ארכיון הנושא 'כל הארץ'

חשש: עליית מפלס הים תסכן את הבנייה בערי החוף

יום שלישי, 05 לינואר 2010   מאת:

הבנייה בקו החוף של ישראל מותאמת לתחזיות שדיברו על עלייה של חצי מטר בפני הים. אך כעת מתברר כי התחזיות היו אופטימיות מדי: מפלס הים התיכון יעלה במאה השנים הקרובות בכמטר וחצי. המשמעות: נזקים גדולים לחופי יפו ועכו

בשנת 2003 העריכו מומחים כי פני הים יעלו בחצי מטר במאה השנים הקרובות, ובהתאם לכך חוקק חוק השמירה החופית, הקובע היכן ייבנו המבנים לאורך החוף. "היום, חמש שנים אחרי החקיקה, מתברר שהערכת המומחים הייתה אופטימית מדי" כתב דרור עזרא, רכז ים וחופים מפלגת הירוקים לשר להגנת הסביבה גלעד ארדן, "והתחזית היום אומרת כי במסגרת ההתחממות הגלובלית מפלס הים יעלה ב-1.4 מ' במאה השנים הקרובות".

לכתבה בNRG לחצו כאן…

עיר ללא מכוניות חלום או מציאות?

יום שלישי, 05 לינואר 2010   מאת:

משחר ההיסטוריה מערכות תחבורה יבשתיות היו מבוססת על שני עקרונות, לכלי הרכב יש נהג ועליו נישא מקור האנרגיה הדרושה להנעתו.
העקרונות האלו נכונים כמעט לכל סוגי כלי הרכב, מרכבות וסוסים, אופניים, רכבות, מכוניות, אופנועים וכדומה.
למעשה המכונית הכי מודרנית של היום דומה מאוד למרכבות שהאנושות השתמשה בהם לפני 5000 שנים, רק במקום סוסים של לפני 5000 שנים המכונית של היום כוללת מנוע כלשהו.

ניצני מהפכה תחבורתית היו כאן לפני 200 שנה עם המצאת הרכבת, פן אחד שלה היה הרעיון החדש, שנבע מאילוץ טכנולוגי, של הסעת המונים, והפן השני הוא שימוש במנוע הקיטור. בתחילה, רכבת הייתה דורשת כמויות אדירות של פחם, אבל ככל שהתפתחה טכנולוגית המנועים, כך קטן משקל מקור האנרגיה הנישא על הרכב, ואפשר היה לזנוח את רעיון הסעת ההמונים ולשוב לקונספט של "הכרכרה", המכונית של היום.
ראוי לציין, כי תמיד השיפור הטכנולוגי היה במטרה ליצור מנוע קומפקטי יותר, שמייצר יותר אנרגיה, ודורש פחות "דלק", מה שנקרא "יעילות אנרגטית". ואגב, זו הסיבה שכלי הרכב החשמליים שנמצאים היום בכותרות הם נסיגה טכנולוגית ולא התקדמות.

הטכנולוגיה היום מאפשר בניית כלי רכב ללא נהג, וביטול הצורך לשאת את מקור האנרגיה על כלי הרכב. למשל, הרכבת החשמלית שהמנוע שלה ניזון ישירות מרשת החשמל, המצאה מתקדמת יותר היא הרכבת המגנטית (maglev) שאפילו לא כוללת מנוע ולא גלגלים. המגבלה של מערכות אלו היא היותם מערכות מסילתיות ולכן משמשות היום רק למערכות הסעת המונים.
ההתפתחויות הטכנולוגיות בעשור האחרון בתחום המחשוב מביאות אותנו למצב שכבר היום יש אבות-טיפוס למכוניות ללא נהג, בתחום המסילתי המחשבים כבר היום מחליפים את הנהגים.

תחבורה ציבורית vs. פרטית
מערכות תחבורה נחלקות לשני סוגים שימוש, תחבורה פרטית ותחבורה ציבורית אשר נבחנות בכמה היבטים עיקריים כמו: זמינות, זמן נסיעה, בטיחות, עלות, ולאחרונה גם יעילות אנרגטית. כמובן הבחינה של היבטים אלו שונה ממקום למקום ותלויה בסביבה כלכלית, חברתית וגיאוגרפית. המשך »

עשירי הרצליה פיתוח ימשכו ליהנות מפטור מארנונה על בריכות

יום רביעי, 30 לדצמבר 2009   מאת:

מועצת העיר הרצליה דחתה אתמול את הצעתו של חבר המועצה מטעם הירוקים דרור עזרא לבטל את הפטור מארנונה שמעניקה העירייה לבעלי בריכות שחייה.

