ארכיון עבור יולי, 2010

הצעה לסדר מניעת אפליה בתמיכה עירונית בין סטודנטים לאברכים

שבת, 31 ליולי 2010   מאת:

רקע
בחודש האחרון קבע בית המשפט העליון כי אפליה בתמיכה של המדינה לטובת אברכים הינו פסולה, וקבע שאין לתת קצבת אבטחת הכנסה רק לאברכים הלומדים בכוללים.

העיר הרצליה היא עיר שיש בה רוב חילוני ברור, חלק גדול מן הצעירים לומדים במוסדות להשכלה גובה, לימוד זה אינו חינם ושכר הלימוד ממון מכיסם של אותם צעירים, בנוסף הם נאלצים לממן את מחייתם בעבודה או שנאלצים להיות נסמכים על הוריהם.
לעומת זאת, אברכים אשר לומדים בכוללים אינם נדרשים לשלם שכר לימוד, ומקבלים שכר על לימודיהם שכל כלו ממון מכספי ציבור, הן המדינה והן העירייה.
לפי הנתונים שסופקו לועדת תמיכות, בארבעת הכוללים בעיר לומדים 78 אברכים מהרצליה, תקציב התמיכה שמעניקה העירייה לכל אברך רק לפי סעיף הכוללים בלבד שווה לתמיכה של כ-900 ₪ לחודש לאברך.
בנוסף ארבעת הכוללים זוכים לתמיכה נדיבה מאוד לפי סעיף שיעורי תורה בו הכוללים הם נתמכים ב700 אלף ₪, בסיכומו של דבר בחישוב מצטבר של התמיכה מתברר כי העירייה לבדה מעניקה לכל אברך מהרצליה 20,000 ₪ בשנה!!

זאת לעומת סכום זניח של מלגה בגובה 2000 ₪ לסטודנט לשנה שניתן לסטודנטים נזקקים בלבד, ונועד למימון שכר לימוד בלבד.

מדובר באפליה חמורה וזועקת לשמיים, העירייה ממנת את כל האברך בעיר בסכום שהינו פי 10 מן המימון המקסימאלי שרק חלק קטן מן הסטודנטים זוכים לו מן העירייה.

היה אולי אפשר להבין את התמיכה המפרזת והמוגזמת הזו אילו כל אברך היה תורם לעיר או למדינה פי 10 מכל סטודנט.
אבל לא כך, בניגוד לסטודנטים חלק לא קטן מן האברכים לא מסיימים את לימודיהם ונשארים ללמוד בכולל שנים רבות, בניגוד לסטודנטים חלק לא קטן מן האברכים לא שירתו צבא ורובם לא עושים מילואים, בניגוד לסטודנטים שהופכים תוך כמה שנים לעובדים מן השורה אשר תורמים לכלכלה, משלמים מסים וארנונה חלק לא קטן מן האברכים נשארים להיות עול הקופה הציבורית שנים רבות.

יוצא איפה שעיריית הרצליה נוהגת באפליה פסולה ולא מוצדקת כלפי סטודנטים הלומדים במוסדות להשכלה גובה ומעדיפה באופן ברור ומבוהק לממן אברכים הלומדים בכוללים.

הצעתנו:

  1. מועצת העיר מחליטה להשוואת את התמיכה שהיא מעניקה לכל סטודנט מהרצליה לתמיכה שהיא מעניקה לכל אברך מהרצליה.
  2. לפיכך, יקבע כי בדומה לאברכים כל סטודנט יקבל מענק חודשי בגובה 900 ₪.
  3. עוד יקבע כי סטודנטים שיעניקו שיעורי עזר לתלמידים יזכו לשכר בתעריף דומה לשיעור תורה.
  4. מועצת העיר קובעת בנוסף כי תינתן עדיפות בתמיכה לסטודנטים/אברכים הלומדים במוסדות שבהם לומדים הן גברים והן נשים.

מר עזרא פירט והקריא את הצעתו לסדר בנושא. ראש העיר השיבה כי היא מבקשת להסיר את ההצעה מסדר היום מסיבות רבות: יש בהצעה בורות, חוסר בהירות וחוסר דיוק. העירייה לא מעניקה תמיכה לסטודנט, אלא מילגה. העירייה לא מעניקה תמיכה לאברכים אלא לכוללים ולשיעורי תורה. התמיכות ניתנות למוסדות ולא לאברכים.

