ארכיון עבור יוני, 2007

מיולי: חובת מיחזור צמיגים

יום שישי, 29 ליוני 2007   מאת:

חנויות ויבואני צמיגים יחויבו החל ב-1 ביולי למחזר צמיגים משומשים, כחלק מחוק חדש שיזם המשרד להגנת הסביבה. המטרה: למחזר תוך חמש שנים 85% מכלל הצמיגים המשומשים

לכתבה בYNET לחצו כאן…

100 אלף קורבנות ביום רע במיוחד

יום שישי, 29 ליוני 2007   מאת:

ועדת שפיר, שהוקמה אחרי מלחמת לבנון השנייה כדי לבדוק את מידת המסוכנות של המתקנים הכימיים במפרץ חיפה, קובעת: נמל חיפה הוא המקום המסוכן ביותר. במקרה של אירוע חמור עלולים להיות שם 100 אלף נפגעים, ברדיוס של עשרה ק"מ. אחריו בסולם הסכנה: מכל האמוניה הענק והפגיע של חיפה כימיקלים. 90 אלף נפגעים פוטנציאליים. לשני המתקנים, אגב, אין רישיון עסק. חשיפה ראשונה של עיקרי דו"ח הביניים של הוועדה

לכתבה בהארץ לחצו כאן…

משרד הפנים הרס את "גן השיקמים" שנבנה באופן לא חוקי

יום חמישי, 28 ליוני 2007   מאת:

לאחר עיכובים ממושכים נהרס היום גן האירועים שבכניסה למושב בני ציון, שנבנה באופן בלתי חוקי על 20 דונם של קרקע חקלאית

לכתבה בYNET לחצו כאן…

זיהום מי התהום ברמה"ש – מסכן את ת"א

יום חמישי, 28 ליוני 2007   מאת:

מקור הזיהום בפעילות שהתנהלה בעבר במפעל תע"ש בעיר. בדיקות שנערכו בת"א ובר"ג גילו רמות גבוהות מהמותר של מזהמים כימיים

לכתבה בוואלה לחצו כאן…

הירוקים דורשים משר הפנים לסגור את חוף סידני עלי

יום חמישי, 28 ליוני 2007   מאת:

מתוך מכתבם לשר בראון: "אנו מתריעים על מצבו העגום של חוף סידני עלי ועל חוסר המעש של עיריית הרצליה בנושא. מצב חוף סידני עלי הוא בכי רע, במיוחד באזור תחנת ההצלה"

מפלגת הירוקים שלחה השבוע מכתב שלישי השנה לשר הפנים, רוני בראון, בדרישה לסגור את חוף סידני עלי. לדברי נציגי המפלגה, מדובר בחוף מסוכן אשר מצבו עגום.
רכז פורום השרון במפלגה, דרור עזרא, מסביר כי הנקודה הצרה ביותר בחוף, שהפך עם השנים לחוף צר מאוד, היא בדיוק במקום בו נמצאת תחנת ההצלה, ובשל כך נחסם המעבר בין שני חלקי החוף, ומתרחצים שרוצים לחצות מצד לצד חייבים לעבור מאחורי התחנה במעין נקיק ברוחב חצי מטר הצמוד למצוק הכורכר, ומסתכנים בכך שאבנים יפלו על ראשם.

לכתבה בלוקאל לחצו כאן…

רענן דינור: לעכב פינוי בריכות הדגים

יום רביעי, 27 ליוני 2007   מאת:

בפניה ליועמ"ש מזוז ביקש מנכ"ל משרד רה"מ לאשר המשך פעילות הכלובים באילת עד 2010. המשרד לאיכות הסביבה: לא לדחות הפינוי

לכתבה בוואלה לחצו כאן…

תחקיר "ידיעות": הלולנים "צובעים" את חלמון הביצה

יום רביעי, 27 ליוני 2007   מאת:

חשבתם שביצה עם חלמון כהה היא בהכרח איכותית יותר? אז חשבתם. תחקיר "ידיעות אחרונות" מעלה כי בעלי לולים ”צובעים” את חלמון הביצה, באמצעות מזון תרנגולות עם צבע מאכל. מי שמשתמש בפטנט הם בעיקר משווקי הביצים הטריות במיוחד, שעולות עד ‭70%‬ יותר מאלה שבפיקוח. המשווקים טוענים: ”הכל בגלל התחרות. בינתיים, הפסיקה תנובה את מתן התוסף

לכתבה בYNET לחצו כאן…

כרסום נוסף בחוף הים: הוועדה המחוזית חזרה בה – ואישרה מחדש את פרויקט צוקי ארסוף

יום רביעי, 27 ליוני 2007   מאת:

הפרויקט, המתוכנן על מצוק מעל לים סמוך לקיבוץ געש, אושר בעבר. הוועדה החליטה לפני שלושה חודשים לבטלו – וחזרה בה. הירוקים: "ההון ניצח את ההיגיון"

דרור עזרא, חבר מפלגת הירוקים, אמר בתגובה: "הוועדה נכנעה ללחצים של בעלי הון. שוב ההון ניצח את ההיגיון. אנו דורשים לחשוף את התומכים בהקמת הפרויקט בוועדה ובהרס שטח פתוח נוסף. נשקול מהלך משפטי כדי למנוע את הקמת השכונה".

לכתבה בהארץ לחצו כאן…

קנס בגובה 800,000 ש"ח לאיגוד ערים דן לביוב בגין הזרמת שפכים לים ללא היתר

יום רביעי, 27 ליוני 2007   מאת:

ביום 25/06/07 פסקה כבוד השופטת דורית רייך-שפירא, בבית משפט השלום תל אביב-יפו, קנס חסר תקדים בהיקפו – 800,000 ש"ח לאיגוד ערים דן לביוב, וגזרה עבודות שירות לתועלת הציבור לנושאי התפקידים הבכירים באיגוד.

כבוד השופטת ציינה בדבריה, כי "אישורו של ההסדר להימנע מהרשעת הנאשמים לא מותיר לבית המשפט סמכות להטיל עליהם סנקציות עונשיות נוספות כגון תשלום קנס אישי, שהיה בו כדי לבטא ענישה קונקרטית. משכך ובהתחשב בחומרת העבירות… אין די לדעתי בשעות השל"צ עליהם הוסכם".

לכתבה באתר המשרד להגנת הסביבה לחצו כאן…

הוועדה המחוזית שינתה החלטתה: "געש על הים" ייבנה

יום שלישי, 26 ליוני 2007   מאת:

בלעדי: פרויקט היוקרה שמדרום לקיבוץ געש ייצא לדרך בתום 8 שנות מאבק, לאחר שהוועדה המחוזית של מחוז מרכז הפכה על פיהן את החלטותיה הקודמות בנושא. פרויקט היוקרה יכלול 108 יחידות דיור, 52 מהן על קו החוף. משרד הפנים: השכונה תהיה חלק בלתי נפרד מקיבוץ געש, תשתלב בקהילתו בפיתוחו ובעתידו

 

דרור עזרא , חבר מפלגת הירוקים ורכז פורום השרון במפלגת הירוקים התייחס להחלטה ואמר: "הועדה נכנעה ללחצים של בעלי הון. שוב ההון ניצח את ההיגיון. אנו דורשים לחשוף את התומכים בהקמת געש על הים בוועדה ובהרס שטח פתוח נוסף . אנחנו נשקול מהלך משפטי כדי למנוע את הקמתה של השכונה".

לכתבה בYNET לחצו כאן…