ארכיון עבור נובמבר, 2008

הירוקים מתנגדים להפיכת חוף אפולוניה לחוף רחצה

יום ראשון, 30 לנובמבר 2008   מאת:

"הירוקים" בהרצליה פנו לוועדה הארצית לתכנון ובנייה והמליצו להכריז על קטע החוף הסמוך ל"אפולוניה" כשמורת טבע, ולא לפתוח בו תחנת הצלה. לטענתם, במקום ערכי טבע וארכיאולוגיה חשובים, שעלולים להיפגע

לכתבה בYNET לחצו כאן…

הירוקים בהרצליה מציעים שמורה ימית סביב אפולוניה

יום חמישי, 27 לנובמבר 2008   מאת:

הירוקים בהרצליה הגישו המלצה למועצה הארצית לתכנון ובניה לסמן בתוכנית מתאר ארצית לחופים(תמ"א 13) קטע חוף וים של 800 מ' סביב אפולוניה כשמורה ימית. ההמלצה נשלחה במסגרת הליך של הערות והשגות הציבור לתוכנית שנועדה להסדיר את השימוש בחוף במחוז ת"א.

דרור עזרא יו"ר הירוקים בהרצליה מוסר:"אזור החוף הצפוני של הרצליה הוא אחד מאתרי הטבע הימיים החושבים באזור המרכז, מדובר בחופים סלעיים מאופיינים בבריכות קטנות. למרות שהאזור זוהם במשך עשרות שנים ע"י מפעל תע"ש, מאז 1995 שתע"ש הפסיק את פעילותו האוזר משתקם ומתקיים בו עושר יוצא דופן של חי וצומח ימיים, תרמה לכך גם העובדה שנגישות לאוזר קשה וכך התאפשר לטבע לשגשג כמעט ללא הפרעה."
"אנו הפתענו מאוד, כאשר גילנו שהחוף הזה מיועד בתוכנית לחוף רחצה, אנו חושבים שהרס אתר טבע כזה למען חוף רחצה יהיה אובדן אדיר וטעות קשה."

להלן המלצת הירוקים: המשך »

נחל פולג ישוקם

יום רביעי, 26 לנובמבר 2008   מאת:

בפגישה משותפת שקיימה היום עיריית נתניה עם רשות הניקוז, משרד הבריאות ורשות הטבע והגנים, הוחלט כי הנחל ינוקה באמצעות שיטה של חברת הביוטכנולוגיה קלירנס. בתוך שבועיים יגובשו התוכנית ולוח הזמנים לשיקום

לכתבה  המלאה  לחץ  כאן

סקר ערוץ 1 – הירוקים 3 מנדטים

יום רביעי, 26 לנובמבר 2008   מאת:

תוכנית חירום כלכלית תביא להרס הסביבה

יום שני, 24 לנובמבר 2008   מאת:

בשנים האחרונות חלו תמורות משמעותיות בתפיסת העולם של המנהיגות העולמית בקשר בין כלכלה וסביבה.
מנהיגי העולם ולא רק במדינות המערב מבינים כי העולם עומד בפני משבר סביבתי ומשבר משאבים אדיר.
מספיק להביט אל רשות הדיג של דייגי העולם כדי להבין את גודל המשבר, לפי מחקרים משנת 1950 התדלדלו כמות הדגים הגדולים שנותרו בים ב90%, ולא מדובר רק בים התיכון אל בכל הימים ואוקיינוסים בכדור הארץ.

המשבר הסביבתי ומחסור במשאבים דופקים לאנושות על הדלת כבר עשור, הדפיקות הולכות ונעשות חזקות יותר ויותר, הדלת כמעט לא עומדת בעומס. אבל בחודשים האחרונים נכנס לנו לפתע מן החלון המשבר הכלכלי.

האנשות התמודדה עם משברים כלכלים בעבר בהצלחה לא מבוטלת, גם אנחנו כאן בישראל חווינו כמה וכמה כאלו והתגברנו עליהם.
בימים אלו משרד האוצר עומד להציג לעם ישראל את התוכנית הכלכלית שתאיץ את הכלכלה, אליהם מצטרף גם ביבי נתינהו עם תוכנית כלכלית משלו. מעל כל אלו מרחפת עננה של קריסה של ברוני הנדל"ן והתשתיות של ישראל.

