ארכיון הנושא 'פיתוח בר-קיימא'

הירוקים נאבקים: "תוכנית ספדי תקבור את היערות"

יום רביעי, 27 לספטמבר 2006   מאת:

עשרות פעילים ירוקים ערכו אתמול הפגנת מחאה מול בית ראש הממשלה בתביעה לגנוז את התוכנית לבניית אלפי יחידות דיור בהרי ירושלים: "אם התוכנית תאושר, תהיה זו ההלוויה של יערות ירושלים והמעיינות"

לכתבה בYNET לחצו כאן…

המאבק על הקמת סניף איקאה הדרומי: התסבוכת הגדולה

יום שני, 25 לספטמבר 2006   מאת:

במאבק על הקמת סניף איקאה הדרומי ומרכז מסחרי נוסף מעורבים שתי חברות ענק מסחריות, שמשקיעות הון ברכישת שטחים שאסור להקים עליהם מבני מסחר, ראש עירייה אגרסיווי, שמנסה לקדם אותן, ממונה קשוח על המחוז מטעם משרד הפנים וסוחרים מקומיים, שמתנגדים לפרויקט.

לכתבה בהארץ לחצו כאן…

סוגרים על השטחים הפתוחים

יום שישי, 22 לספטמבר 2006   מאת:

שימורם של השטחים הפתוחים הוא אולי המטרה החשובה ביותר של הארגונים הסביבתיים. בשנה החולפת נרשמו אמנם כמה הישגים בתחום, אך הכישלון החלקי במניעת הקמה של יישובים ומתן הכשר לחוות הבודדים בנגב עלולים להאיץ את הפיתוח באזורים הכפריים

לכתבה בהארץ לחצו כאן…

התוכניות מקודמות, הביצוע קצת פחות

יום שישי, 22 לספטמבר 2006   מאת:

בשנה החולפת קודמו במשק תוכניות פיתוח בתחום התשתית בהיקף חסר תקדים של כ-70 מיליארד שקל – אך גופים מרכזיים בתחום, כמו רכבת ישראל ומעצ, עדיין לא מצליחים להביא לידי ביטוי את תקציבי הענק שקיבלו. גם שר התחבורה שאול מופז לא עומד בינתיים בציפיות שתלו בו

לכתבה בהארץ לחצו כאן…

מתנגדים לכביש 531

יום רביעי, 20 לספטמבר 2006   מאת:

היום אני ופאר ויסנר, יו"ר מפלגת הירוקים, נסענו לירושלים והופענו בפני חוקר של הועדה לתשתיות לאומיות בנוגע לכביש 531. (ההתנגדות שלנו מופיעה כאן… )
ההתייחסות של אנשי מע"צ לא הייתה מפתיעה, הטיעונים שלהם בתגובתם אילנו היו די קלושים.

כולם מכירים את הפקק היומי בבוקר באיילון, מגלילות לכיוון דרום כמעט לכל אורכו של הכביש, וזאת למרות שהכביש הורחב ל5 נתיבים, כפול מה שתוכנן במקור.
באופן מפתיע נציג מע"צ הצהיר בדיון כי יש בידיהם דו"ח שאומר כי כביש 531 יקצר באופן ניכר את זמני הנסיעה ויש בו יתרונות כלכליים.
הרשו לי לפקפק באמינות הדו"ח, אני מאמין שמדינת ישראל הולכת להשקיע מיליארדים על כביש שלכל-היותר יגרום לפקק באיילון להתחיל במקום בגלילות בכפר שמריהו.
ככה זה בישראל משקיעים מיליארדים בכבישים שנסתמים תוך זמן קצר, במקרה הזה אפילו לא יהיה צורך לחכות, הכביש כבר סתום ורק מוסיפים לו עוד מכוניות.
לא ברור איך יקצר הכביש הזה את זמני הנסיעה? הרי לא יתווספו עוד כניסות לתל-אביב, והרי לא יהיו שינוי משמעותי במספר מקומות החנייה בתל-אביב?

הכביש הזה יהיה כישלון תחבורתי שהוא גם אבן רחיים כלכלית על מדינת ישראל.
אנו טענו בדיון כי הדרך היחידה לקדם את התחבורה בישראל היא להפחית את השימוש ברכב פרטי ולהגביר את השימוש בתחבורה ציבורית.

לגבי הצעתנו שכביש 541 ישודרג ויהיה תחליף לכביש 531 נאמר לנו שמע"צ בכלל מתנגדת לכביש הזה.

לגבי החיבור האלכסוני שאני הצענו באזור רשפון, להפתעתנו נאמר לנו כי החלופה לא נבחנה כלל כי היא קורבה מידיי לרשפון.
באופן תמוהה הנימוק הזה לא הפריע למתכנני הכביש להצמיד אותו לשכונות של הרצליה ורעננה. הצמדה שתמרר את חיי של רבבות התושבים בהרצליה וברעננה הן מרעש, הן מזיהום אוויר והן ע"י פגיעה בנוף.
אני מעריך שאנשי מע"צ העדיפו לא להתעסק עם כמה עשרות תושבי רשפון המיוחסים, ובחרו להשמיד מאות דונמים של שטחים פתוחים שכוללים גם ערכי טבע נדירים.

