ארכיון עבור ספטמבר, 2008

מפלגת הירוקים: הבניה המתכננת בחוף הבונים סותרת את עקרונות חוק החופים

שבת, 27 לספטמבר 2008   מאת:

השבוע קיבלה ועדת המשנה לעררים במועצה הארצית לתכנון ובניה את בקשת מפלגת הירוקים להצטרף כצד בערר שהגישה החברה להגנת הטבע נגד החלטה לבנות בחוף הבונים מספר מוקדי תיירות.


חוף הבונים מתוך אתר המשרד להגנת הסביבה

רקע:
לפני כמה חודשים הביאו מועצה אזורית חוף כרמל תוכנית לפיתוח חוף הבונים שכוללת הוספת חוף רחצה, הקמת שני מוקדי תיירות כולל מסעדה וטיילת.
במרס השנה אישרה הועדה לשמירת הסביבה החופית את התוכנית, ועל כך הגישה החברה להגנת הטבע ערר, זאת בטענה כי הקמת מוקדי תיירות וחוף רחצה תהווה פגיעה קשה באופיו הטבע של אחד מן החופים האחרונים בישראל שהטבע נשמר בו.

לפני מספר ימים הגיש דרור עזרא רכז תחום ים וחופים במפלגת הירוקים בקשת הצטרפות לערר של החל"ט והשבוע אישרה הועדה כי מפלגת הירוקים תצורף כצד בערר.

הטענות המרכזיות של הירוקים הם:

  1. הירוקים תמוכים בטענות של החל"ט שלא נכון יהיה להקים במקום חוף רחצה אלא להרחיב את שמורת הטבע.
  2. הפיתוח המתוכנן לחוף הבונים שכולל הקמת טיילת ומסעדה הינו בעל אופי אורבאני זאת בניגוד לאופיו של חוף הבונים שהינו חוף "פראי" מוקף בשטחים פתחים.
  3. לכן טעונים הירוקים כי החלטה להפוך את חוף הבונים לחוף אשר יכלול פעילות אורבאנית הינה בניגוד לנאמר בחוק החופים אשר דורש מורה על לוועדה לשמירת הסביבה החופית להבחין בין חוף שהינו באזור עירוני לבין חוף פראי מוקף בשטחים פתוחים.
  4. עוד טוענים הירוקים, כי יש לשולל במכל ובכל את ההיגיון בבסיס התכנית כי נדל"ן מניב בחוף הינו נחוץ לתחזוקת החוף ושמירה על הטבע. הירוקים רואים בתפיסת עולם זה כתפיסה מסוכנת שתכשיר המשך ניצול משאבי החוף של ישראל לנדל"ן וזאת בניגוד לעיקרון שיש לשמור על החוף כשטח ציבורי פתוח לכלל הציבור.

הירוקים מציינים כי גם אם הועדה תחליט שיש מקום לאשר הקמת חוף רחצה חדש בחוף הבונים, על הועדה להגביל את הפעילות בחוף למינימום הפרעה לסביבה, ולכך על הפעילות בחוף להיות בשעות הרחצה בלבד.

דרור עזרא רכז תחום ים וחופים במפלגת הירוקים מוסר:"חוף הבונים הוא אחד מן החופים היחידים בישראל אשר נשמרו בהם ערכי טבע ונוף ייחודיים. אנו מקווים שועדת הערר תבין כי יש כאן ספסרות נדל"ן במשאבי החוף של ישראל ותפסול את התוכנית."

לקראית בקשת ההצטרפות במלאה לחצו כאן…

שנה טובה מהירוקים בהרצליה

יום חמישי, 25 לספטמבר 2008   מאת:


שנה טובה מהירוקים בהרצליה להגדלה הגלויה לחצו כאן…

מועמד הירוקים במודיעין – אלכס וינרב

יום חמישי, 25 לספטמבר 2008   מאת:

מפלגת "הירוקים" בראשות פאר ויסנר הודיעה ביום ב', על תמיכתה לראשות העיר בסגן אלכס וינרב. במסיבת עיתונאים משותפת שקיימו ויסנר ווינרב בבית הקפה "עלמה" בהיכל התרבות נכחו גם הדס שכנאי מזכ"ל מפלגת "הירוקים" ….

