ארכיון עבור 2009

עשירי הרצליה פיתוח ימשכו ליהנות מפטור מארנונה על בריכות

יום רביעי, 30 לדצמבר 2009   מאת:

מועצת העיר הרצליה דחתה אתמול את הצעתו של חבר המועצה מטעם הירוקים דרור עזרא לבטל את הפטור מארנונה שמעניקה העירייה לבעלי בריכות שחייה.

עיריית הרצליה בניגוד לרוב הרשויות המקומיות בישראל מעניקה פטור מארנונה לבריכות שחייה פרטיות, בבדיקה שעשו הירוקים עולה כי ערים אחרות כמו סביון, קיסריה, כפר-שמריהו, ת"א ורעננה כן מחייבים בארנונה בעלי בריכות שחיה פרטיות, בתעריף הנע בין 15 ₪ למ"ר ל43 ₪ למ"ר. להערכת הירוקים, בהרצליה יש מאות בריכות שחיה פרטיות, בעיקר בהרצליה פיתוח, ולכן מדובר בהפסד הכנסה של מיליוני שקלים בשנה.

דרור עזרא יו"ר סיעת הירוקים מוסר: ההיגיון של עיריית הרצליה פשוט מעוות, בכל הערים בארץ נותנים פטור מארנונה לאנשים נזקקים ואילו בהרצליה נותנים פטור מארנונה דווקא לאנשים הכי עשירים בישראל. עיריית הרצליה צריכה להפסיק להתנהג כמו ועד עובדים של עשירי הרצליה פיתוח, ולדאוג שנטל הארנונה על התושבים יהיה צודק והוגן, במיוחד במקרה זה על רקע משבר המים."

הקלטה של ישיבת מועצת העיר הרצליה מה-22/12/09 בנוגע לתאגיד הקבורה

יום שישי, 25 לדצמבר 2009   מאת:

ביום ג' השבוע התקיימה ישיבת מועצת עיר בהרצליה בה עלו לדיון שינויים בתקנון תאגיד הקבורה העירוני.
באופן מפתיע ראש העירייה הגב' יעל גרמן מנעה מחבר המועצה דרור עזרא לדבר בנושא שעל סדר היום ואף איימה להרחיק אותו מישיבת המועצה.

חבר המועצה דרור עזרא מתאר את שהתרחש: "רק פתחתי את הפה ולפני שאפילו אמרתי מילה אחת, גרמן רצתה לדעת על מה אני רוצה לשאול שאלות. כשאמרתי לה על תקנון התאגיד הקבורה העירוני היא התחילה לחקור אותי על איזה סעיף אני רוצה לדבר. בקשתי להתחיל לשאול ושהיא תשפוט בעצמה והיא פשוט לא נתנה לדבר."

דרור עזרא מוסיף : "מועצת העיר היא זירת הויכוח הציבורי, לא יתכן שמגלומניה של ראש עירייה תחסל ברגל גסה את הדמוקרטיה. תושבי הרצליה צריכים להיות מודאגים מכך שראש העירייה מונעת דיון ציבורי במועצה ולא נותנת לחבר מועצה אפילו להעלות שאלות על תאגיד הקבורה שתושבי הרצליה הולכים לסבסד אותו בעשרות מיליונים. הרצליה היא העיר היחידה בארץ שקבורה תמומן על חשבון התושבים ולא ע"י הממשלה."

אורך ההקלטה 7 דקות
[audio:http://www.green-party.org.il/Herzliya/taknon_221209.mp3]

אין מים? לא בהרצליה. פטור מארנונה על בריכות

יום חמישי, 10 לדצמבר 2009   מאת:

למרות מצוקת המים בישראל, העשירים של הרצליה, רמת השרון וירושלים ממשיכים לקבל פטור מארנונה על בריכה פרטית. חבר מועצת הרצליה: "תושבים לא מבוססים נאלצים לשלם על כל מטר מהדירה, והעשירים מקבלים פטור"?

"מדובר בפטור חסר היגיון לחלוטין," אומר דרור עזרא. "בעוד שבשכונות הלא מבוססת התושבים משלמים ארנונה על כל מטר מהדירה הקטנה שלהם, כאן האנשים הכי עשירים בארץ מקבלים פטור מלא על בריכות גדולות שקיימות בהרצליה פיתוח. המדינה סובלת ממחסור במים, התושבים נאלצים לשלם תעריפי ארנונה גואים, אבל חגיגת הבזבוז של העשירים בהרצליה פיתוח נמשכת בחסות עיריית הרצליה".