זוהי הצעה פופוליסטית, טרנדית, מכוערת, מבוססת על חוסר ידע משווע לגבי מה שנעשה באמת בשיעורי התורה ובכוללים. מרבית האנשים הבאים לשיעורי תורה בכוללים הם בוגרי צבא שבחרו ללמוד תורה. אנו סבורים שיש לממן חלק זה, כאשר אנו מסתכלים על יחס המימון לציבור החילוני שהוא אומנם רוב, אך יש 20% דתיים. אפשר להאמין או לא להאמין אך אי אפשר לשלול את הדרך שבה בוחר אדם לשבת וללמוד תורה, כי זה חלק מהאמונה שלו וזה חלק מהציבור שלנו בעיר. יש לשמור על פרופורציות והעירייה ומועצת העיר החליטו שהם רוצים לשמור על המוסדות האלה משום שהם נכונים מבחינה ציבורית. יושבים בהם אך ורק תושבי הרצליה ומוקצב להם שליש אחוז מהתקציב העירוני. גם אם הצעתו של מר עזרא היתה מדויקת צריך היה להסירה מסדר היום משום שהעיר חרתה על דגלה דמוקרטיה המכבדת את האדם באשר הוא אדם, את אמונתו, ומקפידה לשמור על שיתוף פעולה שהוא סמל ומודל לכל המדינה. העירייה גאה על התקציב שהיא מקצה לאנשים שמאמינים בלימוד תורה.

נערכה הצבעה

(438)         מחליטים להסיר את ההצעה מסדר היום

בעד–  16, נגד– 1 (מר עזרא), נמנע– אין

התוכנית לבניית שוברי-גלים תביא להרס חופי ישראל – כתבה ברשת ב'

שבת, 31 ליולי 2010   מאת:

כתבה ששודרה ברשת ב' על הדיון בועדה לשמירת הסביבה החופית, בנוגע לתוכנית שוברי הגלים לשמירת הנדל"ן על מצוקי החוף.

דרור עזרא רכז תחום ים וחופים במפלגת הירוקים : משום מה החליטו כי גלי-הים הם איובי המדינה והחליטו לבנות ביצורים נגדם לא ברור לנו למה. גלי-הים עשרות אלפי שנים מגיעים לחוף לא צריך לבנות ביצורים נגדם.

[audio:http://www.green-party.org.il/reshet_b_cliffs_28_07_10.mp3]

מפלגת הירוקים: מסמך מדיניות למצוקי החוף, יביא להרס החוף לטובת הנדל"ן

יום חמישי, 29 ליולי 2010   מאת:

מפלגת הירוקים פנתה לחברי הועדה לשמירת הסביבה החופית לא לקבל את ההמלצות ההנדסיות במסמך המדיניות בנוגע מצוקי החוף. עיקר ההמלצות במסמך הינו להשקיע 500 מיליון שקל בניית שוברי גלים מול חופים עירוניים על מנת לבלום את גלי-הים זאת כדי להציל את הנדל"ן שקיים על המצוק.

דרור עזרא רכז תחום ים וחופים במפלגת הירוקים אומר: "ההמלצה לבנות שוברי גלים לאורך החופים העירוניים תביא לחיסול רוב חופי ישראל, אין שום הצדקה להרוס את חופי ישראל למען הנדל"ן על המצוקים. גלי-הים אינם אויבי המדינה ולא צריך לבנות חומות בצורות נגדם, הדרך הנכונה לפעול לפנות את הנדל"ן שעל המצוק ולייבא חול על מנת לכסות את גרעון החול הגדול שיש בחופי ישראל".

