ארכיון הנושא 'פוליטיקה ירוקה'

בקשה לפסול קמפיין המעודד הצבעה: תומך רק במפלגות הגדולות

יום שישי, 06 לפברואר 2015   מאת:

רשימת הירוקים הגישה בקשה לצו מניעה נגד קמפיין שלטי חוצות, אשר עושה שימוש בדמותם של ראשי הרשימות הגדולות. "פגיעה חמורה במפלגות הקטנות, ובהוגנות של מערכת הבחירות"

לפיד2

עוד טוען עו"ד עמיר מלצר, כי קמפיין שלטי חוצות זה מהווה פגיעה בעיקרון השוויון שנקבע בסעיף 4 לחוק יסוד הכנסת. "אין לנו מושג מי עומד מאחורי הקמפיין הזה, כתוב על המודעות שזה שירות לציבור, אבל זה בעיקר שירות למפלגות הגדולות. מדובר בשלטי חוצות ענקיים, בשווי מאות אלפי שקלים ובהיקפי חשיפה אדירים. יש כאן פגיעה חמורה במפלגות הקטנות, ובהוגנות של מערכת הבחירות, אנחנו מאוד מקווים שיו"ר ועדת הבחירות יפסיק את הקמפיין הזה בהקדם ויקבע פיצוי לשאר הרשימות"

לכתבה במעריב לחצו כאן…

שיטת דייג בעייתית גרמה לפציעה קשה של שחף

יום שלישי, 17 ליוני 2014   מאת:

אני תמיד משתדל לצלם דברים יפים, אבל לפעמים אין ברירה ואני נאלץ לצלם מפגיעים סביבתיים, כמו הסיפור העגום הזה.
לפני כמה ימים עברתי בחוף הרצליה מצפון לאפולוניה, וראיתי שחף פצוע, הוא היה חי עם קרסים חלודות תוקעות לו בראש, ניסתי לשחרר את החוט וראיתי שזה בלתי אפשרי ולא נותר מה לעשות חוץ מלצלם ולפרסם בתקווה שזה ישפע על מישהו ממקבלי ההחלטות.
התמונה לא פשוטה לצפייה, אחת הקרסים הייתה תקועה בעין של השחף ולכן אני מפרסם אותה בלינק מי שרוצה לצפות בה שילחץ על הלינק.

לצערי השחף הזה נפל קורבן לשיטת דייג בעייתית ביותר שאני רואה שמשתמשים בה בחופי הרצליה לדייג דגי בורי. מדובר בשטיה שבה הדייג מגלגל סביב חתיכת פיתה עשרות קרסים שקשורים בשרשרת צפופה, לא פעם ראשונה שאני שבעל חיים נופל קורבן לשיטת הדייג הזו, ראיתי בעבר צב ים שנתפס בשרשרת קרסים כזו.

אני חושב שצריך לאסור את השימוש בשיטת הדייג הזו ולאכוף בחומרה את האיסור.

[אני מזהיר שוב מצפייה בתמונה]
לחצו כאן לצילום של השחף הפצוע

פגמים מערכתיים בועדות התכנון הובילו להולילנד

יום רביעי, 02 לאפריל 2014   מאת:

בחמש שנים האחרונות הייתי חבר בועדת התכנון בהרצליה, בזמן הזה נחשפה פרשת הולילנד והתנהל המשפט, ואם שואלים אותי אותם פגמים שלא עצרו את הולילנד עדיין קיימים, ותוכניות דוגמות הולילנד ממשיכות לקבל אישורים.

מערכת קבלת החלטות תכנונית טובה, היא מערכת שקופה, שכוללת מגנוני בקרה טובים, ומקבלי החלטות מקדישים לתפקידים את מלאו תשומת הלב.

במשך השנים הייתי מעורב בצורה אינטנסיבית בהליכי תכנון הן כפעיל סביבתי מחוץ למערכת והן כחבר ועדת תכנון שמקבלת החלטות במיליארדים. על סמך הניסיון הזו יש לי כמה תבונות איך אפשר לתקן את המערכת כך שיהיה קשה מאוד עד בלתי אפשר להקדם ולהעביר פרויקט כמו הולילנד.
olmert_shark1

1. שקיפות
הדבר הכי חשוב שכל מערכת שלטונית יכולה לחסן את עצמה מפני שחיתות היא לחשוף כמה שיותר מידע ואת כל סוגי המידע קרוב כל האפשר למועד יצירתו, למשל מידע מקיף על תוכניות זמן מספיק לפני שהן מגיעות בכל השלבים לדיון בועדות תכנון, פרסום סדרי יום של הועדות לפני קיום הדיונים, לאפשר לציבור להעשיר את חברי הועדה במידע לפני קבלת החלטות, צילום ישיבות הועדה בוידאו, ופרסום הצילומים בסמוך לקיום הישיבה, זאת כדי שיהיה לדיונים תיעוד אותנטי, וגם ירתיע את מקבלי החלטות מהתנהלות לא ראויה.