לכתבה בYNET לחצו כאן…

עיריית תל אביב נלחמת למניעת בניית פרויקט המגורים של קבוצת חג'ג': דוחה הסדר של ביהמ"ש המחוזי

יום חמישי, 10 לדצמבר 2009   מאת:

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב נלחמת בכל האמצעים כדי למנוע את בניית פרויקט המגורים של קבוצת חג'ג' במתחם קק"ל בן יוסף בשכונת רמת אביב ג'. בצעד חריג החליטה היום הוועדה המקומית לא לאשר את ההסדר שהתגבש לפני כשבוע בבית המשפט המחוזי ולהשאיר את המתחם בייעוד ציבורי.

פאר ויסנר, "מי נתן את הסמכות לבית המשפט לקבוע או להביע עמדה לגבי ייעודי קרקע? הלך הרוח של הוועדה המקומית הוא להגיע בנושא זה עד בית המשפט העליון כדי להסדיר אחת ולתמיד את סוגיית ייעודם של שטחים ציבוריים. השערורייה הגדולה עוד יותר היא שמינהל מקרקעי ישראל מספסר קרקעות ציבוריות ומוכר אותן לפרטיים. יזם שרוכש קרקע שהייעוד שלה ציבורי לא יכול לצפות שהיא תשתנה בעתיד".

לכתבה בדה מרקר לחצו כאן…

הרצליה: חוף הג'יפים נסגר לכניסת מכוניות

יום שישי, 27 לנובמבר 2009   מאת:

סוף להשתוללות רכבי השטח בחוף הג'יפים בהרצליה: בעקבות לחץ ציבורי בנושא הוחלט במשטרה לסגור את מעבר הרכבים לחוף הים. עכשיו גם ימצא לו שם אחר?

דרור עזרא: "עיריית הרצליה שוב ושוב כושלת בשמירה על החוף, לא יתכן שהחוף הזה יהפוך לגן שעשועים לנהגי ג'יפים משתוללים. חבל מאוד שעיריית הרצליה הבינה שהיא צריכה לשמור על החוק רק לאחר פניית המשטרה"

לכתבה בNRG חצו כאן…

בניגוד לתוכנית המתאר: המדינה תומכת בבנייה סמוכה לים בקיבוץ שדות ים

יום שישי, 27 לנובמבר 2009   מאת:

מדוע פועלת המדינה לקדם הרחבת בנייה של 48 נכסים בתחום של 100 מטר מקו הים בקיבוץ שדות ים, למרות קיום תוכנית מתאר ארצית שמונעת זאת, ובניגוד להחלטת בית המשפט? בכך, תומכת המדינה בניסיונות מתמשכים של הקיבוץ להרחיב ולקבל אישורים בדיעבד למבנים שהוקמו שלא כחוק בחוף הים.

עו"ד אריאל יונגר "לא ביקשנו שהבתים ייהרסו, אלא שיישארו במתכונתם הנוכחית. נראה אם כך, כי כולם מצפצפים על פסק הדין של בית המשפט המחוזי. הוועדה המקומית לתכנון ובנייה עושה מה שבא לה. ומי עוזר לה בזה? פרקליטות המדינה. מה שקורה כאן זה פתח להתערבות הפרקליטות בהתעלם מחוקי תכנון והבנייה, החלטות בית משפט והוועדות עצמן".

לכתבה בדהמרקר לחצו כאן…

ההתחמקות הגלובלית

יום חמישי, 26 לנובמבר 2009   מאת:

בשבועות הקרובים, לקראת ועדת קופנהגן, נשמע דיווחים ודיונים בנושא ההתחממות הגלובלית, ועל דרכים "להצלת" כדור-הארץ. אין ספק שהנושא הוא לגיטימי, אבל למען האמת מדובר בנושא שרק מגרד את פני השטח של בעיות הליבה של האנושות היום.

צריך להבהיר כדור-הארץ אינו נתון לסכנה אלא האנושות. כדור-הארץ עבר שינויי אקלים דרמטיים בעבר "ושרד". למען האמת, גם האנושות עברה ב100 אלף השנים האחרונות כמה וכמה שינויי אקלים ושרדה, יעידו על כך כפרים פרה-היסטוריים שנמצאים בתוך הים מול חופי ישראל.

זו תהיה טעות לחושב שהבעיה הגדולה ביותר שהאנושות מתמודדת מולה היום היא ההתחממות הגלובלית, האנושות עומדת בפני משבר עמוק של דילול משאבים.
בפשטות היום יש הרבה יותר בני אדם על כדור-הארץ שחיים יותר שנים וצורכים הרבה יותר משאבים.
קצת מספרים, בשנת 1900 היו על כדור-הארץ 1.6 מיליארד בני-אדם, היום יש 7 מיליארד מדובר בגידול שלי פי 4.3. תוחלת החיים הממוצעת בעולם בשנת 1900 הייתה 36 שנים, היום היא 67 שנים כמעט פי שתיים. השימוש בנפט, למשל, גדל מ57 מיליון חביות לשנה בשנת 1900 ל30 מיליארד חביות בשנה היום, פי 500. באותה תקופה השימוש בפחם גדל פי 10 ובפלדה פי 28.

