ארכיון הנושא 'סניף כפר-סבא'

כפ"ס: המפעל שיורחב לצד השכונה הירוקה

יום חמישי, 16 ליולי 2009   מאת:

המשרד להגנת הסביבה המליץ שלא לאשר את הרחבת מפעל קניאל. בעיריית כפר סבא מרגיעים ומתחייבים לא להנפיק היתר ללא האישורים הנדרשים. ומה על תושבי השכונה העתידית?

חבר מועצת העיר כפר סבא מטעם מפלגת הירוקים, גיא בן גל, טוען כי "החלטת עיריית כפר סבא שאישרה את בקשת ההרחבה של מפעל קניאל שימוקם מרחק של 200 מטר מהשכונה הירוקה, מהווה הוכחה לכך שכפר סבא היא עיר ירוקה למראית עין בלבד. אישור הרחבתו של מפעל קניאל מהווה הוכחה ליחס המקל של העירייה כלפי מפעלים העוסקים בחומרים מסוכנים שאינם עובדים בשקיפות סביבתית מלאה".

לכתבה בNRG לחצו כאן…

נציגי מפלגת הירוקים בשרון הקימו פורום הירוקים בשרון

יום שישי, 20 למרץ 2009   מאת:

נציגי מפלגת הירוקים בערי השרון הקימו פורום לשיתוף פעולה אזורי. המטרה: הידוק שיתוף הפעולה וקידום נושאים ירוקים באזור השרון.

השבוע החליטו נציגי הירוקים בערים: הוד השרון, הרצליה, כפר סבא ורמת השרון, להקים פורום אזורי להידוק שיתוף הפעולה בין הערים בשרון בנושאים סביבתיים.
הפורום מורכב מחברי מועצה של מפלגת הירוקים בערי השרון המהווים גם יו"ר סניפי הירוקים בעריהם: אביאל אברמוביץ' – סגן ראש עיריית הוד השרון, דרור עזרא – חבר מועצת עיריית הרצליה, גיא בן גל – חבר מועצת עיריית כפר סבא, אורי לוין – חבר מועצת עיריית רמת השרון.
פגישה ראשונה של פורום הירוקים בשרון התכנסה השבוע בכפר סבא וחברי הפורום מתכוונים להתכנס אחת לחודש כדי להביא לקידום הטיפול בנושאים סביבתיים באזור השרון, כגון: טיפול בבעיות המים והביוב, זיהום קרקע, מחזור, שמירה על שטחים פתוחים, תחבורה. לטענתם בעיות הסביבה אינן נעצרות בגבולות שטח השיפוט של עיר, ולכן חשוב שהטיפול בהן יהיה בשיתוף פעולה אמיתי בין ערי השרון. בכוונתנו ולקדמם, אומרים חברי הפורום.

הציבור מוזמן לפנות לפורום הירוקים בשרון במייל הזה
hasharon@green-party.org.il

הפעולה הראשונה של פורום הירוקים בשרון היא פניה לראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו ובו קריאה להגדלת תקציב המשרד להגנת הסביבה ומינוי מיידי של השר המיועד להגנת הסביבה.

לצפיה מכתב לנתניהו לחצו כאן…

חגיגה ירוקה בערי השרון

יום חמישי, 13 לנובמבר 2008   מאת:

הצלחה גדולה למפלגות הירוקים בשרון: בכפר סבא הירוקים הם הסיעה השנייה בגודלה במועצה עם שלושה מנדטים. בהוד השרון ורמת השרון זכו בשני מנדטים. מי שקופץ ירוק

לכתבה  המלאה לחצו  כאן

מפלגת הירוקים ירתה את יריית הפתיחה לבחירות הארציות

יום רביעי, 12 לנובמבר 2008   מאת:

מפלגת הירוקים רשמה הישג מרשים בבחירות המקומיות לרשויות המקומיות. מפלגת הירוקים נכנסה לכ-22 רשויות מקומיות ובסה"כ קיבלה כ-50 מנדטים. מפלגת הירוקים התמודדה ברשויות מקומיות מנהריה בצפון ועד אילת בדרום.

יושב ראש מפלגת הירוקים פאר ויסנר: " אמש זכינו לאמונם של תושבים רבים מכל רחבי הארץ שדורשים לשפר את איכות החיים והסביבה בישראל".

על פי נתונים שהתקבלו במפלגת הירוקים קיבלה המפלגה את המנדטים הבאים :

1. חיפה – 4 מנדטים,
2. ראשון לציון – 3
3. רמת גן- 3
4. כפר סבא -3
5. נהריה – 3
6. תל אביב – 3
7. נשר- 4
8. גבעתיים- 2
9. מודיעין- 2
10. קרית אונו- 2
11. אזור-2
12. אשדוד-2
13. הרצליה-1
14. בת-ים 1
15. אשקלון- 1
16. פרדסיה- 1
17. מגדל העמק-1
18. רמת השרון-2
19. הוד השרון- 2
20. קרית אתא-2
21. חדרה -2
22. פתח תקווה-1

יושב ראש מפלגת הירוקים פאר ויסנר : " מדובר בהישג משמעותי, אמש זכינו לאמונם של תושבים רבים מכל רחבי הארץ שדורשים לשפר את איכות החיים והסביבה במקום מגוריהם.