בסיס התוכנית הוא הסיסמאות הישנות, על הצורך לבנות תשתיות ו"הפשרת" קרקעות, כלומר בנייה של עוד כבישים והפיכה של קרקעות חקלאיות לאזורי מגורים.
כאשר מרימים את הדף ומביטים מה עומד מאחורי התוכנית ומי מרווח ממנה מגלים דברים מפתיעים, למשל מי הולך להרוויח את המיליארדים שהממשלה בכבישים? נכון, לב לבייב, יצחק תשובה וחבריהם אותם טייקונים שהפסידו מיליארדים ועכשיו מתרפסים בפני ממשלת ישראל שתציל אותם.
מי הולך להרוויח "מהפשרת" קרקעות? נכון אותם קיבוצים ומושבים שמחזקים קרקעות חקלאיות יחד עם ברוני הנדל"ן. שלא במקרה מאיישים גם עמדות מפתח בכל הגופים הבחורים במפלגות הגדולות.

תעשיית החיסכון

התמודדת עם המשבר הכלכלי הנוכחי היא שונה מן המשברים הקודמים, אם אנחנו נתמקד רק במשבר הכלכלי שנכנס לנו מן החלון וננסה לסלק אותו ולסגור את החלון אנו נזניח את הדלת שחוצצת בינינו לבין המשבר הסביבתי. התוצאה תהיה שאולי המשבר הכלכלי ייפתר (גם זה לא בטוח) אבל אנו נאיץ את המשבר הסביבתי. ועם המשבר הסביבתי התמודדת תהיה קשה ואכזרית ביותר.

הדרך להתמודד עם המשבר הכלכלי היא לא באותם כלים כלכלים ישנים, אלא להשתמש בהשקעה הממשלתית להאצת הכלכלה. ובמה הדברים אומרים.
ישראל היא מדינה קטנה, צפופה ביותר ודלה במשאבים, נתוני פתיחה גרועים לכל הדעות להתמודד עם המשבר הסביבתי ומשבר המשאבים.
בשנים האחרונות קיים בעולם מושג שנקרא "תעשיית החיסכון". הרעיון הוא להשקיע כסף כדי לחסוך במשאבי הטבע.
תעשיית החיסכון משמעותה למשל הפחתה משמעותית בשימוש ברכב הפרטי, למשל הוספת דירות מגורים ע"י שדירוג שכונות ותיקות, למשל חיסכון בחשמל ע"י החלפה של מכשרים חשמליים חסכוניים ואיטום מבנים וכדומה.

התוכנית הכלכלית של ישראל אסורה לה שתהיה לטובת האינטרסים של פטרוניהם של הפוליטיקאים. יש דרכים להשקיע את כספי המדינה שגם יסופו מקומות עבודה חדשים וגם נוכל לשומר ולהתמודד עם המשבר הסביבתי ומשבר המשאבים.
אפשר להשקיע, בהקמת תחנות ליצור חשמל מאנרגיית השמש, בשיפור דרמתי של התחבורה הציבורית בעיקר האוטובוסים, בשדרוג שכונות ותיקות, בחיסכון בחשמל, בחקלאות.
אנחנו צריכים לזכור שבזמן משבר עולמי, על עשרות אלפי הדונמים שיהפכו לבטון ואספלט לא נוכל לגדל את המזון שאנו נהיה זקוקים לו.

אפשר להתמודד עם המשבר הכלכלי והסביבתי בצורה טובה, אבל צריכה להיות הנהגה כלכלית אחרת!

למאמר בNRG לחצו כאן…

עיכבת ולכן תשלם

יום ראשון, 23 לנובמבר 2008   מאת:

עיריית הרצליה דורשת להטיל קנס על חבר המועצה החדש דרור עזרא. הסיבה: ערר שהגיש לוועדה המחוזית מעכב את תחילתו של פרויקט בנייה בחוף הים. עזרא: זה ניסיון להרתיע תושבים לפעול למען מטרות ציבוריות

לדברי עזרא "מדובר בהמשך המגמה הדורסנית המאפיינת את העירייה, בה כנראה השתרשה תפיסת עולם מעוותת לגבי מהי דמוקרטיה ומהי פעילות ציבורית. יש כאן ניסיון להרתיע תושבים מלפעול למען מטרות ציבוריות".

לכתבה בNRG לחצו כאן…

סקר מינה צמח בידיעות אחרונות – הירוקים שלושה מנדטים

יום חמישי, 20 לנובמבר 2008   מאת:

פירוק המפד"ל והמפלגה החדשה שקמה על חורבותיה לא עזרו כנראה. המפלגה הימנית המאוחדת שמבקשת להיקרא "הבית היהודי", מקבלת שישה מנדטים – מנדט פחות מבסקר הקודם. הירוקים עולים לשלושה מנדטים, לעומת שניים בסקר הקודם

לכתבה בYNET לחצו כאן…

ממחזרים הבטחות ירוקות

יום רביעי, 19 לנובמבר 2008   מאת:

ערב הבחירות הכלליות שוב נפתחת בורסת ההבטחות וכל דיכפין, כל מפלגה, כל פוליטיקאי יוצא בהבטחות שלרובן, נוכל לומר בעוד שנים ספורות את צמד המילים: "אבל הבטחתם".