למעשה אפשר למקמם את שינוי אקלים כגורם נוסף להחמרה בקצב התדלדלות משאבי טבע כמו: מים, אדמה, תוצרת חקלאית וכדומה.
גם אם נניח שיהיה נס ונצליח למנוע את שינוי אקלים עדיין האנושות תהיה זקוקה "להוציא" מכדור-הארץ בשנת 2050 כמות משאבים אדירה שיתמכו ב10 מיליארד איש שיחיו באיכות חיים סבירה.

תרבות הצריכה
הדרך הנכונה והגיונית ביותר להוריד את קצב התדלדלות המשאבים, היא הקטנה משמעותית בצריכה. וכאן מגיע הפרדוקס הגדול, הרי תרבות הצריכה זו אחת מאבני היסוד של הכלכלה העולמית היום.
התמקדות בשאלת ההתחממות הגלובלית היא לא יותר מבועת עשן שמאפשרת התחמקות משאלת הליבה היום, איך להוריד למינימום האפשרי את צריכת המשאבים?
התשובה לשאלה זו היא פשוטה, ומשמעותה ביטול למעשה של המונע הכלכלי של האנושות היום.
ספק אם יש מנהיג בעולם שיכול לבוא ולהגיד את האמת "אנחנו צורכים את עצמנו לדעת", וימשך במעשים.
למשל, הגדלה משמעותית של המס על הדלק, איסור מכירת מכוניות פרטיות, חינוך הדור הצעיר למתן מאוד את הצריכה. מישהו יכול לדמיין נשיא אמריקני שאומר לציבור, תפסיקו לקנות ולנוסע במכוניות פרטיות? או לחנך את הדור הצעיר לא לצרוך?
נשיא כזה מייד יהפוך לבר-מינן פוליטי. הרי המערכת הפוליטית באמריקה, ובכלל בעולם המערבי, תלויה כמעט לחלוטין בגופים כלכליים מבוססי צריכה.

באופן מוזר שינוי האקלים עצמו הופך למין זרז להגדלת הצריכה, מכל עבר מנהיגים וגופים שונים מנסים לשכנע אותנו לקנות עוד ועוד מוצרים "ירוקים", אם זו מנורה "חסכונית" או מכונית חשמלית.
הרי מדוע להגיד את האמת הקשה ולהביא לשינוי אמיתי כאשר אפשר להוליך שולל את הציבור ועל הדרך לגרום לכך שמקורבים ירווחו הון.
צריך להקשיב טוב לדברים שיאמרו בשבועות הקרובים, האם נשמע אותן מילים נבובות על כדור-הארץ וגזי החממה או התמודדות אמיתית עם בעיות הליבה של האנושות כיום.

הקטנת פליטת גזי החממה לבדה תחת מעטה עבה של התחסדות, חשיבה פוליטית קיצרת טווח, ואינטרסים כלכליים לא יכולה "להציל" את האנושות.
הקטנת פליטת גזי החממה חייבת להיות חלק ממהלך רחב ומשמעותי של הקטנת השימוש במשאבים ושינוי כלכלי רדיקלי בה התחרות תהיה בצמצם הצריכה ולא בהגדלתה.

מצוק אפולוניה: העליון מותח ביקורת קשה על עיריית הרצליה

יום רביעי, 18 לנובמבר 2009   מאת:

שופטת בית המשפט העליון אילה פרוקצ'יה לעיריית הרצליה: "אילו בתחילת התהליך הייתם לוקחים תוכנית מפורטת ומסודרת על פי הכללים והייתם הולכים בדרך המלך לא היה ההליך הזה ולא היו עוברות ארבע שנים"

לקריאת תמליל הדיון במלאו לחצן כאן…

לכתבה בNRG לחצו כאן…

עיריית ת"א ירדה מהעץ: תושבים יוכלו לערער על כריתת עצים ליד ביתם

שבת, 07 לנובמבר 2009   מאת:

יועץ לכל עץ: בעקבות מחאה ממושכת של תושבי תל אביב על כריתה ועקירה של עצים ברחובותיה, גיבשה העירייה נוהל מיוחד שמגדיר כללים ברורים לטיפול בעצים. על פי הנוהל החדש, במקרה שבו עיריית תל אביב תרצה לכרות עץ שנטוע במרחב ציבורי או להעתיקו ממקומו, יהיה עליה למסור על כך הודעה מוקדמת לתושבים שמתגוררים בקרבתו, וזאת כדי שיוכלו להגיש התנגדויות לצעד.

על רקע מקרים דומים רבים שאירעו בעבר, הקים לפני כשנתיים סגן ראש העיר, פאר ויסנר מסיעת "הירוקים", ועדה שהשלימה בימים האחרונים את גיבוש הטיוטה לנוהל מקיף, שבקרוב יהיה גם מחייב.

לכתבה בהארץ לחצו כאן…