ארכיון עבור ספטמבר, 2010

השר ארדן נותן חסות לפסטיבל בלתי חוקי בחוף אשקלון

יום שני, 20 לספטמבר 2010   מאת:

בשנת 2007 קבעה הועדה לשמירת הסביבה החופית הנחיות לאישור של אירועים בחופי ישראל, בעיקרון ההנחיות אוסרות על קיום אירועים פרטיים, אירועים מסחריים וציבוריים אפשריים רק באישור של הועדה לשמירת הסביבה החופית, זאת בהתאם לתנאים שכתובים במסמך ההנחיות.
אישור זה נדרש, מן הסיבה הפשוטה חופי הים אינם גן אירועים, אלא אזור פנאי שאומר להיום פתוח לכלל הציבור.

לעניין חוף דלילה, "הפסטיבל" כפי שהבנתי אומר להתרחש על הדשא בצמוד לחוף, מתחם "הפסטיבל" אמור להיות מגודר. עיריית אשקלון טוענת כי המתחם המדובר נמצא 200 מ' "מקו המים", בפועל הדברים שונים, להלן צילום מסך מגוגל ארת'.

כפי שאפשר לראות, חלק מן המתחם הזה הינם באופן ברור ברצועת ה100מ' בניגוד לדברים של עיריית אשקלון, יותר מזה שאר המתחם נמצא כ-120 מ' מ"קו המים".
וכאן צריך להבהיר רצועת ה-100 מ' נמדדת לפי "קו החוף" המוגדר בחוק, קו אשר נמצא כ-40 מ' מזרחית ל"קו המים", כלומר גם רוב המתחם נמצא בתוך רצועת ה100 מ'.

לא מדובר בעניין טריוויאלי, צריך לזכור בחוף ישראל מתקיימים אירועים ופסטיבלים כמעט כל שבוע, כלומר חתיכת חוף נגזלת משימוש הציבור, ללא פיקוח וללא אישור של אף גורם מוסמך.
לא סתם אנחנו מתמקדים בעניין הזה של השר ארדן, אם השר להגנת הסביבה נתן חסות לאירוע בלתי חוקי בחוף מדוע שיזמי אירועים אחרים(מסחריים או פרטיים) ימנעו מקיום אירועים בחוף או אפילו יבקשו אישור?

להלן מכתבנו לשר ארדן בנושא
המשך »

משרד הפנים: שיפוץ קניון ארנה הפך שטחים ציבוריים למסחריים

שבת, 04 לספטמבר 2010   מאת:

היחידה לפיקוח על הבנייה קובעת כי במסגרת שיפוץ קניון ארנה נעשתה חריגה לשטחים ציבוריים. חבר המועצה עזרא: "הם לקחו 3000 מ' מהמעברים והפכו אותם לחנויות". הקניון: הנושא בטיפול
את המהלך להוצאת הצו הוביל חבר מועצת העיר הרצליה מטעם "הירוקים" דרור עזרא, שפנה לפני כחודשיים ליושב ראש המועצה הארצית לתכנון ולבנייה והתריע בפניו על חשש לפגיעה בוטה בזכויות הציבור במהלך השיפוצים הנעשים כעת בקניון.

אלא שחלק מהשינויים הפנימיים שבוצעו, טוען עזרא, הם הפיכת שטחים ציבוריים לשטחי מסחר פרטיים. "לפני השיפוץ אפשרו המעברים הציבוריים מעבר ישיר בין הקניון לבין החוץ, ואילו היום מעבר זה מתאפשר רק לאחר טיול כפוי ברוב שטחי הקניון"

לכתבה בNRG לחצו כאן…