ארכיון עבור מאי, 2009

הירוקים נגד בריכות השחייה הפרטיות בהרצליה פיתוח

יום שישי, 29 למאי 2009   מאת:

בעקבות המשבר במשק המים דורש נציג הירוקים במועצת הרצליה, דרור עזרא, להפסיק מתן היתרי בנייה לבריכות שחייה פרטיות

במכתב שהעביר עזרא לראש העירייה יעל גרמן הוא טוען כי לפי בדיקה שערך עם משפטנים העירייה יכולה לסרב לתת היתר במקרים יוצאי דופן. "אם יש מקרה יוצא דופן אזי הפחתת השימוש הבזבזני במים הוא המקרה המובהק שיש לעשות שימוש בסמכות זו", מציין עזרא ומוסיף: "לדעתי במצב הדברים כיום, כאשר העירייה מייבשת גינות ציבורית מחד אבל מאידך מאשרת עשרות בריכות שחיה פרטית מדי חודש הינה עוולה ציבורית שאסור לה שתתקיים.

לכתבה בNRG לחצו כאן…
לכתבה בYNET לחצו כאן…
לכתבה בלוקאל לחצו כאן…

הצעה לסדר – הפיכת הרמזורים לידידותיים לנהגי כלי רכב דו-גלגליים

יום חמישי, 14 למאי 2009   מאת:

רקע:
בשנים האחרונות לאור בעיות הגודש בדרכים יותר ויותר נהגים עושים שימוש בכלי רכב דו-גלגלי לנסיעה.
אחד הבעיות המטרידות שהרוכבים על כלי-רכב דו-גלגליים נתקלים בה הוא עניין הרמזורים שאינם מזהים כלי רכב אלו.

בעיר הרצליה ישנם מספר רב של רמזורים, חלק גדול מרמזורים אלו מפעילים גלאי שמזהה מכוניות שעומדות ברמזור על-מנת לייעל את ניהול התנועה זאת ע"י דילוג של מחוזרי רמזור בכיווני נסיעה שאין בהם מכוניות עמודות.
גלאים אלו אינם מזהים כלי-רכב דו-גלגליים, כתוצאה מכך בשעות שהתנועה דלילה רוכבי כלי הרכב הדו-גלגליים נפגעים, או שהם נאלצים לחכות זמן רב ברמזורים, או אפילו לעבור על חוקי התנועה דבר שמהווה סיכון.

הצעתנו:
מועצת העיר הרצליה רואה חשיבות גדולה בקידום השימוש בכלי רכב דו-גלגליים לנסיעה ברחובות העיר ולכן על-מנת לשפר את הנגישות של מערכת הרמזורים בעיר, מחליטה מועצת העיר כי מערכות הרמזורים בעיר ישדרגו כך שלא יפגעו רוכבי כלי הרכב הדו-גלגליים.

מועצת העיר ממנה את מר יונתן יסעור מ"מ ראש העירייה ואחראי על נושא התחבורה לבדוק וליישם אמצעים לשיפור המצב בזמן הקרוב, כמו נטרול אוטומטי של הגלאים בשעות שהתנועה דלילה או כל רעיון טכני אחר שיביא לפתרון הבעיה.

הצעה לסדר – מניעת נסיעת רכבי שטח בשטחים פתוחים בהרצליה

יום חמישי, 14 למאי 2009   מאת:

רקע
בתחום העיר הרצליה ישנם שטחים פתוחים בעלי ערך טבע ונוף, שטחים פתוחים אלו נפגעים בשנים האחרונות בצורה קשה ביותר ע"י רכב שטח מסוגים שונים כמו ג'יפים, טרקטורונים ואופנועים.

האתרים העיקריים בהרצליה בה פוגעים נהגי רכבי השטח באזורי טבע הם, אזור הבאסה, האזור מדרום לשד' אבא-אבן, אזור מצוקי סידנא-עלי, האזור ממזרח לאפולוניה, ואזורים נוספים.