צר לי לקלקל לאלו שמאמנים שיש בישראל גוף שרואה את התמונה התחבורתית הכוללת ומספק לנו פתרונות תחבורתיים מתאימים ונכונים – אין גוף כזה!
לצערי בישראל אין ראייה מערכתית כוללת, הפתרונות שמספקים לנו מונעים בעיקר מאינטרסים צרים של אנשים המקורבים למקבלי ההחלטות.
אנחנו נמשיך לפעול לשינוי מדינות התחבורה של ישראל, בתקווה שבבחירות הבאות אנו נהיה בין מקבלי ההחלטות ונוכל להשפיע יותר.
 

בכפר שמריהו יכולים להרשות לעצמם מאבק שכזה

יום רביעי, 20 לספטמבר 2006   מאת:
496 אזרחים הגישו למשרד הפנים התנגדות לתכנית, המאיימת להפקיע קרקעות מרעננה עד כפר שמריהו לצורך סלילת כביש מהיר

מפלגת הירוקים: קטע כביש 531 מיותר

יום שלישי, 19 לספטמבר 2006   מאת:

הירוקים טוענים: הכביש יגרום למפגעים סביבתיים חמורים והוא מבתר אזור אורבאני. הירוקים מציעים להשאיר את מסילת הרכבת בתוואי 531, ולהעתיק את הכביש לתוואי בגבולה הצפוני של רעננה, עוד מציעים למזג את כביש איילון לכביש החוף באזור שפיים.
מפלגת הירוקים תופיע מחר בועדת התנגדויות ותציג את התנגדותה לתוכנית תת"ל 15 כביש 531, בהתנגדות מותחת המפלגה ביקורות על מדיניות התחבורה של הממשלה שלא מתאימה לאופי האזור.
הירוקים טוענים שכביש 531 בתוואי הזה יגרום למפגעים סביבתיים רבים, יגרום לבזבוז קרקע ובזבוז כספי ציבור, זאת עם תועלת תחבורתית ארוכת טווח שולית.

עוד מציינים הירוקים כי תחימת מסילת הרכבת בין שני עורקי הכביש תגרום לקשיים בהחדרת תחבורה מסילתית לתושבי האזור ותקשה עליהם להגיע לתחנות הרכבת ללא רכב פרטי.

הירוקים ממליצים לבטל את תוואי כביש 531 המחבר בין כביש 4 לכביש איילון אך עם זאת להשאיר את מסילת הרכבת בתוואי זה. עוד ממליצים הירוקים לשדרג את כביש 541 העתיד להיסלל מצפון לרעננה, לכביש ראשי שיהווה תחליף לכביש 531.

בנוסף טוענים הירוקים שהחיבור שנבחר בין כביש איילון לכביש החוף בזבני בשטח ופוגע בערכי טבע, במקום חיבור זה מציעים הירוקים לחבר את שני הכבישים בתוואי אלכסוני קצר יותר בין רשפון לשפיים.

דרור עזרא רכז פורום השרון במפלגת הירוקים מוסר:"מדינות התחברה של ישראל היא אסון; היא מוכתבת ע"י פוליטיקאים קצרי ראות וגופי תשתיות אינטרסנטים. מתכנני הכבישים מתעלמים מהעובדה שישראל היא מדינה קטנה וצפופה שחייבת להתבסס בעיקר על תחבורה ציבורית. יש לאמץ חשיבה מערכתית שתתן עדיפות לשימוש בתחבורה ציבורית בין השאר ע"י הוזלת השימוש, הגברת הניגשת וקיצור משמעותי בזמני הנסיעה. בניית עוד כבישים היא תמריץ שלילי לקידום תחבורה ציבורית וגורמת לפגיעה כלכלית, חברתית וסביבת קשה."
למסמך ההתנגדות לחצו כאן…

האם יקום פארק בצל המפעלים של מפרץ חיפה?

יום שלישי, 19 לספטמבר 2006   מאת:
עיריית חיפה יחד עם רשות נחל הקישון מתכננת להרחיב את פארק הקישון בלא פחות מ-5,000 דונם, מאיזור המפעלים ועד צומת יגור

לכתבה וידאו בוואלה לחצו כאן…

חודש אחרי המלחמה: זה מה שנשאר

יום חמישי, 14 לספטמבר 2006   מאת:

חודש אחרי שקול הקטיושות נדם ועשן השרפות התפוגג, נוסע אמיר פלג לצפון ומגלה תושבים שמחפשים אוזן קשבת ואתרי תיירות שמתאוששים, ובעיקר לא מצליח להבין איך בתוך כל השקט והיופי הזה התחוללה מלחמה נוראית

לכתבה בYNET לחצו כאן…

חומרי חציבה הושלכו בשמורת נחל חלילים

יום רביעי, 13 לספטמבר 2006   מאת:
לדברי החברה להגנת הטבע, במקום פועלת מחצבה שקיבלה אישורים לא תקינים, על מנת לעסוק בסלילתו של כביש 9