השבוע התקיים בועדה לשמירת הסביבה החופית דיון על מסמך מדיניות למצוקי החוף אשר כולל המלצות הנדסיות להקים שוברי גלים לאורך חופי ישראל, בעיקר בערים הרצליה נתניה ואשקלון, מפלגת הירוקים פנתה לחברי הועדה והצביעה על שורת פגמים במסמך:
מנדט מצמצם ולא נכון
המצוק החופי הוא אחד ממרכבי הסביבה החופית, לא נכון להתייחס רק למצוק, ולא לחוף, לים, לרוח, ללחות, לחול וכו'
מדיניות סותרת את החוק
המדיניות המוצעת הינה החמרה קשה של הפגיעה בסביבה החופית, ולא צמצמוה כפי שדורש החוק.
ניגוד עניינים של אינג' לאונרדו שטדלר
מעורב בשורה של פרויקטים של הגנה פיסית על המצוק, דומים לאלו המומלצים במסמך!
אי-התייחסות לנעשה בעולם
המסמך לא מצביע על מסמכים/מחקרים מן העולם מהם למדו מחבריו, ועל ניסיון עליו התבססו, להתרשמותנו לא בכדי הייתה התעלמות זו!
אי-התייחסות לגרעון החול
הבעיה האמיתית והעיקרית של הסביבה החופית, אשר גורמת לנסיגת המצוק ולסיכון של מבקרים בחוף. הפתרון כמובן הוספת חול.
אי-התייחסות לשיטות אחרות
מחברי המסמך היו כנראה נעולים על הגנה פיסית קשיחה, אחרת אין הסבר מדוע הם התעלמו כמעט כליל משיטות אחרות כמו הזנת חול.
סתירה פנימית במסמך
כיצד מסבירים מחברי המסמך בין העבודה כי המכירים בנזק שגורמים מבנים ימיים למצוק אבל ממליצים באותו מסמך על מבנים כאלו?!?!
אי-התייחסות סילוק מבנים ימיים מזיקים
המסמך לא מתייחס לאפשרות של סילוק מבנים ימיים מזיקים למרות שזה נעשה בעולם, אין גם התייחסות להקמת מעקבי חול.

מפלגת הירוקים ממליצה לנקוט בשורה של צעד על מנת לשקם את חופי ישראל:

  1. הפסקת בניה על המצוק (גם שאושרה בעבר)
  2. פינוי פיצוי לבניה קיימת, מהמצוק
  3. פירוק שוברי גלים
  4. פירוק קירות הגנה
  5. הוספת חול רב שנתית לחופים
  6. הקמת מערכות מעקפי חול למרינות ונמלים
  7. הקמת רשות לאומית לניהול החוף
  8. מעקב מדעי וטיפול קבוע בחוף
  9. הרחבת הקדר מקצועי בתחום

להלן מכתבו של דרור עזרא ליו"ר הולחו"ף
——————————- המשך »

מתחם המסילה בהרצליה: האם שווי הקרקע הכפיל עצמו בשנה?

יום חמישי, 22 ליולי 2010   מאת:

האם מתחם המסילה בהרצליה "לוהט" או שמא מכרז שהניב זוכה יחיד במחיר "מבצע" לפני כשנה נראה כעת "תפור"?
עיריית הרצליה, בתגובה לפערים העצומים במחירים בין המכרז של יולי 2009 למכרז של יוני 2010: "מוטעה לחשב מחיר רק על-פי השטח – יש לחשבו גם לפי שווי ליחידת דיור"

יצוין כי תוצאות המכרז של יולי 2009 נמצאות בבדיקת המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, לאור פנייה של דרור עזרא, נציג הירוקים במועצת עיריית הרצליה.

לכתבה בגלובס לחצו כאן…

פנייה לשר ארדן למנוע את בניית כפר הנופש בחוף כורסי – כתבה ברשת ב'

יום שני, 19 ליולי 2010   מאת:

מפלגת הירוקים פנתה לשר להגנת הסביבה גלעד ארדן לפעול לביטול כפר הנופש בחוף כורסי בכנרת. זאת, שכן מדובר במרחב החופי הטבעי האחרון שנשאר בכנרת. לפנייתם צירפו מכתב של יותר ממאה מדענים בכירים אשר קוראים לשמור על החוף. הירוקים אומרים כי מדובר בנסיבות דומות ביותר למקרה של חוף פלמחים, ולכן יש לשמור על החוף ובמידת הצורך לקבל החלטת ממשלה בעניין.

[audio:http://www.green-party.org.il/reshet_b_kursi_190710.mp3]

לכתבה נוספת בכלכליסט לחצו כאן…

הירוקים מחדשים את המאבק לשמירת חוף כורסי – מבקשים מהשר ארדן סיוע לביטל כפר הנופש

יום ראשון, 18 ליולי 2010   מאת:

מפלגת הירוקים מחדשת את המאבק לשמירת חוף כורסי בכנרת פנתה היום לשר להגנת הסביבה גלעד ארדן לפועל לביטול כפר הנופש.