הנזקים הנגרמים לשטחים הפתוחים ולטבע מנהגי רכבי שטח הם, רמיסה של צמחים, דריסה של בעלי-חיים, הפחדה של עופות, הרס של הנוף, הרס מצוקי כורכר ועוד.
בנוסף וחמור מכך, רבים מנהגי רכבי השטח נוהגים בפראות ומסכנים בכך מטיילים רגליים ורוכבי אופניים.

במשך השנים התקבע נוהג פסול כי השטחים הפתוחים של העיר הרצליה הם מגרש המשחקים הפרטי של נהגי רכבי השטח. נוהג זה צריך להיפסק.
בהקשר זה ראוי לציין לטובה את החלטת ראש העירייה לפני כמה שנים לבטל תחרות רכבי שטח בבאסה.

הצעתנו
מועצת העיר מחליטה כי שמירה על השטחים הפתוחים בעיר הרצליה הינה אחת מעקרונות הסביבתיים החשובות של העיר.

מועצת העיר הרצליה ממנה את ועדת איכות הסביבה העירונית לגבש תוך ארבע חודשים למועצת העיר ולאגפי העירייה המלצות אשר יגרמו להפסקת הרס השטחים הפתוחים של העיר ע"י נהגי רכבי שטח, בין אם זה ע"י הגברת האכיפה באמצעות חוקי עזר קיימים, התקנת חוקי עזר חדשים, ביצוע חסימות בדרכים, ואמצעי אכיפה אחרים.
עד לגיבוש המלצות אלו מועצת העיר מורה ליחידת הפיקוח העירוני וליחידת השיטור המשולב להגביר את הפיקוח בנושא.

מגאולת הארץ לקומבינות נדל"ן

יום שלישי, 12 למאי 2009   מאת:

מכל ימי השנה דווקא ביום הרצל החליטה ממשלת ישראל לזרוק לפח הזבל של היסטוריה את אחד מעקרונות היסוד של הציוניות, גאולות הארץ.
אין סמלי יותר מזה לצביעות הפוליטית בישראל, מצד אחד חגיגה מלאכותית ומזויפת לציונות והרצל ומצד שני אחת ההחלטות האנטי ציוניות הגרועות בתולדות המדינה, הפרטת הקרקעות.

2000 שנה השתוקק, והתפלל העם היהודי לגאול חזרה את הארץ, עם הקמת התנועה הציונות החל תהליך מפרך וסיזיפי בו נאספו פרוטה לפרוטה מכל קהילות העם היהודי וכך למעשה נקנתה הארץ בחזרה לעם היהודי. וכאן יש לתהות האם מישהו בממשלת ישראל שכח איך נקנתה הארץ ולא חושב שאפשר יהיה לעשות לנו בדיוק אותו דבר?

ראש הממשלה בנימין נתניהו מנסה למוכר לנו היום כי הרפורמה בנושא הקרקעות הינה למען הקלת עול הבירוקרטיה על האזרח הקטן. אל תאמינו לזה, מדובר באימוץ מודל "הציונות" החדש מבית מדרשם של שרון, אולמרט ונתניהו, קומבינות הנדל"ן.

אין כאן שום רצון לשפר את המערכת, אין כאן שום רצון להביא לשיטת ניהול קרקעות חדשה, טובה ומשופרת יש כאן רצון ציני של מקבלי החלטות להעשיר את חבריהם ברוני הנדל"ן שמסתתרים מאחורי בעלי דירות קטנים.

תפיסת העולם הקרקעית של בישראל היא תפיסה נכונה וטובה, בבסיסה העיקרון כי הקרקע היא של כולם ושל אף אחד.
כלומר, המדינה היא הבעלים של הקרקע והמדינה נותנת זכויות שימוש למטרות שונות ולזמן מוגבל בין אם פרטיות או ציבוריות, מה שנקרא חכירה.
אם חושבים על זה קצת יותר לעומק אין נכון מזה, הקרקע כבר קיימת מיליוני שנים, האנושות רק כמה אלפי שנים, הקרקע היא מתנת הטבע, האדם לא יצר אותה הוא רק משתמש בה.