עיריית הרצליה בניגוד לרוב הרשויות המקומיות בישראל מעניקה פטור מארנונה לבריכות שחייה פרטיות, בבדיקה שעשו הירוקים עולה כי ערים אחרות כמו סביון, קיסריה, כפר-שמריהו, ת"א ורעננה כן מחייבים בארנונה בעלי בריכות שחיה פרטיות, בתעריף הנע בין 15 ₪ למ"ר ל43 ₪ למ"ר. להערכת הירוקים, בהרצליה יש מאות בריכות שחיה פרטיות, בעיקר בהרצליה פיתוח, ולכן מדובר בהפסד הכנסה של מיליוני שקלים בשנה.

דרור עזרא יו"ר סיעת הירוקים מוסר: ההיגיון של עיריית הרצליה פשוט מעוות, בכל הערים בארץ נותנים פטור מארנונה לאנשים נזקקים ואילו בהרצליה נותנים פטור מארנונה דווקא לאנשים הכי עשירים בישראל. עיריית הרצליה צריכה להפסיק להתנהג כמו ועד עובדים של עשירי הרצליה פיתוח, ולדאוג שנטל הארנונה על התושבים יהיה צודק והוגן, במיוחד במקרה זה על רקע משבר המים."

הקלטה של ישיבת מועצת העיר הרצליה מה-22/12/09 בנוגע לתאגיד הקבורה

יום שישי, 25 לדצמבר 2009   מאת:

ביום ג' השבוע התקיימה ישיבת מועצת עיר בהרצליה בה עלו לדיון שינויים בתקנון תאגיד הקבורה העירוני.
באופן מפתיע ראש העירייה הגב' יעל גרמן מנעה מחבר המועצה דרור עזרא לדבר בנושא שעל סדר היום ואף איימה להרחיק אותו מישיבת המועצה.

חבר המועצה דרור עזרא מתאר את שהתרחש: "רק פתחתי את הפה ולפני שאפילו אמרתי מילה אחת, גרמן רצתה לדעת על מה אני רוצה לשאול שאלות. כשאמרתי לה על תקנון התאגיד הקבורה העירוני היא התחילה לחקור אותי על איזה סעיף אני רוצה לדבר. בקשתי להתחיל לשאול ושהיא תשפוט בעצמה והיא פשוט לא נתנה לדבר."

דרור עזרא מוסיף : "מועצת העיר היא זירת הויכוח הציבורי, לא יתכן שמגלומניה של ראש עירייה תחסל ברגל גסה את הדמוקרטיה. תושבי הרצליה צריכים להיות מודאגים מכך שראש העירייה מונעת דיון ציבורי במועצה ולא נותנת לחבר מועצה אפילו להעלות שאלות על תאגיד הקבורה שתושבי הרצליה הולכים לסבסד אותו בעשרות מיליונים. הרצליה היא העיר היחידה בארץ שקבורה תמומן על חשבון התושבים ולא ע"י הממשלה."

אורך ההקלטה 7 דקות
[audio:http://www.green-party.org.il/Herzliya/taknon_221209.mp3]

אין מים? לא בהרצליה. פטור מארנונה על בריכות

יום חמישי, 10 לדצמבר 2009   מאת:

למרות מצוקת המים בישראל, העשירים של הרצליה, רמת השרון וירושלים ממשיכים לקבל פטור מארנונה על בריכה פרטית. חבר מועצת הרצליה: "תושבים לא מבוססים נאלצים לשלם על כל מטר מהדירה, והעשירים מקבלים פטור"?

"מדובר בפטור חסר היגיון לחלוטין," אומר דרור עזרא. "בעוד שבשכונות הלא מבוססת התושבים משלמים ארנונה על כל מטר מהדירה הקטנה שלהם, כאן האנשים הכי עשירים בארץ מקבלים פטור מלא על בריכות גדולות שקיימות בהרצליה פיתוח. המדינה סובלת ממחסור במים, התושבים נאלצים לשלם תעריפי ארנונה גואים, אבל חגיגת הבזבוז של העשירים בהרצליה פיתוח נמשכת בחסות עיריית הרצליה".

לכתבה בYNET לחצו כאן…

עיריית תל אביב נלחמת למניעת בניית פרויקט המגורים של קבוצת חג'ג': דוחה הסדר של ביהמ"ש המחוזי

יום חמישי, 10 לדצמבר 2009   מאת:

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב נלחמת בכל האמצעים כדי למנוע את בניית פרויקט המגורים של קבוצת חג'ג' במתחם קק"ל בן יוסף בשכונת רמת אביב ג'. בצעד חריג החליטה היום הוועדה המקומית לא לאשר את ההסדר שהתגבש לפני כשבוע בבית המשפט המחוזי ולהשאיר את המתחם בייעוד ציבורי.

