האם קסדות אופניים מושכות אליהן מכוניות?
יום ראשון, 02 לדצמבר 2007 מאת: אתר YNETהאם כדאי לשכוח לחבוש קסדה כשאתם עולים על האופניים? לפני יותר משנה הכריז פסיכולוג מאוניברסיטת באת' שבאנגליה על תוצאות מחקר מעניינות, שבו השתתף הן כחוקר והן כשפן ניסיונות
האם כדאי לשכוח לחבוש קסדה כשאתם עולים על האופניים? לפני יותר משנה הכריז פסיכולוג מאוניברסיטת באת' שבאנגליה על תוצאות מחקר מעניינות, שבו השתתף הן כחוקר והן כשפן ניסיונות
שר התשתיות, בנימין בן אליעזר, הגיע לדיון בוועדת הפנים ואיכות הסביבה ונאלץ להסביר מדוע לא עמד משרדו ביעדים שהתחייב אליהם להפקת אנרגיה ממקורות ברי קיימא. "מענקי המחקר של המשרד צומצמו", הסביר השר, אך מיד הבטיח שוב: "עד 2020 – 10 אחוז מהאנרגיה בישראל תהיה ממקורות חלופיים ובפברואר תוגש תוכנית פעולה
האוויר בחלק גדול מהיישובים בארץ – מסוכן. אבק, גופרית דו-חמצנית ותחמוצות חנקן – אלה הם רק חלק מהחומרים שאנחנו מכניסים לריאות בכל נשימה. דוח של המשרד להגנת הסביבה קובע: האוויר בישראל עלול לגרום לפגיעה בהריון, להתקפי אסתמה ולסרטן
בעקבות אישור החוק המחייב חבישת קסדה בעת רכיבה על אופניים, שיזם ח"כ גלעד ארדן, ביטלה הנהלת אוניברסיטת תל אביב את פרויקט "אופני הקמפוס", במסגרתו פוזרו ברחבי האוניברסיטה כ-150 זוגות אופניים לשימושם החופשי של הסטודנטים.
הטמפרטורות שוב עלו, וגם לאחרוני הספקנים בקהילה המדעית זה כבר ברור: האקלים העולמי מתחמם באופן חסר תקדים
לדברי הד"ר ברחנא, ראש המועצה התעשייתית דרש ממשרד הבריאות לפעול נגדו, כי טען שיש קשר בין הזיהום ברמת חובב לתחלואה בסרטן
תושבי הרצליה ורמת-השרון הפגינו נגד מתחם תעש בצומת מורשה, שלדבריהם מזהם את האוויר ומסכן את בריאותם וביטחונם. הגרסאות הסותרות באשר לדליפה שהיתה או לא הייתה מהמתקן לפני שבועיים, רק מגבירות את האיום שהם חשים מהמפעל הסמוך לבתיהם
בדיקת מבקר המדינה לשנת 2007 העלתה כי בהיעדר תקנות ברורות והגדרות מצד המשרד להגנת הסביבה, פועלות היחידות הסביבתיות ברשויות המקומיות כראות עיניהן. בכל הנוגע לטיפול בחומרים מסוכנים, מתח המבקר ביקורת חריפה על הנעשה בנמל אשדוד ובמפרץ חיפה והמליץ למגן בהקדם את חוות הגז בקריית אתא, או להעתיק את מיקומה
ועדת הכנסת דנה היום (ב') בחזון המכונית החשמלית של שי אגסי. לבקשת אגסי, התקשורת לא הורשתה לסקר את הדיונים. "לא ברור על מה כל המהומה" אמרו מרבית הנוכחים, ואילו יו"ר איגוד יבואני הרכב הוסיף: "אני לא חושב שלאגסי יש את הטכנולוגיה הדרושה". במקביל פנתה עמותת אומ"ץ לשר האוצר בדרישה כי המיזם לא יהנה מהטבות שלא על-פי כללי המנהל התקין
ההתמודדות הבינלאומית עם תופעת ההתחממות היא בעיקר באמצעות "האמנה לשינויי אקלים" שנחתמה ב-1992. על בסיסה, נחתם חמש שנים מאוחר יותר הסכם שנקרא "פרוטוקול קיוטו". במסגרת פרוטוקול זה נקבעו המכסות להפחתת פליטות גזי חממה שלהן מחויבות רק המדינות המוגדרות מפותחות.