תושבי מודיעין נגד מדינת ישראל
יום ראשון, 16 לדצמבר 2007 מאת: אתר YNETהחלטת משרדי התחבורה והגנת הסביבה למנוע נסיעת משאיות בכביש 1 בואכה ירושלים בשעות הבוקר, והסטת התנועה הכבדה לכביש 443, הוציאה את תושבי מודיעין להפגנת מחאה. ומה יקרה באמת ב-1 בינואר?
החלטת משרדי התחבורה והגנת הסביבה למנוע נסיעת משאיות בכביש 1 בואכה ירושלים בשעות הבוקר, והסטת התנועה הכבדה לכביש 443, הוציאה את תושבי מודיעין להפגנת מחאה. ומה יקרה באמת ב-1 בינואר?
בדרמה של הרגע האחרון, ולאחר שהיה נדמה כי השיחות הגיעו למבוי סתום – הסירה ארצות הברית את התנגדותה להצעת הפשרה ואיפשרה את גיבושה של "מפת דרכים" אקלימית בבאלי. עם זאת, נוסח המסמך אינו קובע יעדים מפורשים להפחתת גזי החממה – כפי שדרשו מדינות האיחוד. השלב הבא: שיחות בינ"ל שיגבשו עד 2009 אמנה שתחליף את קיוטו
פאר ויסנר מסיעת הירוקים מוחה נגד החלטת ערוץ 10 להעניק ג'יפ לזוכה ב"הישרדות". "הופתענו לגלות שהערוץ שמכריז על עצמו כירוק, פועל לקידום תופעת רכבי השטחי שפוגעים בסביבה. ערוץ 10: "אנחנו עוסקים בפעולות רחבות היקף למען שמירה על איכות הסביבה"
השובע הושק הספר אמת מטרידה, שמחתי להשתתף בהשקת הספר החשוב הזה של אל גור.
מדינת ישראל חייבת להתגייס כמו כל העולם למלחמה לעצירת התחממות כדור הארץ. הנפט הוא אויב סביבתי ומדינת ישראל חייבת להודיע על התנתקותה מהנפט ומעבר לאנרגיות חלופיות.
האמת המטרידה עליה מדבר אל גור אסור שתשאר רק על הנייר , חובה להתייחס אליה ברצינות בעשיית מעשיים .את הספר הזה ואת סרטו של אל גור חייב כל ישראלי לקרוא ולראות.
מפלגת הירוקים פועלת שהעיר תל אביב תאמץ את תקנים המחמירים לפליטת מזהמים לפי אמנת קיוטו גם אם מדינת ישראל לא תשכיל לאמץ אותם, כפי שהדבר קורה בערים אחרות בעולם.
אין סיבה שברחוב אלנבי בתל אביב ינועו ביום 4000 אוטובוסים מזהמים מדובר במספר מוטרף הגורם נזק בריאותי עצום.
שיפור במצב זיהום האוויר בתל אביב יחול רק אם מערכת הסעת ההמונים בעיר תתייעל על ידי הורדת כמות האוטובוסים הנעים ברחובות העיר.
ייעול קווי האוטובוס כך שהתנועה תהיה שתי וערב , מעבר של המוניות בעיר למוניות היברידיות , כך שימנע זיהום האוויר בשעה שהן עומדות ברמזור וצריכת הדלק תקטן.
ולסיום, בסימן החנוכה העיר תל אביב צריכה לשמש כמובילת האור במסך העשן המזהם את האוויר.
כ-200 מומחי אקלים, שנמנעו עד כה מלהביע את עמדותיהם מחוץ לזירה האקדמית ולמחקרים מדעיים, פרסמו עצומה הקוראת למנהיגי העולם לנקוט בצעדים משמעותיים להפחתת פליטת גזי החממה כדי להאט את התחממות כדור הארץ. ארצות הברית: לא נשנה את עמדתנו; לא נסכים להטלת מכסות קבועות על פליטת גזים
כמה עשרות פעילי "מגמה ירוקה" ופעילי "הקואליציה למען בריאות הציבור" התייצבו הערב (ג') מול בניין העירייה בחיפה במחאה נגד ראש העירייה, יונה יהב. "שיעור חולי הסרטן בנפת חיפה הוא הגבוה ביותר והוא לא עושה די בנושא איכות הסביבה", אמרו הפעילים. העירייה: "מאז נבחר יהב לתפקידו נרשם שיפור דרמטי במצב הזיהום"
שטראוס, אסם, בזק, בז"ן, מפעלים פטרוכימיים וחברות נוספות אינן מדווחות בפירוט על השפעות פעילותן על איכות הסביבה. הרשות לניירות ערך לא מפרסמת פירוט של חובת הדיווח בתחום, ובמרחב שנותר משייטות החברות בין אזכור לקוני להעלמת מידע
פעילי "מגמה ירוקה" הפגינו אתמול בתל-אביב במטרה להעלות לסדר היום את נושא התחבורה הציבורית, חשיבותה ושיפורה למען צמצום זיהום האוויר. תתפלאו לשמוע שיש חברים במועצה שחושבים דווקא לעודד כניסה מוגברת של מכוניות למרכז העיר
סגן ראש העיר ונציג מפלגת הירוקים פאר ויסנר, אמנם הביע תמיכה במפגינים והבטיח לקדם את הנושא.
בעת הדיון עצמו, העלה ויסנר הצעה לפיה ציי המוניות, האוטובוסים והמשאיות יוחלפו ברכבים היברידים, שמאפשרים צמצום של פליטת המזהמים, במיוחד בנסיעות במהירויות נמוכות בשטח העיר.
בין השאר המליץ ויסנר להחליף את כל המשאיות שבשימוש עיריית תל אביב (אשפה, אחזקה ואספקה) להיברידיות, להאיץ בחברות השיווק, משרד התחבורה ומשרדי ממשלה אחרים, להחליף עד שנת 2020 את כל המשאיות שנכנסות לתחומי גוש דן, להיברידיות ולקבוע שני קווים חדשים והיברידיים, שיקבילו לאלה הקיימים ושיזרזו את חברות האוטובוסים לעבור לתחבורה ידידותית לסביבה.
"על עיריית תל אביב לדרוש מכל תחנות המוניות בתחומה לעבור למוניות היברידיות בתוך חמש שנים" – כך מציע יו"ר סיעת הירוקים, וסגן ראש עיריית תל אביב, פאר ויסנר.
דירקטוריון חברת החשמל אישר את התוכנית להקמת תחנת כוח פחמית נוספת באשקלון, חרף התנגדויות רבות. גרינפיס: המשמעות היא מאות של אנשים שימותו מדי שנה מזיהום אוויר. המשרד להגנת הסביבה: זו טכנולוגיה נחותה, מזהמת ויקרה; ניתן לייצר חשמל באופן נקי יותר. חברת החשמל: נשקיע בשמירה על הסביבה. זה האינטרס שלנו