2. תגמול כספי לחברי ועדה מקומית
אחד האבסורדים הכי גדולים במערכת התכנון היא שחברי ועדה מקומית שבכל חודש מקבלים החלטות בשווי מיליארדי שקלים לא מקבל שום תגמול כספי לשעות הרבות שהם משקיעים בתפקידים, זה אבסורד כי האנשים האחרים שמעורבים במערכת התכנון מקבלים שכר גבוה,(עו"דים, אדריכלים, יועצים, פקידים וכו' ) אבל היחידים שלא מקבלים תגמול כספי על עבודתם הם מקבלי החלטות עצמם, לאי מתן שכר יש אפקט כפול הראשון זה חוסר הרצון להשקיע זמן בנושא מעבר למינימום הנדרש, וכך לא לקיים דיונים ראויים, והשני זה הפיתוי לקבל תגמול כזה או אחר "מתחת לשלוחן".

3. מתן סיוע משפטי ותכנוני לחברי ועדה
היום יש אפשרות לשני חברי ועדה תכנון להגיש ערר על החלטות וגם לעתור לבית המשפט, הבעיה שחברי הועדה כאלו לא זוכים לשום תמיכה מקצועית לא ע"י עורכי דין, ולא יועצי תכנון. חבר ועדה שמערער ורוצה תמיכה מקצועית כזו חייב לממן זאת מכיסו. לדעתי יש אינטרס של המדינה לממן סיוע משפטי ותכנוני לחברים אלו, אפשר לעשות זאת דרך הסנגוריה הציבורית שהיא גוף שהוכיח את עצמו בשנים האחרונות.

4. תגמול לעותרים ציבוריים
כאשר מדובר באינטרסים פרטיים ברוב המקרים חברי ועדה מקבלים מידע משני צדדים והחלטות הן הרבה יותר מאוזנות, כאשר מדובר באינטרסים ציבוריים חברי ועדה בד"כ מקבלים רק צד אחד, במקרים בודדים יש אנשים או ארגונים שאין להם אינטרסים כלכלים אשר מביאים בפני חברי הועדה את הצד השני(הציבורי) כדי לעודד זאת אפשר וצריך לתת תגמול כספי לאותם גורמים שמביאים מידע רלוונטי לחברי ועדה והועדה מקבלת אותו. כך יהיה אפשר לתת הן לארגונים האלו תגמול על השירות שהם נותנים לציבור וגם לשפר את המידע המקצועי שחברי הועדה מקבלים בנושאים ציבוריים.

5. שינוי בהרכב של ועדות מחוזיות
היום רוב חברי ועדות מחוזיות הן פקידים ממונים ע"י שרים וראשי ערים, המצב הזה הוא לא טוב ומביא ללחצים פוליטיים על הפקידים, ומן הצד השני לתופעות של קשר "שמור לי ואשמור לך" בין ראשי הערים. אני סבור שרוב חברי ועדה מחוזית צריכים להיות נבחרי ציבור, היה עדיף שאלו יבחר ע"י הציבור כל חמש שנים במהלך הבחירות המקומיות, אבל אפשר לעשות זאת ע"י מינוי כמה נציגים של חברי מועצה מן האופוזיציה במחוז.

6. שינוי בועדות הערר
האפשרות לערר על החלטות ועדה מקומית היא חיובית ולא פעם ועדות ערר מוכיחת את עצמן, עם זאת נתקלתי לא ביחסים מורכבים בין חברי ועדות ערר לבין נציגי הועדות המקומיות, לדעתי המצב היום שיו"ר ועדת ערר מחוזית הוא ורוב חברי הועדת ערר הם קבועים במשך שנים הוא בעיתי, אני סבור שהרכב ועדות ערר צריך להיות משתנה, להקים "פול" של חברי ועדה וכאלו שמתאמים להיות יו"ר ועדת ערר ולקבוע הרכבים משתמים לכל יום דיונים.