במפלגת הירוקים טוענים כי מדובר במרחב החופי הטבעי האחרון שנשאר בכנרת, ולחיזוק טענתם מביאים מכתב של 133 מדענים בכירים אשר קוראים לשמור על החוף בשל חשיבותו.
עוד טוענים הירוקים כי מדובר בנסיבות מאוד דומות למקרה של חוף פלמחים, ולכן כמו פלמחים יש לשמור על חוף כורסי ללא בניה ואם יהיה צורך לקבל החלטת ממשלה בעניין.
צילום: מיכאל אלקיים

דרור עזרא רכז תחום ים וחופים במפלגת הירוקים:"חוף כורסי הינו חוף חשוב ביותר בנייה בו תהיה בכיה לדורות, מצבם האומלל של חופי הכנרת מחייב את התערבותו של השר להגנת הסביבה, ונקודת התחלה הטובה ביותר להחזרת חופי הכנרת לציבור תהיה לשמור על החוף כורסי, ללא בנייה. אנו מקווים שהשר ארדן יפעל במקרה כורסי כמו שהוא פעל במקרה פלמחים ואף יותר מכך."

לקריאת מכתב המדעים הקוראים לשמירת החוף לחצו כאן…
לעצומה לשמירה על החוף לחצו כאן…

המשך »

מי שומר על חופי ישראל מפני יוזמות בנייה? כתבה ברשת ב'

שבת, 17 ליולי 2010   מאת:

השבוע המליצה הממשלה המלצה חמה לועדת התכנון של מחוז המרכז לבטל את התוכנית לכפר נופש בחוף פלמחים. בקהילה הסביבתית אמרו כי זהו יום חג למדינת ישראל אולם מה מצבם של יתר חופי ישראל, והאם יש מי ששומר עליהם מפני יוזמות בנייה? כתבנו לענייני איכות סביבה נועם בר שלום בדק ומצא כי יש סיבה לדאגה.

אורך כתבה 5 דקות
[audio:http://www.green-party.org.il/reshet_b_hofim_170710.mp3]

תמיכה רחבה ביוזמת מפלגת הירוקים לפצל את הרפורמה בתכנון

יום רביעי, 07 ליולי 2010   מאת:

ארגוני הקבלנים, המתכננים, המועצות האזוריות, שמאי המקרקעין ועמותות הסביבה, שבימים כתיקונם נמצאים משני עברי המתרס, התאחדו בקריאה משותפת לרה"מ להפריד בין הרישוי לתכנון, ולהעביר את נושא התכנון לדיון מחודש ומקיף. ובכך מאמצים את יוזמת מפלגת הירוקים בפברואר 2010.

דרור עזרא רכז תחום ים וחופים במפלגת הירוקים מוסר:"אנו שמחים שיש תמיכה רחבה ברעיון שלנו, מפלגת הירוקים מקווה שממשלת ישראל תבין שצריך להתאם את מערכת הרישוי לשנת 2010 אבל לא לחסל את מערכת התכנון כפי הרפורמה הזו מכוונת".

לכתבה בנושא בYNET לחצו כאן…

מרינה הרצליה: האם השטחים ציבוריים הפכו לאיזורי מסחר?

שבת, 03 ליולי 2010   מאת:

לדברי יו"ר סיעת הירוקים בהרצליה דרור עזרא, התשובה חיובית. במכתב חריף למועצה הארצית לתכנון ובנייה מאשים עזרא את בעל קניון ארנה ג'קי בן זקן ואת עיריית הרצליה בחסימת מעברים שנועדו להולכי רגל

השבוע הסביר עזרא כי האשמה איננה רק של הרשות המקומית: "בתוכנית המרינה נקבע שהמעברים בתוך הקניון יחברו ישירות בין השטחים הציבוריים מסביב לקניון ואף נרשמה על כך הערת אזהרה בטאבו, המעברים האלו הם חלק מרכזי במערך תנועת הולכי הרגל במרינה. מוזר מאוד שהיזם החליט על דעת עצמו לשנות את המערך הזה וחמורה יותר התנהלות הועדה המקומית שנתנה יד להתנהלות זו.

לכתבה בNRG לחצו כאן…