ארכיון עבור אוקטובר, 2007

כך ייראו כבישי ישראל ב-2030

יום רביעי, 31 לאוקטובר 2007   מאת:

ועדת היגוי בין-משרדית תחל מחר לבחון ארבע חלופות לתכנון הכבישים בישראל, לראשונה בראייה כוללת ליותר מ-20 שנה. אז איך נגיע לדודה בטבריה בשנת 2030?

לכתבה בYNET לחצו כאן…

הסוכנות תמחק מחצית מחובות הקיבוצים

יום רביעי, 31 לאוקטובר 2007   מאת:

הסוכנות היהודית חתמה על הסכם עם התנועה הקיבוצית לפיו היא תמחק 140 מיליון שקל ש-42 קיבוצים חייבים לה, בתמורה לכך שאותם קיבוצים יעבירו לה 146 מיליון שקל על חלקם מעסקת תנובה

לכתבה בYNET לחצו כאן…

גז רעיל מהביוב? עיריית כפר סבא: פתחו חלונות

יום שלישי, 30 לאוקטובר 2007   מאת:

מטרד ריח ליד בית הספר "גולדה" בכפר סבא התברר כמפגע של ממש: בדיקות העלו כי מדובר בגז רעיל מסוג מימן גופרי שעולה ממערכת הביוב באזור. מומחים קבעו כי יש להפעיל מאווררים באולם הספורט כדי למנוע הצטברות גז. העירייה הסתפקה בפתיחת החלונות וטוענת: הגורמים המקצועיים בדקו ואין כל סכנה בריאותית במקום

אופיר פנה לקבל סיוע מחבר מועצת העיר מטעם "הירוקים" גיא בן גל, שכתב לראש העירייה יהודה בן חמו מכתב חריף בו דרש להביא לידיעת הציבור וחברי המועצה את המידע. "רק אחרי שהופעלו לחצים, גם מצד האופוזיציה בעירייה, פורסמו הממצאים", סיפר עו"ד אופיר.

לכתבה בYNET לחצו כאן…

מהומה ירוקה

יום שלישי, 30 לאוקטובר 2007   מאת:

התנהגות המשטרה השכיחה את מגיפת הסרטן בפקיעין שהתחילה את המחאה. הארגונים הירוקים: האירועים הם הסלמה מסוכנת של קונפליקט סביבתי

יושב ראש מפלגת הירוקים פאר ויסנר ביקש למסור: "חששם של תושבי  פקיעין מהאנטנה הוא חשש מוצדק. האנטנה בפקיעין היא דוגמא אחת המצביעה על שיטות הפעולה  הנלוזות של  החברות הסלולאריות באופן בו  הן  מציבות אנטנות ברחבי בארץ".

לכתבה בNRG לחצו כאן…

האם ישראל באמת זקוקה למכונית חשמלית? מחווה לשי אגסי

יום שני, 29 לאוקטובר 2007   מאת:

באמת שאין לי כלום נגד שי אגסי, אני אפילו מאוד מעריך אותו אבל היום הוא הצליח להרגיז אותי.
בחודשים האחרונים אני מביט על הניסיון של אגסי, לרכב על החמור החשמלי ולהרגיש שהוא המשיח הירוק של עם ישראל ואני תמהה, האם באמת המזור התחברותי של ישראל הוא מכונית חשמלית?

ראשית, אני אבהיר מכונית חשמלית אינה רכב ירוק או נקי, אכן מכונית חשמלית מזהמת פחות מאשר מוכנית רגילה, אבל היא בעייתית מהרבה הביטים אחרים.
הבעיה של המכונית החשמלית שזו אותה הגברת בשינוי אדרת. שימוש במנוע חשמלי לא יבטל את החסרונות הרבים של למכוניות וחסרונות אלו בולטים במיוחד במדינה קטנה וצפופה כמו ישראל.

מכונית חשמלית כמו אוחתה שנעה על בנזין, צורכת כבישים שפוגעים בשטחים פתוחים, דורשת מקומות חניה שגם באים על חשבון שטחים פתוחים, ואם מדובר בחניונים תת קרקעיים אזי מיקר מאוד את עלות הבניה.
גם החשמל היום בישראל אינו אנרגיה ירוקה, 99.9% מן החשמל שמיוצר בישראל מזהם את האוויר בדרגות שונות של זיהום. כלומר כל נסיעה במכונית חשמלית בעקיפין גורמת לזיהום אוויר, אם כי מופחת.

