול לגיבוש אגרת גודש לעיר עצמה, בשיתוף עם העירייה והמשרד להגנת הסביבה.
רק תוכנית כזאת תביא לצמצום כלי-הרכב בכניסה לעיר. אגרה כזאת כבר יושמה בסינגפור, בלונדון ובשטוקהולם. ואם תיושם בתל-אביב, תשפיע – אם ירצו ראשי משרד התחבורה ואם לאו – גם על נתיבי איילון ישירות.
במקביל ובאופן בלתי נמנע, יש לדאוג גם לשיפור התחבורה הציבורית (רכבת ואוטובוסים) בכניסה לעיר הגדולה, ולהפוך אותה לזמינה יותר וכדאית יותר.
רק "שילוב כלים" שכזה יסלול את הדרך להפחתת העומס בכבישים המובילים לתל-אביב מצפון ומדרום.
אחרת, אף נהג לא יוותר על הנסיעה במכוניתו, כל עוד הוא יוכל להגיע עם הרכב עד לפתח משרדו – וכל עוד אין לו אלטרנטיבה ראויה לכך.
לחצות את העיר מקצה אחד שלה לקצה השני כבר היום זאת משימה בלתי נסבלת, ששווה לזמן הנסיעה, לדוגמה, מתל-אביב לרעננה באותן שעות. רעיון האגרה בנתיבי איילון הוא לא הפיתרון.
כבר אין-סוף תוכניות הוכנו במשרד התחבורה לארגון מחדש של התחבורה בגוש דן, חבל על הזמן שאותו תשקיע הפעם הוועדה שתייעץ לממשלה בנושא; במקרה הטוב, יהיו אלו עצות אחיתופל.
זוכרים שב 2003 זרם ביוב לים במשך חודש שלם? דרור עזרא לא מבין למה האחראים הודו – ויצאו בלי לשלם גרוש, ועד מתי?
ארבעה ימים בלבד לאחר שנחנך, כשל הגשר בגלילות, כשמאות כלי רכב יצרו אמש עומס כבד במקום
קרס תחת העומס: הגשר שנבנה בצומת גלילות היה אמור להיות ההבטחה הגדולה לנהגים, במטרה לפתור את עומס התנועה התמידי בכניסה הצפונית לתל-אביב. אך ארבעה ימים בלבד לאחר שנחנך, לא עמד אתמול הגשר במשימה העיקרית שבעבורה נבנה.
סגן ראש העיר ת"א יוזם: קנית מכונית ידידותית לסביבה? קבל חניה חינם
"צריך לתת לאותן המכוניות עדיפות חניה ברחובות תל אביב באמצעות מתן תו חניה שיאפשר חניה חופשית בכל רחבי העיר", אומר פאר ויסנר. "זאת כצעד נוסף להעלאת המודעות הסביבתית בציבור. לא יעלה על הדעת שדווקא אזרחים הפועלים למען סביבה נקייה – ייענשו".
קבוצת סוחרים מראשל"צ הגישה עתירה לבית המשפט לעניינים מנהליים בבקשה להורות על ביטול ההחלטה המאפשרת את הקמת חנות איקאה בראשל"צ
איקאה וגזית גלוב זכו בקרקע במחירי סוף עונה
כך מציעה חברת ייעוץ פרטית שמינתה הממשלה ובה חברים נציגי משרד התחבורה, משרד האוצר והרשויות מקומיות ואנשי אקדמיה
לכתבה בוואלה לחצו כאן…
שר התחבורה ורון חולדאי סיכמו כי בתוך חודשיים תוצג תכנית להקמת האי בו יפעל נמל תעופה בינלאומי
לכתבה בוואלה לחצו כאן…
לנייר עמדה של מפלגת הירוקים בנושא לחצו כאן…
עו"ד מיקי מזר, שהודתה במסגרת עיסקת טיעון באחריותה לתקלה החמורה בצינור השפד"ן תקבל ביום העצמאות את אות 'יקיר העיר'. גורמי אופוזיציה: "זו רוח של משטר עירוני מושחת". עיריית תל אביב: "אין לוועדה שיקול דעת, כי מדובר בחברת מועצה ותיקה ועתירת זכויות שמלאו לה 70"
התוכנית לבניית עשרות אלפי דירות בבנייה רוויה בגוש הקטן מדרום וממזרח לפרויקט סי-אנד-סאן ולמגדלי נאמן תופקד בוועדה המחוזית