פאר ויסנר, "מי נתן את הסמכות לבית המשפט לקבוע או להביע עמדה לגבי ייעודי קרקע? הלך הרוח של הוועדה המקומית הוא להגיע בנושא זה עד בית המשפט העליון כדי להסדיר אחת ולתמיד את סוגיית ייעודם של שטחים ציבוריים. השערורייה הגדולה עוד יותר היא שמינהל מקרקעי ישראל מספסר קרקעות ציבוריות ומוכר אותן לפרטיים. יזם שרוכש קרקע שהייעוד שלה ציבורי לא יכול לצפות שהיא תשתנה בעתיד".

לכתבה בדה מרקר לחצו כאן…

הרצליה: חוף הג'יפים נסגר לכניסת מכוניות

יום שישי, 27 לנובמבר 2009   מאת:

סוף להשתוללות רכבי השטח בחוף הג'יפים בהרצליה: בעקבות לחץ ציבורי בנושא הוחלט במשטרה לסגור את מעבר הרכבים לחוף הים. עכשיו גם ימצא לו שם אחר?

דרור עזרא: "עיריית הרצליה שוב ושוב כושלת בשמירה על החוף, לא יתכן שהחוף הזה יהפוך לגן שעשועים לנהגי ג'יפים משתוללים. חבל מאוד שעיריית הרצליה הבינה שהיא צריכה לשמור על החוק רק לאחר פניית המשטרה"

לכתבה בNRG חצו כאן…

בניגוד לתוכנית המתאר: המדינה תומכת בבנייה סמוכה לים בקיבוץ שדות ים

יום שישי, 27 לנובמבר 2009   מאת:

מדוע פועלת המדינה לקדם הרחבת בנייה של 48 נכסים בתחום של 100 מטר מקו הים בקיבוץ שדות ים, למרות קיום תוכנית מתאר ארצית שמונעת זאת, ובניגוד להחלטת בית המשפט? בכך, תומכת המדינה בניסיונות מתמשכים של הקיבוץ להרחיב ולקבל אישורים בדיעבד למבנים שהוקמו שלא כחוק בחוף הים.

עו"ד אריאל יונגר "לא ביקשנו שהבתים ייהרסו, אלא שיישארו במתכונתם הנוכחית. נראה אם כך, כי כולם מצפצפים על פסק הדין של בית המשפט המחוזי. הוועדה המקומית לתכנון ובנייה עושה מה שבא לה. ומי עוזר לה בזה? פרקליטות המדינה. מה שקורה כאן זה פתח להתערבות הפרקליטות בהתעלם מחוקי תכנון והבנייה, החלטות בית משפט והוועדות עצמן".

לכתבה בדהמרקר לחצו כאן…

מצוק אפולוניה: העליון מותח ביקורת קשה על עיריית הרצליה

יום רביעי, 18 לנובמבר 2009   מאת:

שופטת בית המשפט העליון אילה פרוקצ'יה לעיריית הרצליה: "אילו בתחילת התהליך הייתם לוקחים תוכנית מפורטת ומסודרת על פי הכללים והייתם הולכים בדרך המלך לא היה ההליך הזה ולא היו עוברות ארבע שנים"

לקריאת תמליל הדיון במלאו לחצן כאן…

לכתבה בNRG לחצו כאן…

עיריית ת"א ירדה מהעץ: תושבים יוכלו לערער על כריתת עצים ליד ביתם

שבת, 07 לנובמבר 2009   מאת:

יועץ לכל עץ: בעקבות מחאה ממושכת של תושבי תל אביב על כריתה ועקירה של עצים ברחובותיה, גיבשה העירייה נוהל מיוחד שמגדיר כללים ברורים לטיפול בעצים. על פי הנוהל החדש, במקרה שבו עיריית תל אביב תרצה לכרות עץ שנטוע במרחב ציבורי או להעתיקו ממקומו, יהיה עליה למסור על כך הודעה מוקדמת לתושבים שמתגוררים בקרבתו, וזאת כדי שיוכלו להגיש התנגדויות לצעד.

על רקע מקרים דומים רבים שאירעו בעבר, הקים לפני כשנתיים סגן ראש העיר, פאר ויסנר מסיעת "הירוקים", ועדה שהשלימה בימים האחרונים את גיבוש הטיוטה לנוהל מקיף, שבקרוב יהיה גם מחייב.

לכתבה בהארץ לחצו כאן…