אולי הבעיה הבסיסית של המוכנית היא בזבוז אנרגיה, מכונית היא כלי בזבזני מאוד ולא כל-כך משנה מה סוג המנוע שלה. המסה של מכונית ממוצעת גדולה פי 15 ממסה של אדם ממוצע, כלומר רוב האנרגיה של המוכנית מתבזבז על הנעה של המכלולים שלה עצמה ורק חלק קטן משמש למטרה האמתית שלה להביא אדם ממקום למקום.
מכונית חשמלית היא בהחלט עדיפה על מוכנית רגילה מהיבט של זיהום אוויר, אבל מהרבה היבטים אחרים מכונית חשמלית היא בדיוק כמו מוכנית רגילה. היא גורמת כמו אחותה לגודש בכבישים, עבורה צריך לבנות עוד כבישים על חשבון שטחים פתוחים, ועוד חניונים בזבזנים בשטחים עירוניים.
וזה בלי לדבר על הנזק הסביבתי שנגרם ביצור המכונית החשמלית והחומרים ממנה מורכבת,  ונזק הסביבתי מפירוק מכונית אלו.

הבעיה תחבורתית של ישראל היא שימוש יתר במכונית הפרטית, ושימוש מפוחת מאוד בתחבורה ציבורית, דו גלגלית ואלטרנטיבית.
צריך להסתכל במראה ולומר את האמת ישראל התמכרה לשימוש במכונית הפרטית, ועניין הליסינג הוכיח לכולם עד כמה. להחליף מכונית רגילה במכונית חשמלית זה כמו שמעשן מכור מחליף את הסיגריות הרגילות שלו לסגירות לייט.

מה שישראל זקוקה לו הוא שיפור דרמתי במערכות הסעת המונים, ואולי האלמנט היותר חשוב הוא תכנון עירוני נכון.
בקליפת אגוז, תכנון כזה שייתר את הצורך בשימוש במוכנית, כלומר אזורי מגורים מצופפים, לאו דווקא מגדלים, יהיו בסמוך ובמרחק הליכה לאזורי התעסוקה ולכל הפונקציות העירוניות האחרות.
יש לזכור, לשכונות מצופפות קל יותר וכלכלי יותר לתת שירותי מערכת הסעת המונים יעילה ומקיפה.

שמעתי היום את שי אגסי מתבטא עם שותפו החדש ואני לא יכול להתעלם. עידן עופר עצמו והמיזמים הרבים של משפחתו אחראיים לכמה מן העוולות הסביבתיות וחברתיות הגדולות של ישראל, כמו בתי הזיקוק, רותם אמפרט, תרכובות ברום ומפעלי ים המלח. הבית שבו גר עידן עופר בישוב ארסוף על החוף בצמוד לשמורת טבע מהווה אף הוא עוול סביבתי זועק.
גם האורקל הירוק של אגסי, שמעון פרס, רחוק מאוד מלהיות ירוק, שמעון פרס כמו שמעון פרס תמיד ילבש את השמלה הכי "סקסית" בשוק כדי לזכות באהדת הקהל. ומה לעשות ירוק היום זה הכי סקסי, הבעיה עם פרס היא, שהפירוש שלו למילה "ירוק" רחוקה מלהיות ירוקה, ואני מתכוון לפרויקטים מזיקים כמו תעלת הימים והקמת ישובים חדשים מיותרים בנגב ובגליל.

שי אגסי נראה לי בחור חיובי ביותר, רק נראה לי שלא למד לעמוק את הבעיות התחבורתיות של ישראל. קידום המכונית החשמלית היא בהחלטת דבר חיובי, אבל אסור לתלות בה תקוות שהיא תביא מזור למערכת התחבורה של ישראל, מדינת ישראל צריכה להשקיעה את כספי הציבור ביוזמות שיובילו לשינוי אמיתי בתרבות התחבורה של ישראל, ולא ביזומות שיביאו לשינוי שולי כמו זו של אגסי.