העובדה כי הגענו לכ- 50 מנדטים בסך הכללי מדברת בעד עצמה וכעת עלינו להפשיל שרוולים ולצאת ולעבוד למענם. התוצאות המרשימות הן יריית הפתיחה של מפלגת הירוקים במטרה לקבל את אמון העם גם בבחירות הארציות כדי שנוכל להשפיע מתוך הכנסת הבאה ולקדם סדר יום סביבתי וסדר יום חברתי במדינת ישראל ."

אוטובוס, מכונית, אופניים והולך רגל מפלסים דרך בפקקים

יום ראשון, 21 לספטמבר 2008   מאת:

לקראת יום התחבורה הציבורית, ערכו בכפר סבא ניסוי ייחודי: ארבעה אנשים ניסו לצלוח שלושה קילומטרים בארבעה אמצעי תחבורה שונים. מי ניצח? רמז, זה לא היה האוטובוס

יו"ר הירוקים בכפר סבא, גיא בן גל, אמר כי "באמצעות המיזם אנו מנסים להציף ולעודד את חשיבות עידוד השימוש בתחבורה ציבורית, בקידום תחבורה ידידותית לסביבה ובצמצום השימוש בכלי רכב פרטיים"

לכתבה  המלאה לחצו כאן

 

שטרית יצטרך לתת הסברים לבג"צ

יום רביעי, 10 לספטמבר 2008   מאת:

בעקבות עתירה שהגישו חברי הירוקים בכפר סבא, נתניה, וחדרה, החליט בג"צ לחייב את שר הפנים לנמק מדוע יש להחיל את צמצום חברי המועצות המקומיות כבר מנובמבר

לכתבה  המלאה לחצו כאן

כפר סבא: מפלגת הירוקים ערכה אתמול כנס לרגל השקת קמפיין הבחירות

יום שני, 25 לאוגוסט 2008   מאת:


מפלגת הירוקים בכפר סבא ערכה אתמול כנס לרגל השקת קמפיין הבחירות למועצת העיר.

 את הכנס פתח חבר המועצה גיא בן גל שהציג את מצע הסיעה ואת רשימתו.

 אל הכנס הגיע גם מנהיג מפלגת הירוקים המתמודד כיום על ראשות העיר תל אביב פאר ויסנר, על מנת להביע את תמיכתו.

 במקום השני ברשימה הוצב חבר המועצה אמיר גבע – ד"ר לכלכלה ויו"ר חברת השקעות, ובמקום השלישי הוצבה אתי גן-אל, בעלת חברה לייעוץ כלכלי.

 

 

הירוקים עתרו נגד שר הפנים: לא לצמצם את מספר חברי המועצה

יום שני, 18 לאוגוסט 2008   מאת:

העותרים, חברי מועצת עיר מטעם "הירוקים", טוענים כי החלטת השר שטרית לצמצם את מספר חברי המועצה בעיתוי כל כך סמוך לבחירות פגעה באינטרס ההסתמכות שלהם, המוגן על פי דין, וכי השר פעל בניגוד ברור לעמדת ועדת הפנים של הכנסת. כמו כן, מצבעים העותרים על שיקולים פוליטיים זרים הנוגעים לפריימריס בתנועת קדימה.

חבר מועצת עיריית נתניה, אדיר בנימיני וחבר מועצת עיריית כפר-סבא, גיא בן-גל, ביחד עם חברת מועצת עיריית חדרה, חדווה יחזקאלי, המייצגים את מפלגת הירוקים, הגישו הבוקר (שני) עתירה לבג"צ כנגד שר הפנים מאיר שטרית, באמצעות עו"ד אתי כהנא.

בעתירה (בג"צ 7182/08 אדיר בנימיני ואח' נ' שר הפנים ואח') טוענים העותרים כי בהחלטת השר שטרית לחתום על הצו שיצמצם את כמות חברי מועצות הערים בכל הארץ, נפלו מספר פגמים מהותיים.

ראשית, ההחלטה, בעיתוי שניתנה, פגעה באופן קשה ביותר באינטרס ההסתמכות של העותרים, המוגן על פי דין. כל זאת שכן המדובר בהחלטה שניתנה פחות משלושה חודשים לפני הבחירות, כאשר בשלב זה העותרים בלב ליבם של ההכנות ולאחר נטילת התחייבויות כספיות וחוזיות, הבאות לידי ביטוי בין היתר, בשכירת מטה ופעילים וחתימת חוזי פרסום (עיתונות, אינטרנט, שלטי חוצות). פעולות אלו נעשו על ידי מועמדים רבים בכל רחבי הארץ וזאת תוך כדי הסתמכות על מצג מסוים, אשר לאור החלטת המשיב, שר הפנים, הפך למצג שווא.