שחיתות במערכות התכנון הן לא גזירה משמים, אפשר וצריך לחסן מפניהן, אולי זה לא ימנע שחיתות לחלוטין אבל תיקון למערכת יכול להביא לצמצום ניכר של התופעה. אני חייב לומר שלצערי, השינויים ששר הפנים מביא לאחרונה הם במגמה הפוכה להחליש את מנגנוני הבקרה על ועדות התכנון במקום לחזק את המנגנונים הללו וכך למנוע שחיתות.

הירוקים בהרצליה – סיום קמפיין בחירות 2013

יום שישי, 25 לאוקטובר 2013   מאת:

IMG_1590__
אין ספק שהעובדה שרשימת הירוקים בהרצליה לא נכנסה למועצה היא מאכזבת, היו חסרים לנו כ250 קולות כדי לעבור את אחוז החסימה.

בכל זאת, בהתחשב בעובדה שקמפיין הבחירות שלנו היה "הרזה" ביותר מבין כל הרשימות, ואנחנו קיבלנו כ1000 קולות כמו כמה רשימות אחרות שהשקיעו מאות אלפי שקלים התוצאה סבירה.

הבחירות האלו היו מאופיינות בשבטיות, אנשים בחרו מה "שהשבט" אמר, 15 מתוך 19 חברי מועצה יהיו מרשימות שבטיות/מגזריות/בדלניות/שכונתיות, לדעתי זה רע מאוד לעיר הרצליה. זה רע מאוד לכלל התושבים, כאשר קבוצה מגזרית מקבלת העדפה שאר התושבים נפגעים.

כך זה בדמוקרטיה, מי שהולך להצביע משפיע ומקבל, ומי שיושב בבית, נותן לאחרים לחלק לעצמם את עוגת המשאבים.
לא מעט שאלו אותנו אם נפגענו בגלל הרשימה של הגולשים והצעירים, אם מסתכלים על התוצאות אני לא חושב שזה המצב, הקולות שקיבלנו בבחירות הקודמות והיו חסרים לנו הפעם היו מנווה אמרים, הרצליה הצעירה והאזור מסביב, מהם איבדנו כ500 קולות שהלכו לרשימה בדלנית חדשה.

בנימה אישית

בחמש שנים אחרונות השקעתי קרוב ל100 שעות בחודש לטובת העשייה הציבורית למען תושבי הרצליה, כל זאת ללא שום תגמול כספי. אני חייב לומר שאני מאוד נהנתי מן העשייה הציבורית הזו, והכרתי לא מעט אנשים טובים ואני חושב שהייתה לי לא מעט השפעה על החלטות שהתקבלו.
עם זאת תפקיד חבר מועצה וחבר ועדת תכנון מטעם הירוקים, היוו אחריות כבדה ואפילו עול על כתפיי, ואני מרגיש היום הקלה שהעול הזה הוסר מכתפיי. בעיקר שחרור מן הזמן הרב שהשקעתי בעשייה הציבורית.

אם אני מסכם את הקדנציה הזו, אני לא מצטער על אף עמדה ציבורית שהבעתי, אפילו שזה פגע בנו פוליטית, לא על זה שהתנגדתי להגזמה בהנצחת רבין, ולא זה שטיפלתי בעבירות הבניה החמורות של המועדון הגזיבו בחוף השרון שהכעיס כמה גולשים.
יש אכזבה אישית מאוד גודלה מכמה וכמה אנשים שהיו שותפים איתנו בכמה מאבקים, וראו את העשייה שלי מקרוב אבל בשל חשש או רצון ללא להסתכסך עם כמה אנשים מרשימה יריבה שתקו ולא הביעו בנו תמיכה פומבית, כמובן למעט ציקה גרשוני ואוריאן קנצפולסקי.

לגבי המשך הדרך, אני מתכוון לסיים את הדברים שהתחלתי, אבל אני לא מתכוון להיכנס לדברים חדשים.

לסיום אני רוצה להודות למאות האנשים שהצביעו לנו, לעשרות אנשים שסייעו לנו והשקיעו מאמץ להגדיל את התמיכה בנו, תודה ענקית לחברי יואל חדידה, שלמרות מגבלות זמן ופרנסה השקיע את כל-כלו בקמפיין הזה, ללא עזרתו הדברים לא היו יוצאים לפועל.