ואבהיר, אני בעד מכונית חשמלית ואהיה שמח אם היא תחליף את אחותה המונעת בבנזין. אבל אני לא חושב שיש בה בשורה לישראל ולא לעולם, היא מהווה שיפור מזערי לכמה פקטורים סביבתיים ואת רוב האחרים היא לא משנה.   

פתיחת איקאה בראשון לציון צפויה לקבל אישור

יום שני, 29 לאוקטובר 2007   מאת:

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דחתה את התוכנית להקמת אזורי מסחר באזור מעיין שורק בדרום ראשון-לציון, אך קבעה כי אם תוגש לה תוכנית מצומצת יותר היא צפויה להיות מאושרת. המשמעות: גדלים הסיכויים שפתיחת חנות איקאה במקום תתאפשר, לאחר שהחלטה קודמת של בית משפט אסרה על העירייה לאשר פתיחת מרכז מסחרי באזור המיועד לתעשייה

לכתבה בYNET לחצו כאן…

כביש 471 נפתח – מחלף אלוף שדה הפך לפקק

יום שני, 29 לאוקטובר 2007   מאת:

הכביש החדש אמור להקל על התנועה בין פתח-תקווה לתל-אביב, אך בינתיים עומס התנועה באלוף שדה גדל בצורה משמעותית. מע"צ: מדובר בפקקים זמניים

לכתבה בYNET לחצו כאן…

מוסדות התכנון אישרו עוד 6,000 דירות לרמת השרון

יום שני, 29 לאוקטובר 2007   מאת:

תוכנית רצועת הנופש של עיריית רמת השרון יוצאת לדרך לאחר שהוועדה המחוזית תל-אביב דחתה על הסף את התנגדותה של עיריית תל-אביב לתוכנית. במסגרת התוכנית יוקם מדרום לכביש 5 פארק מטרופוליני ענק ואלפי יחידות דיור

לכתבה בYNET לחצו כאן…

יוזמה של יו"ר מפלגת הירוקים: מרינת תל אביב תהפוך למרינה "ירוקה"

יום שני, 29 לאוקטובר 2007   מאת:

מליאת ועדת בניין עיר של עירית תל אביב אישרה את הפיכתה של מרינה תל אביב למרינה ירוקה . את דבר הפיכתה של המרינה בתל אביב לירוקה יזם יושב ראש מפלגת הירוקים וסגן ראש עיריית תל-אביב יפו, פאר ויסנר.

על פי עיקרי התוכנית שהציג ויסנר תקבע מדיניות בנוגע לסביבה ותוכנית פעולה במרינה. התוכנית תכלול התייחסות למים, פסולת וצריכת אנרגיה וכן שימוש במוצרים שמגינים על הסביבה.

במרינה יוצבו מכלים מתאימים לאיחסון פסולת מסוכנת כדוגמת חומרי קירצוף כלי השיט, פסולת שמנים, חומרים דליקים וכד'. את הפסולת יפנה קבלן מורשה לאתר מורשה לפסולת מסוכנת.

על פי תוכנית הירוקים המרינה תהיה אחראית להצגה של שלוש פעילויות לפחות בתחום החינוך לשמירת איכות הסביבה כמו כן בשטח המרינה חייבים להימצא מתקני שאיבת מים מכלי שיט שיאפשרו להפרדת מים שמכילים שמן או טיהור מים מפסולת שמנונית.

יושב ראש מפלגת הירוקים סגן ראש עיריית תל אביב- יפו פאר ויסנר :"המרינות במדינת ישראל ובהן המרינה בתל אביב מזוהמות ומזהמות את חופי הים ומסכנות את הציבור. במרינות נתגלו מתכות כבדות וחומרים רעילים ומסרטנים אחרים. את "הבלומרין" אימצו כבר במדינות רבות באגן הים תיכון והעיר תל אביב היא הראשונה לעשות כן במדינת ישראל .

למסמך במפרט את הקרטריונים להפיכת מרינה "לירוקה" לחצו כאן…

הקרב על הרצועה

יום שני, 29 לאוקטובר 2007   מאת:

רמת השרון מתכננת להקים "רצועת נופש" – פארק גדול מהירקון ועד הים. יפה, לא? אז זהו: פעילי הסביבה טוענים שהתכנית דווקא תחסל מקומות טבעיים ותחליף אותם במדשאות מהונדסות

לכתבה בNRG לחצו כאן…