ארכיון עבור אפריל, 2010

העבודות שימרו את מבצר אפולוניה, אך הרסו את החוף

יום שני, 19 לאפריל 2010   מאת:

למי שאוהב לטייל לאורך חופי הרצליה צפויה אכזבה עם פתיחת עונת הרחצה. עיריית הרצליה השלימה לפני כמה שבועות את הקמתה של סוללת סלעים גדולה בחוף למרגלות מבצר אפולוניה, המונעת מעבר של הולכי רגל לאורך החוף. הסוללה נועדה להגן על המבצר הצלבני העתיק, אך כתוצאה מהקמתה כמעט ונעלמה רצועת החוף הצרה והיפה שהיתה במקום.

"זה חורבן מוחלט של החוף", קונן השבוע דרור עזרא, פעיל במפלגת הירוקים בהרצליה למראה סוללת הסלעים. "אם היתה סכנה בטיחותית מיידית כפי שהם טוענים, היה עליהם להציב שומרים ולמנוע כניסת הולכי רגל. זה היה יותר זול ולא היה גורם לחורבן החוף". לטענת הירוקים, את המיגון למבצר היה אפשר לספק באמצעות תוכנית מיגון רכה יותר, תוך שימוש בחול וצדפים שהיו מעבים את רצועת החוף, ובכך מגנים על המצוק. עזרא גם מביע חשש שהמסלעה תטה את אנרגיית הגלים למצוקים הסמוכים לאפולניה ותאיץ בהם תהליכי התמוטטות וסחיפת חול.

לכתבה באתר הארץ לחצו כאן…

ילדים ונוער ייכנסו חינם למוזיאונים בתל אביב

יום חמישי, 15 לאפריל 2010   מאת:

העירייה תאפשר בקרוב לילדים עד גיל 18 מרחבי הארץ להיכנס חינם למוזיאונים בעיר למשך שנה שלמה. ילדים עד גיל 14 ייכנסו רק בליווי הורה

את ההצעה הגה פאר ויסנר, סגן ראש העיר ויו"ר מפלגת הירוקים. ויסנר סיפר כי הוא "שמח כי הנהלת העירייה קיבלה את הצעתי להעצמת המוזיאונים בעיר, החלטה המעמידה את תל אביב-יפו בשורה אחת עם בירות תרבות בעולם". ויסנר סיפר שבמהלך טיול שערך בחו"ל "הלכתי למוזיאון בפאריס והופתענו לגלות כי הילדים נכנסים חינם, ועוד יותר הופתענו מכך שהייתה מחשבה מאחורי הנושא בהתניית ליווי הורים בשני היבטים: הדבר יאפשר צריכת תרבות עם ההורים שגם ישלמו בגין הכרטיסים ומצד שני ההבנה שמוזיאון אינו מהווה בייביסיטר. אני משוכנע שכך נעצים מוזיאונים בעיר כשבמציאות הנוכחית לא זוכים לביקורים רבים של תושבי הארץ. זה סוג של מהפכת תרבות ואני שמח כי הנהלת העירייה קיבלה את הצעתי, זו החלטה המעמידה את תל אביב-יפו בשורה אחת עם בירות תרבות בעולם".

לכתבה בהארץ לחצו כאן…

החברה להגנת הטבע מצטרפת לדירשת מפלגת הירוקים לפצל את הרפורמה בתכנון

יום רביעי, 14 לאפריל 2010   מאת:

החברה להגנת הטבע פרסמה היום באתר האינטרנט שלה הודעה בה היא מצטרופת לפניית מפלגת הירוקים לממשלה לפצל את חוק התכנון והבניה.

כזכור בפברואר 2010 מפלגת הירוקים פנתה אל שר הפנים אלי ישי ודרשה לפצל את החוק לשלושה חוקים נפרדים.

  • חוק יסוד הקניין והתכנון – שיעסוק בקביעת היחס בין הקניין הציבורי, לקניין הפרטי והתכנון.
  • חוק התכנון – שיעסוק במבני מערכת התכנון, והליכי התכנון.
  • חוק רישוי ובניה – שיעסוק במערכת רישוי הבניה ובהליכי רישוי הבניה

דרור עזרא רכז תחום ים וחופים במפלגת הירוקים:"אנו שמחים על כך שעוד גורמים תומכים ברעיון שלנו לפצל את הרפורמה. אנו מקווים שבסופו של דבר גם הממשלה תבין שזו הדרך לפועל."

לפניה של מפלגת הירוקים לשר ישי לחצו כאן…

"הרפורמה בתכנון היא פס ייצור למגדלי הולילנד" – כתבה ברשת ב'

יום שלישי, 13 לאפריל 2010   מאת:

כתבתו של נועם בר-שלום ששודרה ביומן הבוקר ברשת ב' בנוגע לרפורמה בתכנון

[audio:http://www.green-party.org.il/resht_b_130410.mp3]

עיריית תל אביב מתכננת: היתרי בנייה – רק למי שיעמוד בתנאי סף סביבתיים

יום שלישי, 13 לאפריל 2010   מאת:

הערכות העירייה הן כי החזר ההשקעה בבנייה ירוקה יגיע בתוך 4 שנים ויביא לחיסכון של עד 30% בחשמל * הבנייה הירוקה תתחלק לשלוש רמות: בתים פרטיים ובניינים בגובה של 10-13 מטר ומבני ציבור קטנים

עיריית תל אביב תקבע תקנות חדשות לבנייה בעיר תל אביב-יפו בהתבסס על עקרונות הבנייה הירוקה. המדיניות חדשה תוצג היום (שני) בפני הנהלת העירייה בראשות ראש העירייה רון חולדאי, ותתנה הנפקת היתרי בנייה בהצגת פתרונות הנדסיים ואדריכליים לנושאי איכות סביבה ובנייה ירוקה. האישורים יינתנו על-ידי מהנדס עיריית תל אביב או מי מטעמו, בצירוף חוות דעת מומחה לנושא בנייה ירוקה.

עקרונות הבנייה הירוקה אושרו בוועדה לאיכות הסביבה בעירייה בראשות סגן ראש העיר פאר ויסנר ואומץ על –ידי פורום 15 הערים העצמאיות בראשות חולדאי.

לכתבה בדה-מרקר לחצו כאן…

תל אביב: חברי מועצה נגד קרקס החתולים

יום חמישי, 08 לאפריל 2010   מאת:

למרות המדיניות האוסרת על קיום מופעים שבהם נעשה שימוש בבעלי חיים, הופיע אתמול ביפו קרקס החתולים מרוסיה. חברי מועצה מוחים

למופע אומנם קדמו תכתובות של חברי המועצה, דרישה להתערבות של הווטרינר העירוני והבטחות למחאה שקטה מחוץ לתיאטרון גשר שם התקיים המופע – אבל המאמצים, הסתבר מאוחר יותר, לא ממש הועילו.

הראשונים לפעול היו סגן ראש העיר, פאר ויסנר, וחבר המועצה ראובן לדיאנסקי, שניסו למנוע את קיום המופע. ויסנר ביקש מהווטרינר, צבי גלין, לפעול לביטול האירוע ולדיאנסקי ביקש לערב את ראש העיר, רון חולדאי.

לכתבה בYNET לחצו כאן…