שנית, מציינים העותרים כי התנהלותו של שר הפנים מנוגדת לרצון הברור אותו הביע המחוקק, באמצעות ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת אשר דחו את עמדתו רק לפני מספר חודשים. בכך פעל השר בניגוד לרצון הכנסת ועקף באמצעות צו מנדטורי את רצון המחוקק.

שלישית, העותרים מעלים חשש שמא שיקולים בלתי עניינים הולידו את קבלת ההחלטה האמורה בעיתוי הנוכחי, ומציינים כי השר שטרית מתמודד בימים אלה בבחירות המוקדמות (פריימריס) בתנועתו "קדימה", שם לראשי הרשויות החברים בתנועה יש כוח אלקטוראלי רב והשפעה ניכרת על ציבור המתפקדים בעלי זכות ההצבעה. מה עוד שהשר נימק את החלטתו בכך שהיא זוכה לתמיכה מצד ראשי השלטון המקומי.

בסיום העתירה, מבקשים העותרים מבית המשפט העליון, להורות על ביטול הצו או לחלופין להורות על החלתו רק מהבחירות הבאות.

יש לציין שמועצת העיר שספגה את המכה האנושה ביותר היא מועצת העיר חיפה, שיגרעו ממנה בבחירות הקרובות לא פחות מ-6 מושבים (מ-31 מושבים ל-25 בלבד).

חבר מועצת עיריית נתניה, אדיר בנימיני (מפלגת הירוקים): "השר שטרית ממשיך במדיניות שאפיינה את מרבית קודמיו בתפקיד והפך גם הוא ללוביסט הראשי המייצג את האינטרסים של ראשי הרשויות בשלטון המקומי ובכך פוגע אנושות בדמוקרטיה. כל שוחר חירות צריך להסתכל בדאגה במגמת המשרד בשנים האחרונות שתכליתה לחזק יותר ויותר את הכוח הריכוזי שקיים גם כך אצל ראשי הרשויות. הכוח כידוע משחית והיחידים שיכולים לפקח, לבקר ולרסן את ראשי הרשויות הם חברי המועצה ובתנאי שזו תהיה חזקה".

לנוסח העיתרה המלא לחצו כאן…

כפר סבא צריכה מועמד ירוק אמיתי לראשות העיר

יום רביעי, 30 לינואר 2008   מאת:

010.jpg 

יו"ר מפלגת הירוקים פאר ויסנר וחבר המועצה מטעם הירוקים, גיא בן גל, מאזינים לתושבי סמטת אביב  

היום, יום שלישי 29.1.08 ביקר בכפר סבא יו"ר מפלגת הירוקים, סגן ראש עיריית תל אביב – יפו, מר פאר ויסנר. ויסנר שהוזמן לסיור על ידי יו"ר מפלגת הירוקים בכפר סבא, חבר המועצה גיא בן גל, ביקר בפארק החדש ובשכונת סמטת אביבים בעיר.

הסיור שכלל פעילים של מפלגת הירוקים בכפר סבא, תושבי שכונת סמטת אביבים (שהתלוננו על מפגעי הריח בשכונה) ועיתונאים התמקד בבעיות הסביבתיות של כפר סבא ובביקורת של מפלגת הירוקים כלפי המפגעים הסביבתיים.

במהלך הסיור הכריז מר ויסנר כי מפלגת הירוקים תרתם למאבק הסביבתי אותו מנהלים תושבי השכונה נגד עיריית כפר סבא בכל הקשור למפגעי הריח בשכונת סמטת אביבים.

בסיור לקחו חלק עו"ד גיא אופיר, המייצג את תושבי השכונה מול עיריית כפר סבא וכן מר אבישי מתיה יו"ר ועד הפעולה של השכונה. השניים הלינו בפני פאר ויסנר וגיא בן גל, על הטיפול המזלזל של העירייה בכל הקשור למפגעי הריח המתמשכים ועל  הזלזול מצד עיריית כפר סבא באי דאגה לבריאותם של תושבי השכונה.

יוזם הסיור, חבר מועצת העיר גיא בן גל מטעם הירוקים בכפר סבא הוסיף:

"מן הראוי שהעיר כפר סבא המתיימרת להיות עיר ירוקה תתחיל להשקיע את המשאבים הדרושים למניעת מפגעי הריח בשכונת סמטת אביבים. על העירייה להשקיע כספים בתיקון תשתית הביוב הלקויה ולא לספק פתרונות זמניים קוסמטיים. בכוונת הירוקים להציף נושא זה בישיבת מועצת העיר הקרובה".