הנה, כבר עתה ניצב לו אפרים סנה בתפקידו החדש כיו"ר מפלגה ומבטיח בסרטון המופץ באינטרנט לפעול למען הסביבה בישראל. הלו אפרים, איפה היית עד כה? אתה הרי לא פוליטיקאי חדש, כבר ישבת כמה שנים בכנסת ובממשלה ומה קידמת בשנים אלו למען הסביבה? מה עשית לשיפור התחבורה הציבורית בהיותך שר התחבורה? איך נלחמת בזיהום האוויר בהיותך שר הבריאות? והאם כסגן שר הביטחון שללת פגיעה כל שהיא של מערכת הביטחון בסביבה?

כמו סנה, יעלו בימים ובשבועות הקרובים מפלגות רבות שידברו על הסביבה וכמה חשוב ואפילו מאוד חשוב לדאוג לה ולבריאותנו; כמה חשוב לצמצם את זיהום האוויר, לפעול לניקוי הנחלים, לשמור על הריאות הירוקות ועוד.

במפלגות רבות יושבים ומפשפשים כעת במגירות ומוציאים דפים מאובקים עם הבטחות ומסרים אותם השמיעו במערכות הבחירות הקודמת ושפורסמו במצעיהן. רובן רק ינקו מהם את האבק וימכרו את הסחורה שלהן שוב.

לכאורה צריך לצדד במהלך זה כי הוא מהווה סוג של מחזור המהווה תרומה חשובה לסביבה,אך אם נצא רגע מהציניות, חייבים לשאול, מה באמת הן עשו עם אותן הבטחות בפועל? כמה מהן באמת מומשו?

הסביבה והחברה בישראל השזורות זו בזו כחוט השני לא יכולות לסבול עוד הבטחות סרק במצבן. אזרחי ישראל הפסיקו להאמין לפוליטיקאים ולמפלגות המתחפשים לירוקים, כאלו שדואגים לסביבה רק דקה לפני מערכת הבחירות.

זה הזמן לצאת בקריאה לכל המפלגות, אל תזלזלו בסביבה ובחברה הישראלית, אל תוזילו את העיסוק בנושא אשר הינו בעל השפעה מכרעת על חיי כל אחת ואחד מאיתנו במערכת הבחירות הקרבה. טוב יעשו פוליטיקאים ומפלגות אם יתמקדו בתחומים שבהם פעלו ועשו עד כה וישאירו למי שפועלים למען הסביבה, בריאות הציבור והחברה בישראל 365 ימים בשנה, את הטיפול בסוגיות הרות גורל אלו. לאלו שאיכות הסביבה והחיים נמצאת בראש סדר יומם והם ירוקים אותנטיים ולא מתחזים.

למאמר בNRG לחצו כאן

אחדות הירוקים בחיפה ובצפון

יום ראשון, 16 לנובמבר 2008   מאת:

רשימת "הירוקים של חיפה" יוזמת הקמת ארגון גג של מפלגות"הירוקים" בחיפה והסביבה. יו"ר סיעת "הירוקים של חיפה" שמואל גלבהרט: "שיתוף פעולה ותיאום בין נציגי הרשימות, יגדיל את יכולתנו להגיע להישגים מול כל רשות מקומית במרחב ומול משרדי הממשלה"

לכתבה בלוקאל לחצו כאן…

היאבקות קרקע: איקאה שוב מתקרבת לראשל"צ; הירוקים והסוחרים מתנגדים

יום ראשון, 16 לנובמבר 2008   מאת:

חשיפת התנאים למכרז החדש של איקאה בראשון לציון עוררה תגובות נזעמות בקרב סוחרי האזור. נציג הסוחרים: "המינהל שוב מנסה לתפור מכרז לאיקאה". נציג הירוקים: "אין סיבה לתת פרס ליזמים שבנו בניגוד לייעוד". מינהל מקרקעי ישראל: "המכרז מבטא את מורכבות המצב. הכל כשר ועומד בדרישות הדין"

גיל יודפת, ראש סיעת "הירוקים" בראשון לציון וחבר מועצה, היה גם הוא בין המתנגדים לפתיחת הסניף במתחם. "צריך לבדוק את המכרז לעומק", הוא אומר. "המבנה של חנות איקאה נבנה בניגוד לייעוד והיה צריך להיהרס. אין כל סיבה לתת ליזמים פרס ולהוציא מכרז, כשהם היחידים שמשתלם להם להתמודד בו. זה סיכון שאיקאה לקחה כשהקימה מבנה מסחרי על קרקע של תעשייה לפני שינוי הייעוד"

לכתבה בNRG לחצו כאן…