אין ספק שאחד האתגרים של כל שלטון לאורך כל ההיסטוריה היה להסדיר ולשלוט במשאב הקרקע. לטעמי, שיטת החכרת הקרקעות היא הכי טובה שיש – מחד נותנת לאנשים להשתמש בקרקע לשימושים שונים מוגבלים בזמן (בדרך כלל לשנות דור) החל במגורים וכלה בחקלאות אבל מאידך הבעלות על הקרקע נשארת בידי המדינה הן סמלית והן מעשית.
החוכרים מתפקדים למעשה כבעלי הקרקע כל עוד הם עושים בה את השימוש המותר, אבל המדינה שומרת לעצמה את הזכות בעתיד לעשות בה שימוש אחר לפי צורכי המדינה, זאת כמובן תוך שמירה על זכויותיהן של החוכרים בהתאם לשימוש.

הרס טוטלי לנופי הארץ
לפעמים אין מנוס "מלשחוט פרות קדושות" אבל במקרה הזה, כמו שקורה לא פעם בישראל, מחליפים רעיון טוב שמיושם בצורה בעייתית ברעיון רע שיוצר עיוותים חברתיים וסביבתיים בלתי הפיכים.
אין לי שבחים לומר על מינהל מקרקעי ישראל להיפך, אני חושב שהמדינות הקרקעית שלו היא שגויה, הרכב האנושי שלו בעייתי ביותר, המינהל נשלט ע"י מאכרים ויש בו גילוי שחתיות לא מעטים שבדרך כלל מסתיים בנזק בלתי הפיך לנוף ולסביבה. אבל מכאן להרס טוטלי של הבסיס הרעיוני של המינהל הדרך ארוכה.

חובבי הכדורגל שבנינו ידועים היטב כי המשחק שמשחקים באנגליה שונה מן המשחק שמשחקים בישראל, זאת לא בגלל שהשיטה שונה, חוקי הכדורגל הם אותם חוקים באנגליה וכאן, ההבדל הוא בכישרון של המאמנים והשחקנים. גם אם יצוץ במוחו של מישהו רעיון לשנות את חוקי הכדורגל בארץ שיהיה מותר לגעת בכדור ביד זה לא יהפוך את הכדורגל בארץ לאטרקטיבי.

זה בדיוק מה שקורה כאן, מינהל מקרקעי ישראל הוא אחד מגופי השלטון הכי חושבים בישראל, במקום לשפר אותו, למשוך אליו כוח אדם איכותי ולהקים מנגנון אפקטיבי למניעת שחיתות, הורסים אותו.
יש לנו כבר ניסיון מר עם רפורמות טיפשיות והחלטות גרועות שהתקבלו בעבר בנושא קרקע, למשל בנושא הקרקעות החקלאיות. שגרמו לכך כי תוך כמה שנים רבים מן החקלאים זנחו את החקלאות והפכו לסוחרי נדל"ן חסרי ערכים וחסרי גבולות.

התוצאות של הרפורמה הזו של נתניהו יהיו רק שליליות, רבים מאיתנו יהפכו "למאמינים" של דת הנדל"ן, הפערים החברתיים יגדלו, המדינה תאבד את השליטה המעשית על הקרקע, השחיתות תגבר בכך שיהיו הרבה יותר אנשים שירצו לקדם קומבינות נדל"ן ואולי הכי עצוב שתוך כמה שנים נופי הארץ שעוד נשארו ימחקו ויהפכו למיזמי נדל"ן.

לפני יותר מחודש עזב אולמרט את בית ראש הממשלה, לצערי כנראה בבואתו של אולמרט לא עזבה את בית ראש הממשלה ואולי היא זו שמזמזמת מגורנו של נתניהו נעימה כל-כך ערבה לאוזניהם של ברוני הנדל"ן חבריו הטובים של אולמרט וכנראה גם של נתניהו.

