ארכיון עבור דצמבר, 2009

עשירי הרצליה פיתוח ימשכו ליהנות מפטור מארנונה על בריכות

יום רביעי, 30 לדצמבר 2009   מאת:

מועצת העיר הרצליה דחתה אתמול את הצעתו של חבר המועצה מטעם הירוקים דרור עזרא לבטל את הפטור מארנונה שמעניקה העירייה לבעלי בריכות שחייה.

עיריית הרצליה בניגוד לרוב הרשויות המקומיות בישראל מעניקה פטור מארנונה לבריכות שחייה פרטיות, בבדיקה שעשו הירוקים עולה כי ערים אחרות כמו סביון, קיסריה, כפר-שמריהו, ת"א ורעננה כן מחייבים בארנונה בעלי בריכות שחיה פרטיות, בתעריף הנע בין 15 ₪ למ"ר ל43 ₪ למ"ר. להערכת הירוקים, בהרצליה יש מאות בריכות שחיה פרטיות, בעיקר בהרצליה פיתוח, ולכן מדובר בהפסד הכנסה של מיליוני שקלים בשנה.

דרור עזרא יו"ר סיעת הירוקים מוסר: ההיגיון של עיריית הרצליה פשוט מעוות, בכל הערים בארץ נותנים פטור מארנונה לאנשים נזקקים ואילו בהרצליה נותנים פטור מארנונה דווקא לאנשים הכי עשירים בישראל. עיריית הרצליה צריכה להפסיק להתנהג כמו ועד עובדים של עשירי הרצליה פיתוח, ולדאוג שנטל הארנונה על התושבים יהיה צודק והוגן, במיוחד במקרה זה על רקע משבר המים."

הקלטה של ישיבת מועצת העיר הרצליה מה-22/12/09 בנוגע לתאגיד הקבורה

יום שישי, 25 לדצמבר 2009   מאת:

ביום ג' השבוע התקיימה ישיבת מועצת עיר בהרצליה בה עלו לדיון שינויים בתקנון תאגיד הקבורה העירוני.
באופן מפתיע ראש העירייה הגב' יעל גרמן מנעה מחבר המועצה דרור עזרא לדבר בנושא שעל סדר היום ואף איימה להרחיק אותו מישיבת המועצה.

חבר המועצה דרור עזרא מתאר את שהתרחש: "רק פתחתי את הפה ולפני שאפילו אמרתי מילה אחת, גרמן רצתה לדעת על מה אני רוצה לשאול שאלות. כשאמרתי לה על תקנון התאגיד הקבורה העירוני היא התחילה לחקור אותי על איזה סעיף אני רוצה לדבר. בקשתי להתחיל לשאול ושהיא תשפוט בעצמה והיא פשוט לא נתנה לדבר."

דרור עזרא מוסיף : "מועצת העיר היא זירת הויכוח הציבורי, לא יתכן שמגלומניה של ראש עירייה תחסל ברגל גסה את הדמוקרטיה. תושבי הרצליה צריכים להיות מודאגים מכך שראש העירייה מונעת דיון ציבורי במועצה ולא נותנת לחבר מועצה אפילו להעלות שאלות על תאגיד הקבורה שתושבי הרצליה הולכים לסבסד אותו בעשרות מיליונים. הרצליה היא העיר היחידה בארץ שקבורה תמומן על חשבון התושבים ולא ע"י הממשלה."

אורך ההקלטה 7 דקות
[audio:http://www.green-party.org.il/Herzliya/taknon_221209.mp3]

אין מים? לא בהרצליה. פטור מארנונה על בריכות

יום חמישי, 10 לדצמבר 2009   מאת:

למרות מצוקת המים בישראל, העשירים של הרצליה, רמת השרון וירושלים ממשיכים לקבל פטור מארנונה על בריכה פרטית. חבר מועצת הרצליה: "תושבים לא מבוססים נאלצים לשלם על כל מטר מהדירה, והעשירים מקבלים פטור"?

"מדובר בפטור חסר היגיון לחלוטין," אומר דרור עזרא. "בעוד שבשכונות הלא מבוססת התושבים משלמים ארנונה על כל מטר מהדירה הקטנה שלהם, כאן האנשים הכי עשירים בארץ מקבלים פטור מלא על בריכות גדולות שקיימות בהרצליה פיתוח. המדינה סובלת ממחסור במים, התושבים נאלצים לשלם תעריפי ארנונה גואים, אבל חגיגת הבזבוז של העשירים בהרצליה פיתוח נמשכת בחסות עיריית הרצליה".

לכתבה בYNET לחצו כאן…

עיריית תל אביב נלחמת למניעת בניית פרויקט המגורים של קבוצת חג'ג': דוחה הסדר של ביהמ"ש המחוזי

יום חמישי, 10 לדצמבר 2009   מאת:

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב נלחמת בכל האמצעים כדי למנוע את בניית פרויקט המגורים של קבוצת חג'ג' במתחם קק"ל בן יוסף בשכונת רמת אביב ג'. בצעד חריג החליטה היום הוועדה המקומית לא לאשר את ההסדר שהתגבש לפני כשבוע בבית המשפט המחוזי ולהשאיר את המתחם בייעוד ציבורי.

פאר ויסנר, "מי נתן את הסמכות לבית המשפט לקבוע או להביע עמדה לגבי ייעודי קרקע? הלך הרוח של הוועדה המקומית הוא להגיע בנושא זה עד בית המשפט העליון כדי להסדיר אחת ולתמיד את סוגיית ייעודם של שטחים ציבוריים. השערורייה הגדולה עוד יותר היא שמינהל מקרקעי ישראל מספסר קרקעות ציבוריות ומוכר אותן לפרטיים. יזם שרוכש קרקע שהייעוד שלה ציבורי לא יכול לצפות שהיא תשתנה בעתיד".

לכתבה בדה מרקר לחצו כאן…