לכתבה המלאה לחצו כאן

שי למאיר ניצן מהירוקים

יום רביעי, 24 לספטמבר 2008   מאת:

חברי מפלגת הירוקים בראשל"צ שיגרו שי מקורי לראש העירייה מאיר ניצן – אריזות בקבוקים ריקים. המטרה: למחות על כך שבעיר לא הוצבו מיכלי איסוף בקבוקים
לכתבה  המלאה בNRG לחצו כאן

רמת השרון: שריפה פרצה בתע"ש; אין נפגעים

יום שלישי, 23 לספטמבר 2008   מאת:

יומיים אחרי השריפה במפעל בפתח-תקווה בו נהרג פלסטיני, פרצה שריפה במפעל תע"ש ברמת השרון. לא דווח על נפגעים

דרור עזרא, רכז פורום השרון במפלגת הירוקים, אמר: "מפעל תע"ש בלב האזור הצפוף של השרון הוא פצצה מתקתקת. השריפה היום היא עוד תמרור אזהרה שצריך להעיר את מקבלי החלטות לפי שיתרחש פיצוץ כמו שהיה ב-1992 בתע"ש נוף-ים. על הממשלה להעביר את המפעל בהקדם, בלי קשר לאישורי הבנייה. אסור שתושבי אזור השרון יהיו בני ערובה של תאוות הנדל"ן של משרד האוצר וראשי הרשויות בסביבה".

לכתבה בYNET לחצו כאן…

חיפה: הירוקים נגד הרכבל

יום ראשון, 21 לספטמבר 2008   מאת:

עיריית חיפה הכריזה על פרויקט הרכבל מהצ'ק פוסט ועד לפסגת הכרמל, אבל הירוקים מתנגדים וטוענים כי ספק אם יש לכך הצדקה כלכלית

יו"ר תנועת "הירוקים של חיפה", שמואל גלבהרט מביע ספקות לגבי הכדאיות הכלכלית של הפרויקט.

לכתבה  המלאה  לחצו  כאן

אוטובוס, מכונית, אופניים והולך רגל מפלסים דרך בפקקים

יום ראשון, 21 לספטמבר 2008   מאת:

לקראת יום התחבורה הציבורית, ערכו בכפר סבא ניסוי ייחודי: ארבעה אנשים ניסו לצלוח שלושה קילומטרים בארבעה אמצעי תחבורה שונים. מי ניצח? רמז, זה לא היה האוטובוס

יו"ר הירוקים בכפר סבא, גיא בן גל, אמר כי "באמצעות המיזם אנו מנסים להציף ולעודד את חשיבות עידוד השימוש בתחבורה ציבורית, בקידום תחבורה ידידותית לסביבה ובצמצום השימוש בכלי רכב פרטיים"

לכתבה  המלאה לחצו כאן

 

דן להט בנו של שלמה להט מתמודד ברשימת הירוקים בת"א

יום שישי, 19 לספטמבר 2008   מאת:

חמש-עשרה שנים לאחר שאביו, ראש העירייה המיתולוגי של תל-אביב, שלמה להט (צ`יץ`), פרש מתפקידו, החליט הבן – דן להט ללכת בדרכיו של אבא. בעוד חודשיים, יתמודד להט-ג`וניור על תפקיד סגן ראש עריית תל-אביב מטעם מפלגת "הירוקים"

לכתבת הוידיאו מאולפן שישי לחץ כאן

דרישה להפסיק פעילותו של האתר להזנקת מצנחי רחיפה בחופים

יום שישי, 19 לספטמבר 2008   מאת:

מפלגת הירוקים שיגרה מכתב למועצה האזורית חוף השרון בו היא דורשת כי המועצה תפעל להפסקת פעילותו של האתר להזנקת מצנחי הרחיפה, בשל פגיעה בטבע וסכנה ממשית לאנשים בחופים. המועצה האזורית חוף השרון: "הנושא כבר בטיפול"

לכתבה באתר לוקאל לחצו כאן…