הרצליה: 200 אלף ש"ח להחלפת שטיחים בהיכל אמנויות הבמה

יום שני, 11 למאי 2009   מאת:

בעיריית הרצליה פתחו את השנה בקיצוצים נרחבים, אבל מצאו 200 אלף ש"ח להחלפת השטיחים. חבר המועצה דרור עזרא: "זו פשוט תרבות של בזבוז כספים"

חבר המועצה דרור עזרא זועם על הבזבוז המשווע: "לא יאמן, עברו חמש שנים וכבר צריך להחליף אותם, למה?". עוד הוסיף עזרא: "משקיעים מיליון שקל בפאב עירוני ובאירועי תרבות שונים. מה שהולך כאן זה פשוט תרבות של בזבוז כספים".

לכתבה בNRG לחצו כאן…

"העירייה רודפת אחר הגולשים, שעוסקים בספורט שליו וידידותי לסביבה"

יום ראשון, 10 למאי 2009   מאת:

פקחי העירייה הגיעו לאחרונה לחוף הסירות ונתנו קנסות כבדים לגולשים בחוף. חבר המועצה דרור עזרא פנה לשרת התרבות והספורט שתפעל "להפסקת הרדיפה וההתעמרות של עיריית הרצליה בחובבי ספורט גלישת הגלים"

לכתבה בלוקאל לחצו כאן…
לכתבה בYNET לחצו כאן…

סטירת לחי מצלצלת למוסדות התכנון בשדות-ים – כתבה ברשת ב'

יום שני, 04 למאי 2009   מאת:

כתבתו של נועם בר-שלום ביומן הבוקר ברשת ב' על ההישג של מפלגת הירוקים למנוע הוספת בניה על חוף שדות-ים
[audio:http://www.green-party.co.il/news/media/sdot_yam_reshet_b_0305009.mp3]

ניצחון לירוקים: נאסרה הבנייה על רצועת החוף בשדות ים

יום שני, 04 למאי 2009   מאת:

בית המשפט קיבל את עתירת הירוקים, וביטל את החלטת המועצה הארצית לאשר בנייה על חוף הים. הסיבה: הבנייה נוגדת את "חוק החופים" ואינה מנומקת

עו"ד אריאל יונגר שייצג את מפלגת הירוקים בעתירה אמר היום כי "פסק הדין הזה הוא עוד נדבך חשוב בשמירה על רצועת החוף במדינת ישראל. פסק דין זה מעביר מסר ברור למועצה הארצית לתכנון ובניה ולמוסדות התכנון, עליהן לעשות ככל האפשר לאסור בניה פרטית ברצועת 100 מטר מקו החוף, גם אם זה הרחבה של דירות שהיו קיימות על החוף".
עו"ד יונגר הוסיף: "אנו מקווים שפסק דין זה יביא את ועדות התכנון בראשם הועדה לשמירת הסביבה החופית והמועצה הארצית, ליישם בהחלטותיהם סוף כל סוף את תפיסת העולם שבבסיס חוק החופים שיש לשמור את החוף כקניין הציבור".

לכתבה בNRG לחצו כאן…
לכתבה בYNET לחצו כאן…
לכתבה בכלכליסט לחצו כאן…
לכתבה בגלובס לחצו כאן…

הצלחה למפלגת הירוקים: בית המשפט אסר על הרחבת דירות בקרבת החוף

יום שני, 04 למאי 2009   מאת:

בצעד נדיר בית המשפט לענייניים מינהלים בחיפה ביטל החלטה של המועצה הארצית לתכנון ובניה לאשר הרחבה דירות קיבוץ שדות-ים שנמצאות בצמוד לחוף, ובכך קיבל את עתירת מפלגת הירוקים, שאליה הצטרפה עמותת אדם טבע ודין.

שופט בית משפט אלכס קיסרי קבע כי לבטל את החלטת המועצה הארצית לאשר הארכת מועד של חצי שנה, בהנמקה שגויה, ומוסיף ביקרות חריפה על החלטת המועצה הארצית שבחרה לבטל החלטת ועדת ערר לא לאשר הרחבת הבתים בצמוד לחוף ללא הנמקה כלל ובניגוד רוח חוק החופים.

בהחלטתו כותב השופט קיסרי: "סעיף 1 לחוק(החופים) מונה את תכליותיו ובהן , בין השאר, שמירה על הסביבה החופית כמשאב בעל ערכים ייחודיים ומניעה וצמצום במידה האפשר הפגיעה בהם, ושמירתה של הסביבה החופית לתועלת ולהנאת הציבור ולדורות הבאים. הדעת נותנת כי החלטה של המועצה הארצית המשנה את החלטת ועדת המשנה בעניין הנוגע לליבת קיום תכליותיו של החוק תנומק ותוסבר באופן שניתן יהיה להבין על שום מה ראתה לעשות כן, אלא כאמור לא ניתן למצוא בהחלטה דבר בעניין זה. באין הנמקה מספקת לשינוי זה, אין מונס מן המסקנה שיש לבטל את החלטת המועצה הארצית".

עו"ד אריאל יונגר שייצג את מפלגת הירוקים בעתירה: "פסק הדין הזה הוא עוד נדבך חשוב בשמירה על רצועת החוף במדינת ישראל. פסק דין זה מעביר מסר ברור למועצה הארצית לתכנון ובניה ולמוסדות התכנון, עליהן לעשות ככל האפשר לאסור בניה פרטית ברצועת 100 מ' מקו החוף, גם אם זה הרחבה של דירות שהיו קיימות על החוף."
עוד מוסיף עו"ד יונגר: "אנו מקווים שפסק דין זה יביא את ועדות התכנון בראשם הועדה לשמירת הסביבה החופית והמועצה הארצית, ליישם בהחלטותיהם סוף כל סוף את תפיסת העולם שבבסיס חוק החופים שיש לשמור את החוף כקניין הציבור."

יו"ר מפלגת הירוקים פאר ויסנר:" פסק-דין שדות-ים הוא הישג משמעותי וחשוב מאבק לשמירה על החוף, אנו מודים מקרב לב עו"ד אריאל יונגר שתרם ממרצו ומזמנו בשנתיים האחרונות למאבק הממושך והלא קל שהיה בנושא."

רקע:
בסוף 2006 אישרה הועדה לשמירת הסביבה החופית (הולחו"ף) תוכנית להרחבת שדות-ים שכוללת הרחבה ניכרת של 48 יחידות דיור שנמצאות בצמוד לחוף (ברצועת ה100 מ'). זאת לאפשר להופך את הדירות הקיבוציות הקטנות בקרבת החוף לקוטג'ים בהיקף בניה של 210 מ"ר.
על החלטה זו של הולחו"ף הגישה מפלגת הירוקים ערר באמצאות עו"ד יונגר, ועדת הערר קיבלה את הערר ולא אישרה את הרחבת 48 הבתים האלו זאת .
בתחילת 2008 הגיש חבר ועדת הערר דורון דרוקמן בקשה לדיון חוזר בנושא במליאת המועצה הארצית תכנון ובניה, זאת תוך בקשה יוצאת דופן להארכת מועד של ארבעה חודשים.
בתחילת מרץ 2008 התקיים דיון מיוחד במועצה הארצית, בה אושרה הארכת מועד חריגה זו, וגם התקיים הדיון חוזר עצמו שבו הפכה המועצה הארצית את החלטת ועדת הערר ואישרה את הרחבת 48 הבתים בצמוד חוף. על החלטה הזו הגישה מפלגת הירוקים עתירה לבית המשפט בחיפה, שכאומר קיבל את העתירה וביטל את החלטת המועצה הארצית.

לקריאת פסק הדין במלאו לחצו כאן…